Mooie update dashboard GS!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Mooie update dashboard GS!

Bericht door Den Dirk »

https://wingemotors.be/nl/BMWMOTO/artic ... ivity-voor" onclick="window.open(this.href);return false;


extra info : https://nl.wikipedia.org/wiki/Thin-film_transistor" onclick="window.open(this.href);return false;
I like my bike!!
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Mooie update dashboard GS!

Bericht door st1100 »

Ik zit niet te wachten op berichten enz op de moto . Integendeel zelfs. Ze zouden beter de vorkpoten updaten....
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Mooie update dashboard GS!

Bericht door st1100 »

Lees net dat er een terugroepactie komt ivm de vorkpoten.... maar zit toch nog steeds niet te wachten op berichtjes facebook enz op de moto.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Mooie update dashboard GS!

Bericht door Danny »

Voor mij hoeft het niet maar tegenhouden doe je t niet in deze moderne tijd. Moest BMW het niet doen dan waren ze niet innovatief of oubollig.

Voor elk wat wils heet zoiets...ze willen niet ter plaatse blijven trappelen zoals sommige merken dat staat vast :mrgreen:
slijkmoto
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 okt 2005, 18:52

Re: Mooie update dashboard GS!

Bericht door slijkmoto »

Bij BMW moet zo'n digitaal dashboard weer € 600 EXTRA kosten.... bovenop het reeds bestaande dashboard,dus.

Bij de tegenhanger van KTM zit het er STANDAARD op... en die kost zo al € 2000 minder in een gelijkaardige versie.

BMW wéét dat (bijna) iedere GS-koper de full option koopt :reindeer: ... dus die bijkomende 600 kneuters per stuk schuiven weer gladjes binnen...
FORMER HONDABOY -NOW A BEEMERIST ?
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Mooie update dashboard GS!

Bericht door Geert_GS »

slijkmoto schreef:Bij BMW moet zo'n digitaal dashboard weer € 600 EXTRA kosten.... bovenop het reeds bestaande dashboard,dus.

Bij de tegenhanger van KTM zit het er STANDAARD op... en die kost zo al € 2000 minder in een gelijkaardige versie.

BMW wéét dat (bijna) iedere GS-koper de full option koopt :reindeer: ... dus die bijkomende 600 kneuters per stuk schuiven weer gladjes binnen...

Nog wat vroeg om over na te denken ...maar... wie zegt dat de volgende terug een GS(A) wordt?
Ook nog veel te vroeg om deze weg te doen,heb dezelfde die jij net hebt verkocht ...

Tijd brengt raad :grin:

Grtz,Geert
slijkmoto
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 okt 2005, 18:52

Re: Mooie update dashboard GS!

Bericht door slijkmoto »

Klopt, dat weten we niet.

En ik wel allerminst... want na mijn persoonlijke débâcle met m'n 2017 GS LC en nu het verhaal van de vorkpoten van de GS, moet ik echt wel toegeven dat mijn liefde voor de BMW GS wat is bekoeld.

Mijn bedrijfs-GS is nog niet afgeschreven en de vorkpoten van de mijne (die nooit off road komt, maar wel vaak mijn vrouw achterop krijgt) vertoonden geen spleet, zodat ik er nog zeker 2 - 3 jaar op rijd.

Maar wat er daarna gebeurt ??? :?:

Ik ben uiterst tevreden over de service van mijn BMW-dealer, zodat ik oprecht hoop dat tegen die tijd er een "onweerstaanbare" nieuwe GS gepresenteerd wordt.
FORMER HONDABOY -NOW A BEEMERIST ?
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Mooie update dashboard GS!

Bericht door aantzeetje »

het eerste digitaal dash board waar ik mee te maken kreeg was denk ik in 1987 met de Fiat Ritmo. Heb toen 3 dagen cursus gegeven bij Magneti Marelli over SMD's en print layout §ah ja 'k mag Barco ook niet vergeten lol), inclusief soldeertechnieken. Nu, 20 jaar later, huiver ik nog altijd als ik digitale dash boards zie. Ten eerste is er de mis-match tussen componenten en drager wegens verschillende uitzettingscoëfficiënt. Ten tweede is hoe ze op de printplaat komen? In lijn of dwars? Ten derde hoe ze gesoldeerd worden: reflow of wave? (wave soldering geeft veel meer spanning in de soldeerkop wegens een convexe en een concave soldeerkop - ofte hol en bol in mensentaal - en is dus gevoeliger voor schokken en trillingen: voel je hem al komen?) en ten vierde gebruiken ze de "verkeerde" condensatoren. Afhankelijk van het ceramisch materiaal gebruikt voor de condensatoren zijn er andere en hogere waardes mogelijk. Probleem is dat bij die hogere waardes een ceramisch materiaal gebruikt wordt dat vervalt in de tijd. Dus de condensator verliest per jaar x% van zijn capaciteit tot het dus ophoudt En dan komt het. Dit is natuurlijk buiten de garantieperiode. Ah meneer dash board stuk... nieuw dashboard... 600€ terwijl een condensator deftig vervangen een 10-tje kost bij manier van spreken. Boekdelen kan ik erover schrijven... Zet je brommert dus nooit in de direct zon...

Dus mensen, sorry voor het wat technische hierboven die voor leken kant nog wal raken maar een digitaal dashboard, neen dank u want ik wil plezier beleven aan mijn ritjes en zolang ik een toerenteller heb en een kilometer teller ben ik een gelukkig man (olie wordt voor elke rit gecontroleerd dus leuk dat het er op zit maar voor mij niet echt nodig) En dat er een lamp stuk is zie ik zo ook wel.

En wat betreft de voorvorkpoten. Laat bmw eens een disclaimer tekenen dat die ondanks dat deze op datum van controle geen "mankementen" vertoonden deze in garantie, inclusief werkuren gaan vervangen worden mocht hetzelfde euvel zich voordoen na garantieperiode. Trouwens, iets wat velen vergeten bij elke terugroepactie, is een nul factuur vragen. De dealer zal je wel zeggen maar dat hoeft niet wat het was in garantie. Hahaha factuur vragen punt. Die doet dat niet graag hoor. Je moet hem eens vragen waarom hij dat niet graag doet.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Mooie update dashboard GS!

Bericht door Bob »

Waarom doet hij dat niet graag?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Mooie update dashboard GS!

Bericht door Den Dirk »

waarom zou je het moeten vragen als hij dat niet graag heeft? om hem te ambeteren? ik heb er geen last van als ik iets gratis verkrijg, ik heb daar geen factuur voor nodig! :wink:
I like my bike!!
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Mooie update dashboard GS!

Bericht door Bob »

Tenzij bij een nul-factuur de garantietermijn van twee jaar opnieuw begint te lopen. Nu durft men al eens zeggen, als een vervangen onderdeel stuk gaat langer dan twee jaar na het oorspronkelijke, maar binnen de twee jaar dat het nieuwe onderdeel gemonteerd werd: "sorry, garantie al verlopen".
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Mooie update dashboard GS!

Bericht door Danny »

Sommige kopen beter een ander merk (alles is beter) anderen blijven beter met hun oude motor rijden en den overschot koopt ne nieuwe...
't leven kan toch eenvoudig zijn...

Er liggen tienduizenden kankerpatienten in 't ziekenhuis die niet eens zoveel zagen als dat er hier gezeverd en gezaagd wordt. enne die zouden graag van plaats ruilen om met een digitaal dashboard te -kunnen- rijden....

En natuurlijk kan BMW rekenen en wil BMW (veel) verdienen maar ik heb nog nooit met een loop tegen mijne kop een aankoop ondertekent...
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Mooie update dashboard GS!

Bericht door Danny »

Sommige kopen beter een ander merk (alles is beter) anderen blijven beter met hun oude motor rijden en den overschot koopt ne nieuwe...
't leven kan toch eenvoudig zijn... :wink:

Er liggen tienduizenden kankerpatienten in 't ziekenhuis die niet eens zoveel zagen als dat er hier gezeverd en gezaagd wordt. enne die zouden graag van plaats ruilen om met een digitaal dashboard te -kunnen- rijden.... :cry:

En natuurlijk kan BMW rekenen en wil BMW (veel) verdienen maar ik heb nog nooit met een loop tegen mijne kop een aankoop ondertekent... :mrgreen: :mrgreen:
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Mooie update dashboard GS!

Bericht door K1200GT »

TFT dashboards is blijkbaar iets wat de markt wil (of de concurrentie oplegt?). Het ziet er mooi uit, maar (dit is gebaseerd op mijn ervaringen met het TFT scherm op mijn Tuono), als je oud genoeg bent voor een leesbril, edoch geen bifocale glazen wil, is het best mogelijk dat je een deel van de lunapark informatie die op dat mooie scherm multicolor verschijnt, amper kan lezen.... mjn Tuono dashboard toont bijvoorbeeld de hellingshoek. Net terug van de Nordschleife en daar stevig gas gegeven maar het was me niet mogelijk tijdens het betere bochtenwerk (er zijn er 72...), de hellingshoek te lezen.... het zal aan mij liggen (PS: lang leve de Veglia instrumenten met witte achtergrond... op de Guzzi...).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: Mooie update dashboard GS!

Bericht door adventurer »

Danny schreef:Sommige kopen beter een ander merk (alles is beter) anderen blijven beter met hun oude motor rijden en den overschot koopt ne nieuwe...
't leven kan toch eenvoudig zijn...

Ach. het gras is altijd groener aan de overkant...





600€ te duur voor dat dashboard? Dan blijf je toch gewoon bij de concurrentie..en neem je de ongemakken van die ketting er toch gewoon bij, niet?
Plaats reactie