Hallo
ik heb een mooie tweedehandse 2014 R1200GS Adventure gevonden met 37000km voor een goede prijs.
Ik ben niet bekend met de GS van die periode.
Er zijn enkele gebreken die voor alle modellen uit die fabricage periode zijn opgemerkt en die heb ik reeds opgezocht.
Zijn er verder nog zaken die zeker moeten worden nagekeken vooraleer tot aankoop over te gaan?
BMW R1200GS Adventure - gekende problemen
Moderator: GVN
Re: BMW R1200GS Adventure - gekende problemen
ik vermoed dat het de laatste jaar luchtgekoelde 1200 was? dan zijn alle mogelijke kinderziekten reeds lang opgelost!
Dan zou ik me geen zorgen maken, écht zwakke punten heeft die niet , enkel sterke!!
Dan zou ik me geen zorgen maken, écht zwakke punten heeft die niet , enkel sterke!!
I like my bike!!
Re: BMW R1200GS Adventure - gekende problemen
De 2014 zou reeds een liquid cooled moeten zijn.
Re: BMW R1200GS Adventure - gekende problemen
GS ja, GSA (nog) niet, dacht ik...jan.ci1 schreef:De 2014 zou reeds een liquid cooled moeten zijn.
I like my bike!!
Re: BMW R1200GS Adventure - gekende problemen
"Zou..." Weet je niet zeker wat je hebt? Uitlaat rechts is LC.jan.ci1 schreef:De 2014 zou reeds een liquid cooled moeten zijn.
Re: BMW R1200GS Adventure - gekende problemen
Bedankt. Lucht gekoelde dus.DieterS schreef:"Zou..." Weet je niet zeker wat je hebt? Uitlaat rechts is LC.jan.ci1 schreef:De 2014 zou reeds een liquid cooled moeten zijn.
Het zou mijn eerste GS zijn.
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: BMW R1200GS Adventure - gekende problemen
De DOHC is een prima blok, weinig problemen mee. Daarom ook dat ze hem maar 2 jaar gemaakt hebben....
Enige wat echt wel veel voorkomt bij die blokken is de klep in de uitlaat (net achter linkse voetsteun) die vast komt te zitten na verloop van tijd. ESA vering komt ook wel eens in de problemen.
Draait ook veel stiller (minder mechanisch geluid) dan een LC.
Enige wat echt wel veel voorkomt bij die blokken is de klep in de uitlaat (net achter linkse voetsteun) die vast komt te zitten na verloop van tijd. ESA vering komt ook wel eens in de problemen.
Draait ook veel stiller (minder mechanisch geluid) dan een LC.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project