benzinegeur bij starten

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
janvk r1150gs
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:05

benzinegeur bij starten

Bericht door janvk r1150gs »

hallo,
Van zodra ik start komt er een hevige benzinegeur vrij (r 1150 gs) ,als ik de motor voltank en zet deze zo weg(koud) in de garage is er de volgende dag geen geur aanwezig. Enkel als het er druk op het systeem komt is de geur er. Ook de uitlaatgassen stinken naar benzine (juist na starten).
Er staat wel een recyclizer op waardoor hij iets rijker benzine ingespoten word. Tank is eraf en aan slangen niets te zien niet verduurd .
Is het mogelijk dat in de tank een darmpje stuk is waardoor deze geur veroorzaakt. Aan tankdop zelf ook niets te ruiken.
De benzineslangen zijn van het versterkte type en zie er goed uit ,op de overloop/ontluchting slang komt geen druk dus deze zijn het niet(denk ik)
iemand ervaring met zoiets (oorzaak)
thx
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: benzinegeur bij starten

Bericht door Danny »

Heel vaak lekt de 11XX aan de overgang van de rubberen leiding naar de drukregelaar... efkes maar dat stopt vanzelf. was bij veel 11XX het geval.

Met koude motor zoals je 't beschrijft effe kijken achter het rechter gasklephuis en contact aanzetten, kan zijn dat je wat benzine bemerkt bij de overgang van rubber naar vaste leiding. draai desnoods de slangklemmen ff aan of vervang ze door aantrekbare.

recyclizer is maar minimale mengsel verrijker (verwaarloosbaar zelfs)
Plaats reactie