circuit ervaringen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen/opmerkingen over het gebeuren op of rond het circuit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

circuit ervaringen

Bericht door J »

J schreef:Post hier al je belevenissen, ergernissen, valpartijen, ziekenhuiskosten :-? en dergelijke.

Groeten,

J

vandaag een 1:53:18 neergezet op Zolder
en teruggekomen met een andere moto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tegen een 130 Km/u tegen de vlakte kon het nog aflezen van mijn laptimer :roll:
Moto redelijk ver geschoven aan de zandbak van de Eerste Linkse. Ik moest maar een kleine 10 m meer gaan om weer op de inrijlaan te geraken.
Ikzelf heb niet, alé nu dat ik thuis ben voel ik wel mijn schouder een beetje, maar dan kan gewoon wat stijfheid zijn.
Ook heb ik wat molentjes gemaakt, stenen boven, lucht onder, en dat zo', 5 keer.

Ale nu weten we dat ook weer wat dat is.
Volgende week op Mettet, hopelijk krijgen we hem weer wat deftig, want zijn windmolentje achter de radiator raakt het rooster.

groeten

J
Laatst gewijzigd door sprint op 27 mei 2010, 18:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: op aanvraag in nieuw topic geplaatst
't vollek va Gùùk red ùùk........
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Post een foto van je circuit moto

Bericht door Iron Gonzo »

allee wat knip en plak werk en je kan er weer tegen.
die rugprotector heeft al dienst gedaan :mrgreen:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Post een foto van je circuit moto

Bericht door GertH »

hey J,

ik heb je vandaag zien rijden dan! ik kom regelmatig eens spieken in Zolder (is op 10min van thuis, vandaar)

heb een tijdje in de pitlane staan kijken naar de boxen, EN vooral naar de rijders die op het recht stuk voorbijscheuren tegen 200+ om vervolgens die eerste linkse in te vliegen; is precies ne vieze bocht om in te gaan

zeer jammer van je valpartij; hopelijk hou je er niks aan over

G
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Post een foto van je circuit moto

Bericht door Julle »

Hola Jo, het boek van Steven Casaer niet gelezen zeker (als je tijden steeds blijven dalen is de valpartij nabij- of zoiets) Hopelijk gaat die stijfheid snel over en kan je terug bollen. De motor valt precies mee, wat schuifschade en de valblok kapot.
Je bent wel ne crack, ongewild afstappen en toch nog de laptimer bekijken..............

Julle
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Post een foto van je circuit moto

Bericht door J »

ja julle, heb dien boek wel gelezen, en ook die van Keith Code, maar ja.

In die twee lange verzakkingen in de eerst linkse op de kop van de curbs gaan er veel uit den bocht. Ik zat goed ging er snel in, lag goed plat, ik denk dat mijn techniek goed was en toch.
Nadien ben ik even in de box gestopt van Felix en Jos en heeft Dave Vaes ff naar mijn motor gekeken en banden stonden goed. hij zeg wel dat mijn voorvering dus wel niet goed staat. Ik heb een spanbandje over mijn vorkpoot, en dat staat veel te ver van het einde. Ik kan echter niet meer bijregelen. Ik zit al op het eind, hij veert bijna niet meer. Ze zijn net geplaatst en een aantal experts die zo vlug eens gekeken hebben op het circuit zeggen dat er of te veel olie inzit, of de bus is niet kort genoeg afgedraaid. Het zijn lineaire veren dus op = op.
Hij moet nu toch binnen dan ga ik dit eens deftig laten maken. Binnen 4 dagen zit in Mettet en de derde juni ook. Miss wel zonder kuip :-(

Hoe was het bij jullie in Folembray

ps en dat van die laptimer, kan je zien als je thuis op je laptop kijkt waar je 130 reed en 2 seconden later 0 :-?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
spider
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 dec 2007, 20:45
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Post een foto van je circuit moto

Bericht door spider »

Gisteren is het goed gegaan in Folembray,ik heb wel men tijden niet kunnen verbeteren 1.02 tegen over 14dagen was het 1.01.
Er zijn heel veel val partijen geweest gisteren zelfs een met brandende moto die ze moeilijk konden blussen .
Erwin (stropke) is zijn blauwe boliede al goed gewoon aan het worden maar hij zegt dat het zeer gevoellige remmen zijn.
Onze Jo de Koekenbaker daar zijn geen limieten voor .die is de 2 laatste sessies bij de experts gaan rijden


Groetjes Rudy
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Post een foto van je circuit moto

Bericht door J »

CBR is gemaakt. Enkel werkuren heb ik er aan gehad. Kuip is volledig hersteld ook de scheuren zijn gelast.
Onderkuip is ook terug gemaakt (ook gelast)
Vooras was niet geraakt, het gewaggel kwam van een kapotte stuurdemper. Ik voelde dat gewaggel na de crash bovenop de sacramentsheuvel.
Stuurdemper nog laten zitten. Ben op zoek naar een andere tweedehands. Ventilator ook weer vrij laten draaien. Benjibikes heeft voor mij van een oud stuurgewicht een nieuw support gedraaid voor mijn paddockstand. :salut: Valblok is ook weer hersteld.

Kostprijs stukken 0,000€ (de stuurdemper moet ik wel nog ergens op de kop kunnen tikken.)

Ale donderdag weer naar Mettet.

De kuip is nog wel volledig geschaafd, maar aangezien ik nog maar aan het leren ben, blijft dit ook nog zo. A geen geld om een andere B miss dit jaar nog eens op mijn doos, maar ik hoop van niet.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: Post een foto van je circuit moto

Bericht door Wulf »

J schreef:Kostprijs stukken 0,000€
Goed nieuws :thumright:
J schreef:miss dit jaar nog eens op mijn doos, maar ik hoop van niet.
:shaking2:
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Post een foto van je circuit moto

Bericht door Julle »

J schreef:CBR is gemaakt. Enkel werkuren heb ik er aan gehad. Kuip is volledig hersteld ook de scheuren zijn gelast.
Onderkuip is ook terug gemaakt (ook gelast)
Vooras was niet geraakt, het gewaggel kwam van een kapotte stuurdemper. Ik voelde dat gewaggel na de crash bovenop de sacramentsheuvel.
Stuurdemper nog laten zitten. Ben op zoek naar een andere tweedehands. Ventilator ook weer vrij laten draaien. Benjibikes heeft voor mij van een oud stuurgewicht een nieuw support gedraaid voor mijn paddockstand. :salut: Valblok is ook weer hersteld.

Kostprijs stukken 0,000€ (de stuurdemper moet ik wel nog ergens op de kop kunnen tikken.)

Ale donderdag weer naar Mettet.

De kuip is nog wel volledig geschaafd, maar aangezien ik nog maar aan het leren ben, blijft dit ook nog zo. A geen geld om een andere B miss dit jaar nog eens op mijn doos, maar ik hoop van niet.

J
Goed nieuws, hoe heb je de kuip gelast? Ik herstel steeds met polyesterkit en spuit daarna met de spuitbus ook al is dit niet zo mooi, maar wat is mooi nietwaar?
Amuseer je in Mettet, hopelijk blijft het droog. Wij rijden maandag op Zandvoort.
Julle
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Post een foto van je circuit moto

Bericht door J »

het is een plastic kuip en ze is gemaakt met een soldeerbout. Alles hangt weer vast. Ik ben zelf verschoten dat je een volledig afgebroken bevestigingspunt er weer kan aanhangen en dan nog vastvijzen :shock:
Schoon is het niet, maar we rijden weer voor 50€ kosten

Ondertussen in Mettet geweest, maar moeten afkomen; Ik krijg die veren maar niet goed. Ik reed voortdurend op mijn neus (stoppies) ook op de parking ging mijn achterwiel zonder probleem in de lucht. Boeltje ingepakt en vertrokken.
Nu zijn mijn vorkpoten bij MTM dat ze het ginder zelf maar in orde krijgen, ze hebben er meer verstand van dan wij.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Post een foto van je circuit moto

Bericht door Julle »

Dat is minder he, dat afstellen is echt niet simpel maar ik denk dat er bij de uwe toch iets anders fout is.
Julle
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Post een foto van je circuit moto

Bericht door J »

bijna 100% zeker van dat het voor de tweede keer weer niet de juiste veren zijn.
Het is een HONDA CBR 600rr van 2005 dus zowat de meest verkocht moto op dat moment. Het is niet dat ik het een Laverda of iets dergelijks is. De eerste keer waren het de verkeerde veren en ik denk nu ook nog. MTM zal een beetje verstrooid zijn denk ik.
Ps de achterveer kan je bvb niet verstellen of je moet ze demonteren. Ook niet normaal he
't vollek va Gùùk red ùùk........
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Post een foto van je circuit moto

Bericht door jakke »

Ondanks de topictitel, zie ik hier niet veel foto's verschijnen zen!! :-?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Post een foto van je circuit moto

Bericht door J »

ja jakke je hebt gelijk. Marnix of Jurgen miss kunnen Ik zal een topic starten met Circuitervaringen en we kunnen deze posts dan daar zetten.

Jo
't vollek va Gùùk red ùùk........
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

circuit ervaringen

Bericht door sprint »

zo goed Jo :wink:
Marnix.

Afbeelding
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: circuit ervaringen

Bericht door J »

Ja perfect, bedankt.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: circuit ervaringen

Bericht door J »

Vandaag met twee forumleden op Mettet gezeten, alé gereden, en nog goed ook.
Patrick HP en InEXtremo (alias Michel M).

Patrick met zijn BoxercuT heeft 4 seconden van zijn tijd afgekregen. Hij mocht dan ook 1 keer aan de kant wegens lawaaioverlast. (ik ook trouwens, maar dat was omdat ik te dicht tegen de meting reed)
Ikzelf heb vandaag mijn laatste circuitdag gereden. Zal het wel wat missen het ging nu goed.
Misschien als het wat meezit volgende jaar opnieuw proberen.
De ganse dag bijna droog gebleven, enkel op de middag een klein beetje regen. Tegen dat we mochten beginnen was de baan al droog.
Wel wat jammer dat we in drie verschillende groepen reden, ook al is het vrij rijden, door wat in elkaars vaarwater te duwen is het toch een pak leuker.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: circuit ervaringen

Bericht door Wulf »

J schreef:Vandaag met twee forumleden op Mettet gezeten, alé gereden, en nog goed ook.
Patrick HP en InEXtremo (alias Michel M).
Yep, ik heb er van genoten, de motor loopt goed en het tempo was circuit waardig voor mij.
Leuk om Michel nog eens terug te zien, we hebben zowat het zelfde tempo op het circuit.
Dank zij tips van J mijn tijd kunnen scherper zetten, 1' 26" is beter dan mijn doelstelling, 1' 25" moet haalbaar zijn.
Jo begint al laag te vliegen 1' 15" :thumright:
Het circuit seizoen loop ook voor mij op z'n einde, veel bijgeleerd dit jaar en veel plezier gehad aan het circuit rijden.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: circuit ervaringen

Bericht door Nahoj »

teld dit hier ook stratencircuit? :wink:
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
In Extremo
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: circuit ervaringen

Bericht door In Extremo »

Patrick HP2 schreef: Leuk om Michel nog eens terug te zien, we hebben zowat het zelfde tempo op het circuit.
Dank zij tips van J mijn tijd kunnen scherper zetten, 1' 26" is beter dan mijn doelstelling, 1' 25" moet haalbaar zijn.
Jo begint al laag te vliegen 1' 15" :thumright:
Het circuit seizoen loop ook voor mij op z'n einde, veel bijgeleerd dit jaar en veel plezier gehad aan het circuit rijden.
In de laatste sessie mijn knie tegen de grond gekregen zonder dat de rest volgde. :twisted:
En mijn tijd verbeterd naar 1'24", dat is een dikke 10 seconden sneller als in het begin,
wat tips van ervaren mannen en het uitlezen van de laptimer al niet kunnen doen.

De zondag niet geweest, buienradar zag er echt niet goed uit.

Hier Patrick in aktie

Afbeelding

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: circuit ervaringen

Bericht door J »

10 seconden op 2km omloop op 1 dag??? Hoe doe je dat?
Welke tips heb je dan gekregen, wat deed je dan fout?
't vollek va Gùùk red ùùk........
In Extremo
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: circuit ervaringen

Bericht door In Extremo »

Grootste faktor is waarschijnlijk zelfvertrouwen, wat rijlijnen uitproberen,
op de laptop gezien dat ik mij op een paar plaatse (oa snelle voorlaatse bocht)
in houd wat ik zelf op de baan niet door had.
Bandendruk wat verlaagd, want ze werden niet echt warm.
Daardoor snellere ronden en regelmatiger tijden.

De volgende seconden zullen moeilijker zijn, kan nog iets winnen maar gebrek aan vermogen
door mijn oude straat-standaard motor + banden zal een kleine handicap blijven.
Ik mik voorlopig onder de 1'20".

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
Plaats reactie