KTM 1290 Super Duke GT vs R1200GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: KTM 1290 Super Duke GT vs R1200GSA

Bericht door KeeS16 »

Vraag en aanbod: bepalen de prijs , niet zus of zo, is nu eenmaal.
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: KTM 1290 Super Duke GT vs R1200GSA

Bericht door JohanDB »

Het feit dat je de motor al zo vroeg te koop zet doet de prijs al flink dalen op zich ... mijn gedacht :-?
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: KTM 1290 Super Duke GT vs R1200GSA

Bericht door Dirk Pauwels »

Nwe motos snel verkopen is altijd een financieel bloedbad. Tenzij je ze kan afschr bv, wat ik met mijn smt gedaan heb. Dan kon ik een goeie vraagprijs hanteren. Anders was ik daar ook niet gemakkelijk vanaf geraakt. Ktm dealer is net als alle andere merken.
Moto verkopen na een paar maanden is niet zo verstandig. Had je beter voor aankoop even nr de 2dehands prijzen geinformeerd....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: KTM 1290 Super Duke GT vs R1200GSA

Bericht door K1200GT »

Mijn "probleem" met dit topic was dat de lofzang over machine A (ik heb het doelbewust niet over "merk") quasi steeds uitdraaide op kritiek op machine B; bijna net zoals in de politiek: jezelf beter vinden, door op de (vermeende) zwakheden van de anderen te wijzen. Dit lijkt me een vreemde benadering. Sommige argumenten (O-ring ketting beter dan moderne cardan) kon ik moeilijk volgen... De meeste argumenten waren subjectief maar werden als objectief voorgedaan (zitpositie; sportiever;...). Als je zoiets op een forum plaatst, moet je ook accepteren dat er reacties zullen komen die jouw mening in vraag durven stellen. Het is jouw keuze hoe je daar mee omgaat. Ik denk niet dat iemand in dit topic over de schreef is gegaan.

Ik vind mijn 13-jaar oude Guzzi ook veel beter qua rijplezier, zitpositie, geluid, looks, dan de laatste BMW's waar ik mee heb gereden, maar dat is een louter subjectieve -en objectief gezien waarschijnlijk totaal onzinnige- benadering, die ik dan ook niet op het BMW forum ga delen (behalve nu dan even; ik hou mijn hart al vast voor de "retour de flamme" :grin: ).

Voor de rest, ieder diertje zijn pleziertje; het gaat om jouw rijplezier, wat het merk/model/type/etc. ook weze.

De tegenvallende herverkoopwaarde van je machine had je met twee vingers in de neus reeds kunnen inschatten voor je aankoop. Zo is de markt nu eenmaal. Los van de "reputatie" van je huidige merk, zijn er ook een aantal objectieve factoren die je ervaringen kunnen verklaren: zoals reeds door anderen geschreven, is een poging tot verkoop na enkele maanden, tegen het einde van de zomer sowieso weinig bevorderlijk voor de herverkoopwaarde. De dealer moet waarschijnlijk nog een aantal nieuwe motoren kwijt om aan zijn quota voor dit jaar te geraken; dus hij wel niet worden opgescheept met een bijna nieuwe machine die potentiele klanten van nieuwe machines afleidt. Met een beetje pech (slechte nazomer; etc.) blijft jouw machine tot volgende lente bij de dealer staan, en is dan plots bijna een jaar oud...

PS: En over die "eerlijke prijzen bij BMW dealers", dat kan ook nog wel eens tegenvallen. Vorige eeuw probeerde ik mijn nieuwstaat K1100RS voor de zomer bij de BMW-dealer in het Antwerpse waar ik hem had gekocht (die dealer is al enkele jaren gestopt), in te ruilen tegen een K1200RS die enkele maanden later op de IFMA zou worden voorgesteld. Ik moest voor langere duur naar het buitenland, en had geen tijd om de K1100RS zelf te verkopen. De dealer weigerde mijn K1100RS over te nemen, ondanks het feit dat ik de herverkoopwaarde ervan als voorschot op de K1200RS wilde geven....

Keep smiling :grin:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
GSTB-Walter
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2015, 16:12
Woonplaats: Kalmthout
Locatie: Antwerpen

Re: KTM 1290 Super Duke GT vs R1200GSA

Bericht door GSTB-Walter »

K1200GT,
daarom dat ik ook besloot om al mijn subjectieve, langdradige en lyrische onzin hier te verwijderen.

Ik zal het nooit meer doen, ok?

:bsofftopic:
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: KTM 1290 Super Duke GT vs R1200GSA

Bericht door J@n »

Wat mij het meest stoor aan dit topic is het overmatig gebruik van de delete-toets. Eerst een hele uitleg over hoe goed of hoe slecht iets is. Als daarna niet iedereen tegelijk roept "Ja, Walter, je hebt gelijk, ik vind dat ook" wordt er gewist. En opnieuw en opnieuw ... :cry:
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: KTM 1290 Super Duke GT vs R1200GSA

Bericht door Relax »

:bsstupid:
I respect your opinion. But I don't give shit.
gekev
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2011, 19:14

Re: KTM 1290 Super Duke GT vs R1200GSA

Bericht door gekev »

Op de laatste dag van de Dolomieten trip van de club de Passo Rolo naar boven gevlamd achter 2 Oostenrijkers met Super Duke GT met mijn Adventure van 2008.
Toen ze me zagen komen gooiden ze alle registers open. Ik moest alles uit de kan halen om te kunnen volgen.
Wat een power en koppel, kon alleen maar volgen door later in de remmen te gaan en in de haarspeldbocht opnieuw in het wiel te zitten, maar na de bocht accelereerden ze opnieuw zo van me weg. Ze voorbijsteken was onmogelijk en dat gebeurt me echt niet dikwijls.
Mvg
Koen
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: KTM 1290 Super Duke GT vs R1200GSA

Bericht door Den Dirk »

gekev schreef:Op de laatste dag van de Dolomieten trip van de club de Passo Rolo naar boven gevlamd achter 2 Oostenrijkers met Super Duke GT met mijn Adventure van 2008.
Toen ze me zagen komen gooiden ze alle registers open. Ik moest alles uit de kan halen om te kunnen volgen.
Wat een power en koppel, kon alleen maar volgen door later in de remmen te gaan en in de haarspeldbocht opnieuw in het wiel te zitten, maar na de bocht accelereerden ze opnieuw zo van me weg. Ze voorbijsteken was onmogelijk en dat gebeurt me echt niet dikwijls.
Mvg
Koen
Ik denk dat dit de logica is, die mannen hebben bijna 50 pk`s meer, als die u niet achterlaten in acceleratie, dan kunnen ze niet rijden ...
Ik vind het al straf dat je ze kon volgen! Chapeau :wink:
I like my bike!!
frits-motaar
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:02
Woonplaats: limburg
Locatie: LIMBURG

Re: KTM 1290 Super Duke GT vs R1200GSA

Bericht door frits-motaar »

Eigenlijk kan je deze 2 motoren niet in een vergelijkingstest plaatsen,ze zijn een wereld van verschil.
Als je de KTM-1290SA met de BMW1200GSA zou vergelijken,dan ben je goed bezig,je moet in hetzelfde gamma blijven en geen afroads met baanmachines vergelijken :oops:
Plaats reactie