Allereerste BMW tweewieler

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Seba
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2019, 11:18
Woonplaats: 9890

Allereerste BMW tweewieler

Bericht door Seba »

Na enige tijd hier enkel mee te lezen, vandaag tijdens een kalme moment op kantoor beslist om me toch te registeren. (Knappe webmaster trouwens ook precies, die de activatiemail stuurde :mrgreen: )

Ik loop al een tiental jaar te kwijlen op een GS (niet dat ik zo oud ben, pas 30 jaar geworden), en dan is het er voorbije maandag toch van gekomen. Eind mei zal ik een R1250GS in HP-kleuren in mijn garage kunnen zetten :grin:
Ik heb voorbije jaren wat verschillende fietsen gehad van een CBR125r, CBR600RR, VTR firestorm, SV1000, ... Ik zat weer te kijken naar motoren (vader en broer rijden respectievelijk Fireblade en R6) met het goede weer in aantocht. 1 ding is zeker: niets té "hardcore" meer. Mijn oog was op een nette tweedehands Buell gevallen. Vader en broer lachten me uit en een klant van me die omwille van professionele redenen onwijs veel over motoren weet zei: "je gaat dat toch niet doen, die gaan allemaal kapot." Die one-liner zei ik tegen mijn broer waarop hij me zei: "bite it, koop u ne GS, ge loopt er al jaren over te janken." En aldus geschiedde...

Dan heb ik moeten smeken bij de dichtstbijzijnde dealer (ik woon recht in het midden van 2 concessies die dezelfde naam dragen) om eentje te kunnen kopen, dus ben ik naar de volgende provincie gereden en top onthaalt door BM Center!

Ik zat een beetje op een budget, had vorige zomer nog maar speelgoed op vier wielen gekocht eveneens met een boxer-motor, dus de configuratie is vrij mager desalniettemin voor mij meer dan voldoende:
- HP-kleuren
- LED daglicht
- Handprotectoren
- Verwarmde handgrepen
- Geen duokit, dus laag Rallye-zadel

Valbeugels zou ik nog wel monteren, ik durf ze namelijk nogal snel neer te leggen :oops:

En nu twee maanden aftellen :-(
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Allereerste BMW tweewieler

Bericht door aantzeetje »

veel succes er mee Seba
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Allereerste BMW tweewieler

Bericht door WILBIKE »

De betere keuze, veel succes... :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Allereerste BMW tweewieler

Bericht door YOwan »

[quote="Seba"](vader en broer rijden respectievelijk Fireblade en R6)

Die gaan gewoon ni meer kunnen volgen !!!... :lol:
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Seba
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2019, 11:18
Woonplaats: 9890

Re: Allereerste BMW tweewieler

Bericht door Seba »

YOwan schreef:
Seba schreef:(vader en broer rijden respectievelijk Fireblade en R6)

Die gaan gewoon ni meer kunnen volgen !!!... :lol:
Die R6 kan ik heel misschien nog geloven, hoewel, en dan spreek ik over m'n eigen stuurmanskunsten. Die Fireblade (en dan vooral de piloot) zal geen haalbare kaart zijn. Die mens is professioneel geschoold :mrgreen:
Seba
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2019, 11:18
Woonplaats: 9890

Re: Allereerste BMW tweewieler

Bericht door Seba »

Ben hem donderdag gaan afhalen en intussen een goeie 400 km gedaan. Leuk!

Alleen, die Connected-app is redelijk waardeloos. Verbreekt om te 5 minuten. Ben ik de enige die dat heeft?
rik vdb
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2011, 06:46
Woonplaats: Lokeren
Locatie: Oost-Vl - Lokeren

Re: Allereerste BMW tweewieler

Bericht door rik vdb »

proficiat Seba!

Die connect app ... daar is nog wel wat werk aan ... lijkt mij niet zo 100% accuraat :lol

Afbeelding
Seba
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2019, 11:18
Woonplaats: 9890

Re: Allereerste BMW tweewieler

Bericht door Seba »

Wel gemerkt dat die app nu beter werkt door een update die beschikbaar was in de Appstore.

Ondertussen ook een iets hoger, verdonkerd ruitje van Touratech gemonteerd. Uitlaat van Spark is besteld. Enkel nog wat bijkomende mistlichtjes en dan zal het wel volstaan.

Beeldmateriaal van vandaag:

Afbeelding
Buck
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2020, 11:02
Woonplaats: AALST

Re: Allereerste BMW tweewieler

Bericht door Buck »

Dan heb ik moeten smeken bij de dichtstbijzijnde dealer (ik woon recht in het midden van 2 concessies die dezelfde naam dragen) om eentje te kunnen kopen, dus ben ik naar de volgende provincie gereden en top onthaalt door BM Center!

Die zijn het nog altijd niet afgeleerd, heb net dezelfde ervaring. Wat een verwaande boel zeg. Tot aan't zeetje gereden om er ene te kopen.
Plaats reactie