Nieuweling in de GS familie - F800GS - waar op te letten bij aankoop?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Fellejef
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2021, 22:42
Woonplaats: Gelinden Sint-truiden

Nieuweling in de GS familie - F800GS - waar op te letten bij aankoop?

Bericht door Fellejef »

Dag Allen,

Ik heb onlangs een verlengd weekend gedaan met een huurmoto F800GS waardoor ik zo positief verrast was dat ik me er graag eentje wil aanschaffen. Momenteel heb ik er één op het oog van 2009 met een km stand van 105000km.

Vraag is of jullie me advies kunnen bieden waar ik specifiek op moet letten, zijn er bekende vaak voorkomende defecten op voorkomen op hogere km stand? Wat moet er zoal gebeuren op dergelijke km stand? Hoeveel km's kunnen gemaakt worden met dit type rekening houdend met goed onderhoud? En wat is ongeveer een richtprijs dat ik zou kunnen/mogen spenderen? Motor is uiteraard gebruikt en heeft de daarbij horende sporen maar dat stoort me niet zozeer :grin: Top- en zijkoffers zijn eveneens aanwezig.

Graag jullie advies voor een leek wat betreft GS maar wel totaal verliefd is geworden op het model!

Mvg,
Jef
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuweling in de GS familie - F800GS - waar op te letten bij aankoop?

Bericht door WILBIKE »

Ik dacht je een antwoord te kunnen formuleren maar mijn 850 GS dateert van 2018 en dit is niet meer hetzelfde want ondertussen is het model van motor veranderd. Ik weet niet wat je doel ermee is maar persoonlijk vind ik de kilometerstand te hoog. Een motor die je niet kent en het gebruik niet weet kan je erg moeilijk een idee van geven...
Hopelijk zijn er andere leden die het model kennen, zelf gereden hebben of meer technische kennis hebben? :thumbleft:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Fellejef
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2021, 22:42
Woonplaats: Gelinden Sint-truiden

Re: Nieuweling in de GS familie - F800GS - waar op te letten bij aankoop?

Bericht door Fellejef »

Beste wilbike,

Dank voor je antwoord. Mijn idee is 2 jaar te overbruggen met een tijdelijke motor. Momenteel aan het verbouwen maar ik mis de ritjes enorm, af en toe eens uitwaaien tijdens een drukke periode.. vandaar dat ik dacht aan een goedkope optie.. als ik er nog 20k km bij kan rijden zonder problemen ben ik perfect gelukkig.. :grin: hoop dat iemand op dit forum me daaromtrent wat geruststelling kan bieden.. :wink:
Fellejef
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2021, 22:42
Woonplaats: Gelinden Sint-truiden

Re: Nieuweling in de GS familie - F800GS - waar op te letten bij aankoop?

Bericht door Fellejef »

Misschien nog even meegeven dat ik er 1000km mee heb gereden en dat me alles wel oke leek.. 😊
Eddy Hooyberghs
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jul 2021, 12:27
Woonplaats: Herselt3

Re: Nieuweling in de GS familie - F800GS - waar op te letten bij aankoop?

Bericht door Eddy Hooyberghs »

Motoren met zwarte blok zijn ok, met zilver blok problemen met zuigers en distributieketting.
Fellejef
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2021, 22:42
Woonplaats: Gelinden Sint-truiden

Re: Nieuweling in de GS familie - F800GS - waar op te letten bij aankoop?

Bericht door Fellejef »

Dag Eddy.!

Het is er eentje met zwarte blok.. ga hem binnenkort halen..! Dank voor de info...!
Plaats reactie