Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Rone
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:32
Locatie: Jabbeke

Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door Rone »

Ik heb op mijn R1200GS LC een Navigator IV omdat ik wou het wielje voor de afstandsbediening gebruiken. Op mijn helm heb ik een Scala Rider G9.
Om de haverklap valt het geluid uit van de Navigator IV. Dan moet ik telkens naar instellingen gaan en bij Bleutooth deze uitschakelen en dan opnieuw inschakelen. En dan werkt het geluid weer ... voor een tijdje.
Dit is natuurlijk ongelofelijk ongemakkelijk, vooral omdat ik dolgraag naar muziek luister terwijl ik rij.
Zijn er nog mensen met ditzelfde probleem en is daar eventueel een oplossing voor ?
R 1200 GS LC '13 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door stropke »

Heeft de G9 de laatste update ? http://www.cardosystems.com/download/release-notes
Ik heb de Q3 en nog geen problemen gehad


Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
Flat Twin Power

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door Flat Twin Power »

Rone schreef:Ik heb op mijn R1200GS LC een Navigator IV omdat ik wou het wielje voor de afstandsbediening gebruiken. Op mijn helm heb ik een Scala Rider G9.
Om de haverklap valt het geluid uit van de Navigator IV. Dan moet ik telkens naar instellingen gaan en bij Bleutooth deze uitschakelen en dan opnieuw inschakelen. En dan werkt het geluid weer ... voor een tijdje.
Dit is natuurlijk ongelofelijk ongemakkelijk, vooral omdat ik dolgraag naar muziek luister terwijl ik rij.
Zijn er nog mensen met ditzelfde probleem en is daar eventueel een oplossing voor ?
Een drastisch oplossing is een bekabelde intercom. Ik heb ook nog bluetooth toestanden gehad maar na veel miserie en er steeds uit vliegen ligt het ding hier in de kast en heb ik nu een bekabelde intercom. Tot grote tevredenheid.
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door vasco66 »

ik heb dit ook aan de hand
ik heb alles van bmw gps ,helm,en intercom
ik heb nu een andere gps gekregen van de daeler om deze is te proberen
is het de gps niet dan zal het de steun zijn die krom trekt
en geen goed contact maakt
want mijne gps laad ook niet op in de houder
en dit zou niet mogen
spoorman
Berichten: 386
Lid geworden op: 11 jul 2005, 17:56
Woonplaats: Putte
Locatie: Putte

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door spoorman »

vasco66 schreef:ik heb dit ook aan de hand
ik heb alles van bmw gps ,helm,en intercom
ik heb nu een andere gps gekregen van de daeler om deze is te proberen
is het de gps niet dan zal het de steun zijn die krom trekt
en geen goed contact maakt
want mijne gps laad ook niet op in de houder
en dit zou niet mogen
Ik heb dit ook aan de hand,ben 14 dagen op verlof geweest en elke dag viel de stem van de gps toch een keer of twee uit op de rit,heb ook alles van BMW gps,helm,en intercom,ga eens contact opnemen met de dealer.
R1200GS.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door GSrijder »

Yep hier van hetzelfde op een Q2 pro. De gesproken aanwijzingen zijn nog goed, enkel de muziek valt telkens uit. Ik krijg dan de melding dat er geen A2DP bluetooth toestel is gekoppeld doch de gps aanwijzingen komen nog wel door.

WREEEEED ambetant.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Bericht door Obiwan »

Ik heb een tijdje geleden al afscheid genomen van alle Bluetooth troep en weer terug naar een bedraad systeem. Niets op te laden, te resetten of opnieuw te pairen.

Zou het kunnen zijn dat jullie het verkeerde kanaal gebruiken?
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re:

Bericht door Wiedewa »

Obiwan schreef:Zou het kunnen zijn dat jullie het verkeerde kanaal gebruiken?
Heb hier ook al 3jaar last van :-o

Hoe kan je het kanaal wijzigen in de Garmin ?

Weten doe ik dat er 2 protocollen via Bleu-Tooth lopen, kan ze gewoon weg niet vinden.
De weg-aanwijzer heeft een protocol, en de muziek het andere, lopen bij mij ook steeds door elkaar ?

mvg Nico
MG Breva 850
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Bericht door Obiwan »

Garmin heeft maar één kanaal maar je Bluetooth headset heeft er (meestal) meerdere. Dit heeft oa te maken met welke prioriteit je een geluidsbron toekent. Vaak is er ook een advies van de fabrikant mbt het toewijzen van kanalen voor diverse bronnen.
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re:

Bericht door Wiedewa »

Obiwan schreef:Garmin heeft maar één kanaal maar je Bluetooth headset heeft er (meestal) meerdere. Dit heeft oa te maken met welke prioriteit je een geluidsbron toekent. Vaak is er ook een advies van de fabrikant mbt het toewijzen van kanalen voor diverse bronnen.
Dank voor je antwoord :-)

Ben van de middag nog er nog maar eens voor gaan zitten, de Scala-rider eraf gegooid.
De BT-helm ook, dus de Garmin had niks meer om te bedienen, Garmin uit gezet.
5 minuten wachten, Garmin aan en BT laten zoeken, vond de helm en proberen te koppelen.
Lukt absoluut niet, dus Garmin 660 uitgezet, BT uitgezet en weer 5 minuten wachten.
Dan ongeveer gelijk weer aangezet, alles koppelt en pairt gelijk en 'n prachtige muziek eindelijk.

Motor buitengezet, kleding aan en gaan rijden, eindelijk weer eens muziek onderweg, dus genieten.
Bijna uurtje later, de ene storing na de andere, op den duur geen geluid meer, dus gestopt.
De muziekspeler gaat niet meer vooruit, start en stopt niet meer, vast gelopen ?
Dan maar naar huis, zelfs dat uurtje was me niet gegund :shock:

mvg Nico
MG Breva 850
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Bericht door Obiwan »

OPMERKINGEN: • Niet elke Bluetooth-gps werkt samen met Bluetooth-audioappara- tuur. Raadpleeg de handleiding van uw gps voor meer informatie. • Als het koppelen niet binnen 2 minuten klaar is gaat de scala rider G9 terug in stand-by. 1. Zet uw gps aan. 2. Zorg dat uw scala rider G9 AAN en in stand-by staat (elke 3 seconden een enkel BLAUW flitsje). 3. Houd de knop voor de harder ten minste 5 seconden ingedrukt tot het PAARSE lampje snel begint te knipperen. 4. Zoek naar Bluetooth-apparaten met uw gps en volg de instructies die deze geeft. Raadpleeg indien nodig de handleiding van uw gps. 5. Als uw gps laat zien dat hij uw “scala rider G9” ontdekt heeft, selecteert u deze. 6. Als u gevraagd wordt naar een pincode, typ dan 0000 (vier nullen) in. 7. De gps bevestigt nu dat de koppeling gelukt is en de scala rider G9 gaat dan langzaam BLAUW knipperen. BELANGRIJK: Als u zowel uw mobiele telefoon als gps wilt gebruiken met uw scala rider G9, stem dan de mobiele telefoon direct af op de gps.

Die vijf minuten uit laten is echt niet nodig. Is meer een vorm van bijgeloof. Ik geloof niet in bijgeloof want volgens mij brengt dat ongeluk. ;-)
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door stropke »

De zumo 660 heeft twee bt kanalen 1 mono voor de gps aanwijzingen
en 1 stereo voor de muziek , en daar gaat het soms fout
Zoals uitgelegd in dit filmpje :http://www.youtube.com/watch?v=tduF4yLX ... e=youtu.be


Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door vasco66 »

ik heb er bij mij geen muziek op staan
dus is dit voor mij ook uitgesloten
als ik aan het rijden ben en alles valt uit
vring ik een beetje met de gps en dan plots heb ik alles terug
dus slecht contact he
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Bericht door Obiwan »

@stropke; klopt, maar er is maar één kanaal waar je aan kunt koppelen. Toch denk ik dat er twee problemen door elkaar heenlopen met vrijwel hetzelfde gevolg. Nou heb ik persoonlijk geen behoefte aan muziek als ik motor rij maar als ik het zou willen horen dan zou ik het via mijn Iphone of Ipod Touch doen.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door p@rick »

BMW Navi 4 + Sena SMH10R : werkt perfect.
Navigator gekoppeld met Sena voor navigatie en mp3, iPhone eveneens gekoppeld met Sena voor telefonie.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Flat Twin Power

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door Flat Twin Power »

Als ik dit allemaal lees ben ik elke dag blijer dat ik die bluetooth rommel niet heb. Leve de bekabelde intercom
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door Wiedewa »

Flat Twin Power schreef:Als ik dit allemaal lees ben ik elke dag blijer dat ik die bluetooth rommel niet heb. Leve de bekabelde intercom
Mee eens :lol:

Lang leve de oude gloeilampenradio voor in de auto op 6volt, na 15minuten was de accu leeg.

Sorry kon het niet laten :D

mvg Nico
MG Breva 850
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door vasco66 »

bij mij is nu de houder vervangen nu nog testen
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door Den Dirk »

Wiedewa schreef:
Flat Twin Power schreef:Als ik dit allemaal lees ben ik elke dag blijer dat ik die bluetooth rommel niet heb. Leve de bekabelde intercom
Mee eens :lol:

Lang leve de oude gloeilampenradio voor in de auto op 6volt, na 15minuten was de accu leeg.

Sorry kon het niet laten :D

mvg Nico
Ik heb een kaart in mijn kaartleesvak op mijn tanktas, werkt altijd, enkel geen muziek.... :wink:
I like my bike!!
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door IB1 »

Hier de ZUMO 660 en een Schuberth SRC.

Probleem komt ook vaak voor. Soms alleen het mono kanaal, soms stotterende muziek. Het probleem komt minder vaak voor als ik mijn GSM niet met mijn helm verbind. Rechtstreeks van de GSM muziek afspelen lukt perfect.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door wooter »

p@rick schreef:BMW Navi 4 + Sena SMH10R : werkt perfect.
Navigator gekoppeld met Sena voor navigatie en mp3, iPhone eveneens gekoppeld met Sena voor telefonie.
Het lijkt inderdaad zo te zijn dat de concurrentie er niet mee overweg kan. Sena is nogal goed in het uitleggen van de verschillende types van verbindingen (AD2P voor muziek, intercom voor communicatie tussen Sena headsets, en headset-profiel voor navigatie en telefonie) en daar werkt het stabiel op. Het probleem is dus niet de BMW Navi 4 of de Zumo 660, maar hoe je bluetooth headset ermee om gaat. Vaak is het omdat je losweg je Zumo en je telefoon koppelt, maar beide toestellen proberen een AD2P-verbinding te maken terwijl je headset er maar eentje aan kan, en idem voor het headset-profiel dat de mist in gaat. Sena laat evenwel toe dat je 1 AD2P-verbinding kan hebben (met bv je telefoon voor muziek) en 2 headset-verbindingen (Zumo navigatie en het occasioneel telefoontje van je GSM), met als prioriteit GSM < navigatie < muziek.

Ik zelf ben blij dat ik van de bekabelde headset af ben... Mijn Starcom heeft het geen 2 jaar uitgehouden, en na een jaar vloog het kabeltje op de snelweg er regelmatig uit zodat je al rijdende kon vangen achter de kabel. Enige keer dat ik nog bekabeld ben is als mijn Sena moet opgeladen worden en ik op de baan ben: gewoon de 12V-aansluiting in.
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: Wegvallen geluid Navigater IV op R1200GS LC

Bericht door vasco66 »

bij mij is de houder vervangen en het probleem is opgelost :grin:
Plaats reactie