GS 1200 LC BWJ 2015 reviews van gebruikers

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

GS 1200 LC BWJ 2015 reviews van gebruikers

Bericht door noek »

Wie heeft er een gs lc van bouwjaar 2015?
Graag jullie ervaring en bevindingen wat betreft duurzaamheid defecten garantie vervanging onderdelen enz..
Laat maar komen.
Alvast bedankt :thumbleft:
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: GS 1200 LC BWJ 2015 reviews van gebruikers

Bericht door Relax »

Ik had er één en verkocht omdat 'm fiscaal afgeschreven was, na 2,5 jaar. 85.000 km mee gereden, weer en wind, winter en zomer.
Prima motor, wat mij betreft. Zelfs motorisch beter dan de 2018, die euro4 is en de 2015 euro3 en dus minder geknepen. Dat voel je écht in gasrespons.
De startmotor werd vervangen omdat de dealer vond dat ie niet goed startte en één schermsteun was doorgeplooid. Geen idee hoe dat zelfs maar mogelijk is, maar 't was wel zo. Netjes in garantie vervangen.
In feite maar één opmerking: de achterrem wordt steeds zwakker, in die mate dat je na zo'n 5 à 6000 km geen rem meer hebt. Makkelijk te 'herstellen' als je zo'n keer of 30 je rempedaal intrapt, tot je maximum rem hebt, maar gaat geleidelijk aan weer weg. Dealers zeggen het probleem te kennen, maar niet de oplossing. Mijn 2018 heeft het ook...

De beste motor die ik ooit had. Simpel. Had het niet omwille van fiscaliteit geweest, 'k had 'm niet verkocht.

O ja, BMW houdt hun reputatie van k*tzadels hoog, ook hier. Véél te zacht, maar 'k weeg dan ook wel wat.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie