stuurmoffen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jmbroekaert
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 dec 2006, 12:47
Locatie: Kalken

stuurmoffen

Bericht door jmbroekaert »

Iemand ervaring met deze stuurmoffen? Volgens de beschrijving en de foto's passen ze over de handkappen van een 1200gs.
Alleen vraag ik me af, als ze dan al passen kan je dan nog gemakkelijk aan de bedieningsknoppen met je duimen?

https://www.rad.eu/nl/c/p/21434-held-ha ... r-9809.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

groeten,
Jean-Marie
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: stuurmoffen

Bericht door stefke2 »

Even naar uw RAD-shop rijden, moto binnenrijden en passen, zo eenvoudig is dat. :wink:
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: stuurmoffen

Bericht door Danny »

Dat die moffen gene vette zijn zie je op de foto al, beter iets meer uitgeven en dingen kopen die je nadien niet op t systeem werken.

De knoppen lijken me wel met wat friemelen bereikbaar. Anderzijds moet je dat met de 100 knoppen die tegenwoordig op je stuur staan wat relativeren met elke mof.

Pinkers, claxon, grootlicht bedienen lijken me -al rijdende- een must. Dat kan met veel moffen maar met veel modellen ist gewoon klooien
jmbroekaert
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 dec 2006, 12:47
Locatie: Kalken

Re: stuurmoffen

Bericht door jmbroekaert »

op m'n 1100gs haalde ik voor de winter de handkappen er af om de stuurmoffen (die helemaal ook niet veel kostten maar deden wat ze moesten doen) er op te zetten met behulp van wat extra ducttape. Op moment dat het beter weer werd haalde ik ze er terug af maar je zal zien dat het de week nadien dan weer kouder werd en dan sta je daar. Het lijkt erop dat je deze moffen van Held er gemakkelijk op en af kunnen gehaald worden. Waarschijnlijk bestaan er wel duurdere modellen die er perfect op passen. En wat betreft de knoppenwinkel: richtingaanwijzers en claxon en grootlichten zoals jezelf aanhaalt
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: stuurmoffen

Bericht door Relax »

Ik heb de HippoHands. Prima spul, past over de handbeschermers en houdt, hoewel ze van stof zijn, redelijk goed z'n vorm. De opening ter hoogte van de hand is groot, zodat je overal bij kan.
Nadeel: redelijk duur. Ik dacht rond €130.
I respect your opinion. But I don't give shit.
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

.

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 06 nov 2018, 12:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: stuurmoffen

Bericht door P-man »

bij mij zijn het de volgende :
Oxford - bone dry handlebar muffs.
http://www.jossmit.nl/contents/nl/p2561 ... offen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die gaan al enkele GSA's mee (GSA 1150, 1200 '07 en 1200 '10).
Kosten niet veel, zijn heel stabiel, en mits wat gewriemel kan je aan je knoppen.
En als ik niet aan de knoppen kan, zoals bij de huidige 30years GSA met grotere handkappen (die ik er steeds op laat staan), dan gaat de schaar/het mes in de 'muff', om hier en daar iets open te snijden, zodoende meer ruimte te hebben.
ze gaan al 5jaar mee en zijn per model al wat 'bijgesneden'. Voor die kostprijs vind ik het niet erg om er de schaar in te moeten zetten.
Echt handig vind ik ze nu niet echt... (ermee motor op middenbok trekken, de motor ermee vooruit/achteruit duwen in de garage, gewriemel om knopjes te vinden/activeren/deactiveren).
maar voor mij verdwijnt al dat negatieve , zodra de temperatuur onder 0 gaat.
cheers
jmbroekaert
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 dec 2006, 12:47
Locatie: Kalken

Re: stuurmoffen

Bericht door jmbroekaert »

vrijdagavond model TM421 van Givi gehaald en gemonteerd. Ze passen perfect over de handkappen, ruimte genoeg om nog gemakkelijk aan de knopjes te kunnen. Zaterdag 250km en zondag 200 km gereden en ze blijven mooi op hun plaats mede doordat er binnenin 2 velcrostrips zitten die je om de handkapbevestiging moet spannen.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: stuurmoffen

Bericht door Harald »

Plaats ééns een foto.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
jmbroekaert
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 dec 2006, 12:47
Locatie: Kalken

Re: stuurmoffen

Bericht door jmbroekaert »

WP_20170225_08_45_32_Pro (2).jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: stuurmoffen

Bericht door Harald »

top
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: stuurmoffen

Bericht door Relax »

Alleszins minder loemp dan mij HippoHands. 'k Weet direct waarheen als die helemaal op zijn.
I respect your opinion. But I don't give shit.
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: stuurmoffen

Bericht door wolfrider »

Stickers voor onder andere de GS :
https://www.humvee-graphics.com/1150gs- ... gsadv.html" onclick="window.open(this.href);return false;
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie