corbin zadel voor gc lc

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

corbin zadel voor gc lc

Bericht door ZWIEP 01 »

iemand een adresje of link om een corbin zadel te kopen, ik vind alleen op de amerikaanse site info en prijzen, buddy fashion heeft die blijkbaar nog niet op hun site staan, en dit na twee jaar dat dit model in omloop is
mijn kont kan geen langere ritjes verdragen op de gs, vandaar mijn zoektocht naar een zadel
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door melis luc »

Je mag anders mijn wunderlich eens voor een dag komen halen om te testen ! is wel een laag model !
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door pvde »

Yep,
De HD dealer uit Zwijndrecht http://americanlifestyle.be/be-nl" onclick="window.open(this.href);return false; is Corbin verdeler voor Belgie.
Als ze het zadel niet in voorraad hebben dan kan alles besteld worden.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door Relax »

Je kan er een uurtje of wat langer met een Corbin proefrijden. Je kan voor een dag proefrijden als de aankoopprijs van het zadel via je VISA gereserveerd wordt.
En ik raad het je aan, enerzijds omdat het zadel niet te vergelijken is met de zit op de vorige GS (A), anderzijds omdat het 990 euro kost en dat veel geld is als later blijkt dat het zadel niet je dat is. Blijkt dit wél het geval, bestel het dan bij de Duitse of Engelse verdeler. Daar kost het 200 euro minder, maar moet je wel nog 35 euro rekenen voor verzending.
Ik reed er een paar uur mee en ben absoluut niet overtuigd, itt mijn vorig Corbinzadel.
I respect your opinion. But I don't give shit.
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door ZWIEP 01 »

goed om weten, zal dus testrijden worden, is inderdaad heel wat geld
@luc melis, wat zijn je bevindingen met het wunderlichzadel<?
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door Relax »

Prima vorm, maar hard. Als het je ding is, zeker doen. Veel goedkoper. Stropke verkoopt er trouwens één.
I respect your opinion. But I don't give shit.
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door melis luc »

Ik zit nu tot 2 juli in het buiten land vandaar de late reactie ! Het wunderlich zadel is zoals relax al zei, goeie vorm ,maar Beenhard ,maar zo heb in het graag ,.GS rijder heeft met mijn zadel een weekend in de Eifel gereden en heeft na het weekend er toch een besteld !
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door GSrijder »

Inderdaad en het werd vorige week geleverd.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door ZWIEP 01 »

testrit gedaan met corbin zadel..... zit goed maar veel te ruim en te ver achteruit, kortom ik voel dr me niet thuis op, terug naar af dus, misschien toch eens dat wunderlich zadel proberen
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door J@n »

Ik heb een (verlaagd) Touratech zadel. Als je dat eens wil testen kom je maar langs. :wink:
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door ZWIEP 01 »

J@n schreef:Ik heb een (verlaagd) Touratech zadel. Als je dat eens wil testen kom je maar langs. :wink:
wat zijn je bevindingen tov het origineel zadel ?
denk dat een verlaagd zadel me niet zoveel wijzer zal maken, het origineel zadel staat steeds in de hoogste stand, maar zeker bedankt voor het aanbod
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door Relax »

Ik ga één van de komende weken 'ns naar TT zelf rijden, of tenminste, naar Aken. Dagje gaan testrijden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door RBee »

ZWIEP 01 schreef:testrit gedaan met corbin zadel..... zit goed maar veel te ruim en te ver achteruit, kortom ik voel dr me niet thuis op, terug naar af dus, misschien toch eens dat wunderlich zadel proberen
Kan met dat van mij als je wil.
Is ongeveer 1,5 cm hoger dan origineel, veel harder, voor mij beter.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door RBee »

ZWIEP 01 schreef:testrit gedaan met corbin zadel..... zit goed maar veel te ruim en te ver achteruit, kortom ik voel dr me niet thuis op, terug naar af dus, misschien toch eens dat wunderlich zadel proberen
een corbin zadel voor op de gs, kwas het al een tijdje beu na een langere rit kontpijn te hebben, de kostprijs van het zadel doet ook efkes pijn, maar da gaat wel over
(op 24/06)

Kan efkes ni meer volgen. :-?
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door ZWIEP 01 »

RBee schreef:
ZWIEP 01 schreef:testrit gedaan met corbin zadel..... zit goed maar veel te ruim en te ver achteruit, kortom ik voel dr me niet thuis op, terug naar af dus, misschien toch eens dat wunderlich zadel proberen
een corbin zadel voor op de gs, kwas het al een tijdje beu na een langere rit kontpijn te hebben, de kostprijs van het zadel doet ook efkes pijn, maar da gaat wel over
(op 24/06)

Kan efkes ni meer volgen. :-?
corbin heb ik teruggebracht, zit is te ver naar achter, wunderlich dus eens proberen
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door J@n »

ZWIEP 01 schreef:
J@n schreef:Ik heb een (verlaagd) Touratech zadel. Als je dat eens wil testen kom je maar langs. :wink:
wat zijn je bevindingen tov het origineel zadel ?
denk dat een verlaagd zadel me niet zoveel wijzer zal maken, het origineel zadel staat steeds in de hoogste stand, maar zeker bedankt voor het aanbod
Als je nu het normale zadel al in hoogste stand zet, zul je vermoed ik 'iets' langere pootjes hebben dan ik. En heeft een verlaagd zadel uitproberen niet veel zin.
Mijn bevindingen: Ik rij overenweertjes Luxemburg van 5 a 600km zonder 'klachten'. :grin:
Paul GS
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2015, 23:25
Woonplaats: Schoten
Locatie: Antwerpen

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door Paul GS »

Vroeger een Corbinzadel op m'n Pan 1100, nu een maand geleden een Top Sellerie zadel gekocht voor mijn GS van 2007, en zeer tevreden van op lange ritten (net 1 week Vogezen), normaal vlug rugpijn, maar nu door de verhoogde achterland van het zadel voldoende ondersteuning in m'n onderrug en geen klachten gehad !!
offshorecl1
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 apr 2006, 22:05
Locatie: In Vlaanderen

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door offshorecl1 »

Ik zoek eventueel een corbin zadel voor mijn GS1200 2015. Nu vind ik op internet "Geschikt voor BMW R1200GS (2004-2012), in gebruikte staat". Hierbij mijn vraag; wat is er eventueel verandert aan de zadels van een GS voor en na 2012? Past een corbin van 2012 dan niet meer op een GS van 2015? Iemand op de hoogte van deze zaak? En is een corbin van 2012 eventueel aan te passen voor een latere GS (2013-2016)? Ik had vroeger een corbin op mijn RT's, was gewoon zalig (volgens sommige hier, niet meer het geval, op de GS, lees ik hier?) Ik heb deze GS1200 pas gekocht en moet hem nog afhalen (Duitser). Vroeger altijd kontpijn met de gewone BMW zadels (zowel GS als RT). Zijn de nieuwe zadels (laatste jaren) nu al beter?
______________________
Leven is ''geven & nemen''
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door Shulty »

Zadels zijn compleet anders vanaf 2013, toen kwam het LC model uit.
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door Relax »

Er is een verschil tussen GS(A) 2004 tot 2012 en GS(A) vanaf 2013. De eerste oliegekoeld, de twee watergekoeld (LC)
Het Corbinzadel is vanaf de LC ééndelig. Kwestie van nóg meer centen uit de zakken van de consument te slaan. Kostte een half jaar geleden €980 in België, een €200 minder in Duitsland en Engeland. Verzending rond €35. Tel uit je winst.
Maar voor je bestelt: ga vooral proefrijden. Ik reed 150.000 km met een Corbin op een oliegekoelde GSA, wat prima meeviel. Na een test van een paar 100 km (bij http://www.americanlifestyle.be/be-nl" onclick="window.open(this.href);return false;) viel dit verschrikkelijk tegen. Om goed te zijn moet je een paar weken kunnen testen, maar dat is natuurlijk onmogelijk in een zaak. Tracht dus een Corbin te lenen van een collega-motorrijder. Je gaat er echter niet veel vinden met de Corbin op de LC, want er zijn er weinig die 1. zoveel willen uitgeven aan een zadel 2. goed zitten op die Corbin. Of koop een tweedehands.
Op het Nl GS-forum werd er reeds veel geschreven over de zoektocht naar een goed zadel. Mss daar eens je licht opsteken?

Zelf reed ik meer dan een week op een Wunderlichzadel (te hard), 4 uur op een Touratechzadel (beenhard en slechte zitpositie voor mij). 4 u is zeker te weinig, maar een mens moet op iets afgaan...
Ik rij nu zelf met een bewerkt BMW-zadel van Jungbluth (stukje achter Aken). Stuk beter dan origineel, maar nog niet je dat. €320 met een bekleding erbij voor beide zadels.

Succes.
I respect your opinion. But I don't give shit.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door GSrijder »

Jaaande Relax, van een speciale kont gesproken :mrgreen:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door Relax »

Kom maar eens langs. Ga je ook een speciaal zadel nodig hebben.
I respect your opinion. But I don't give shit.
offshorecl1
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 apr 2006, 22:05
Locatie: In Vlaanderen

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door offshorecl1 »

Thanks Relax voor de uitgebreide uitleg. A.s. Vrijdag waarschijnlijk naar Duisburg Oberhausen, motor ophalen, 250km, zal dan al iets meer weten over het kontgevoel :grin:
______________________
Leven is ''geven & nemen''
offshorecl1
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 apr 2006, 22:05
Locatie: In Vlaanderen

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door offshorecl1 »

offshorecl1 schreef:Thanks Relax voor de uitgebreide uitleg. A.s. Vrijdag waarschijnlijk naar Duisburg Oberhausen, motor ophalen, 250km, zal dan al iets meer weten over het kontgevoel :grin:
Motor afgehaald...zadelijk redelijk, maar....comfort was vroeger op mijn RT's met de corbin toch veel beter! Dus zal het uitkijken worden naar een comfortzadel. Binnen een kleine veertien dagen de "Limoges BMW trip", hopelijk vind ik wel iets beter dan het originele zadel nu. Ook vond ik mij te kort zitten met mijn 1,84, moet ook daar nog eens naar kijken, zadel hoger of voetsteunen lager, en uiteindelijk een nog iets hogere ruit.
Fantastische motor moet ik wel zeggen, en wat voor een koppel...wowww, moet Gert nog wel gelijk geven (Navigator en koffers aangekocht), op "Rain" stand rijden is comfortabeler dan "Dynam" :shock:
______________________
Leven is ''geven & nemen''
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: corbin zadel voor gc lc

Bericht door Relax »

Ik rij altijd in Dynamic. Wen je snel aan.

Ik rij ook met voetsteunverlagers, stuurverhogers en een hoger scherm. Je kan je motor finetunen naar je eigen comfort.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie