advies GPS houder

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
vangheluwe
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2020, 17:30
Woonplaats: Zellik

advies GPS houder

Bericht door vangheluwe »

beste allen,

ik sta op punt een GSA aan te schaffen en heb geen zin om een vaste GPS te gebruiken. De navigator 6 vind ik veel te duur en toch wel wat achterhaald in vgl met de GSM.
Ik zie op amazon verschillende adaptors voor de originele BMW GPS houders. ZOdoende kan je daar je GSM inschuiven.
Heeft iemand een idee of een Iphone 11 Pro max past in zo'n adapterhouder?
voor de duidelijkheid bij deze een link naar 1 van deze adapters
https://nl.grandado.com/products/mobiel ... cUQAvD_BwE
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: advies GPS houder

Bericht door aantzeetje »

Hou er rekening mee dat smartphones gevoelig zijn aan trillingen. Een veel voorkomend euvel is dat de lens van de camera los trilt. Tevens zijn die ook niet water dicht (zie de IP klasse van je smart phone). Als dit een actieve steun is dan kan het zijn dat je canbus hem niet afsluit bij uitschakelen motor met als gevolg dat deze je batterij leeg trekt.
Ben geen voorstander van smartphones op een motor ondanks dat er redelijk goede apps voor te vinden zijn (MRA, Kurviger). Er zijn legio goede 2de hands gps'en te koop die denk ik veel meer mogelijkheden bieden in het rijden van vooraf gemaakte routes.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: advies GPS houder

Bericht door Bob »

Je vindt hetzelfde ding aan een derde van de prijs bij Aliexpress. Werkt goed, met dien verstande dat ikzelf ook geen voorstander ben van permanent gebruik van de smartphone op de moto. Niet omwille van de houder of de kwaliteit van de navigatie, maar omdat ik er ook niet op vertrouw dat een smartphone de trillingen goed verteert. Dat maakt dat ik me - zoals aantzeetje aangeeft - ook een tweedehands BMW Navigator VI aangeschaft heb, die speciaal voor dit gebruik én de originele houder ontwikkeld is. Het smartphonehoudertje gebruik ik eigenlijk zelden of nooit.

Wat je vraag over de iPhone 11 Pro Max betreft: ik ken de afmetingen van dat toestel niet en kan er dus niet direct op antwoorden. Met een iPhone 6S Plus lukt het aardig, weliswaar zonder hoesje. Via google kan je allicht de afmetingen van beide types eens met mekaar vergelijken.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Plaats reactie