Aankoop C650GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW C-serie scooters.

Moderator: GVN

Johny
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 okt 2005, 16:44
Locatie: Hasselt

Aankoop C650GT

Bericht door Johny »

Hallo,
Eindelijk de knoop doorgehakt! gisteren een C650GT gekocht zonder proefrit!
Er is weinig intresse voor die BMW brommers :-? wie denkt te weten waarom :?: ook hier op het forum word er haast niets over geschreven.
Groeten
Johny
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: Aankoop C650GT

Bericht door Freddie »

Hallo Johny,

zou toch eerst voor een langere proefrit of een lang weekend gekozen hebben voor hem uit te testen.
Hopelijk gaat ie niet tegenvallen.
De reden waarom je er zo weinig ziet is denk toch ook wel de prijs (€ 12.250 in NL), voor dat bedrag kun je ook een leuke motor kopen.
Nog een reden kan zijn dat niet iedere motorrijder op zo een scooter gezien wil worden.
Zo een scooter moet je zien als iets erbij voor woon/werk verkeer in dicht bevolkt gebied.
Ga je hem ook zo gebruiken dan zal hij niet teleurstellen.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Aankoop C650GT

Bericht door aantzeetje »

Proficiat met je aankoop.

Mijn motormaatje heeft zijn R2100RT begin dit jaar ingeruild voor een BMW MOTORscooter 650 cc full option. Waarom schrijf ik nadrukkelijk MOTOR scooter? Awel, als je kan en durft rijden rij je zelfs de meest gehaaide GS'er naar huis.
Met zijn RT had hij zo een cm over langs de rand van zijn banden die hij niet gebruikte. Met zijn scooter heeft hij 0 cm over. zelfs geen mm. Enige nadeel is de snellere slijtage van de 15" bandjes. Hij heeft er net 6000 km mee kunnen rijden. Voor de rest, niks dan absoluut rijplezier.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Aankoop C650GT

Bericht door st1100 »

Versta me niet verkeerd , er is niks mis met een motorscooter , ik ben er zeker van dat je er bergen plezier kan aan beleven. Maar qua gezwind rijden zijn er toch een paar dingen. Oa. door het ontbreken van de bovenste helft van het frame is zo'n scooter natuurlijk nooit zo stijf als een motor , verder is dat ook niet klein en ook geen lichtgewicht. En de gewichtsverdeling met het zwaarste onderdeel , het motorblok , laag en in het midden (zoals bij een R en een K laag en ietsje vooraan tussen de wielen) is ook niet ideaal bij een scooter. En de passieve zithouding met de voeten vooruit helpt natuurlijk ook niet.

Daarom is dit volgens mij zo'n dooddoener :
aantzeetje schreef:Awel, als je kan en durft rijden rij je zelfs de meest gehaaide GS'er naar huis.
Ik kan daar maar één ding op zeggen : Waar? en wie? Ik ben met mijn K al eens voorbijgestoken door een snorfiets.... in de bebouwde kom van Dendermonde en hij had geen nummerplaat en die flitspaal en D'Hondt konden zijn rug op. Hla die tegen 40km/h de Hoghalpstrasse opcruised , ja. (ook niks mis mee dat is zijn keuze) En heel klein pasje met korte stukjes en smalle baan en nauwe haarspeldbochten , ja daar waarschijnlijk ook.Maar No way dat je een motorrijder met een scooter volgt op stukjes weg , waar een paar paarden losgelaten worden en de buitenste rand van het loopvlak kan laten dienen.... De sterke kant van zo'n scooter ligt elders en als dat is wat je nodig hebt , waar wacht je nog op .... maar stop met die andere fabeltjes.
aantzeetje schreef:Met zijn RT had hij zo een cm over langs de rand van zijn banden die hij niet gebruikte. Met zijn scooter heeft hij 0 cm over. zelfs geen mm.
Eén cm langs de beide kanten , dat is een serieuze schaamstreep. Ofwel was de RT dan niet het ding van uw maat , ofwel zegt dat veel over de bochtencapaciteiten van de scooter.....
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door KeeS16 »

Er zijn banden-merken die je perfect zeer snel op de rand krijgt, en van het zelfde type maar ander merk krijg je er niet aan.
Dus motoren-banden vergelijken met scooter-banden, is not done ;)
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door GSMax »

aantzeetje schreef:Proficiat met je aankoop.

Mijn motormaatje heeft zijn R2100RT begin dit jaar ingeruild voor een BMW MOTORscooter 650 cc full option. Waarom schrijf ik nadrukkelijk MOTOR scooter? Awel, als je kan en durft rijden rij je zelfs de meest gehaaide GS'er naar huis.
Met zijn RT had hij zo een cm over langs de rand van zijn banden die hij niet gebruikte. Met zijn scooter heeft hij 0 cm over. zelfs geen mm. Enige nadeel is de snellere slijtage van de 15" bandjes. Hij heeft er net 6000 km mee kunnen rijden. Voor de rest, niks dan absoluut rijplezier.
Heb er ook een dag mee gereden. Is in niets, maar dan ook niets, te vergelijken met een GS. Goed voor rustig toeren, woon-werkverkeer, maar als het plezant wordt (serieuzere bochtenwerk in de de Ardennen) dan zal zo'n scooter toch moeten afhaken. Is er gewoon niet voor gemaakt, is zijn biotoop niet. Een doorwinterde GS'r naar huis rijden lijkt me zéér onwaarschijnlijk...
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Aankoop C650GT

Bericht door Dirk Pauwels »

GSMax schreef: Heb er ook een dag mee gereden. ...
Vrijwillig? :shock: Of was't van moeten?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door GSMax »

Dirk Pauwels schreef:
GSMax schreef: Heb er ook een dag mee gereden. ...
Vrijwillig? :shock: Of was't van moeten?
Hahahaha, neenee was vrijwillig. Wou daar eens een dag mee rondbollen :wink: Pas op, moet zeggen dat het op autostrade vlotjes vooruit ging. Tegen 160 achter een GS, in de gietende regen, zonder problemen. Bescherming wel serieus ondermaats, want was na 5 minuten zeiknat, nog natter als op mijn GS, maar bollen doet dan ding wel. Is misschien mijn gevoelen na 1 dag, maar qua bochtenwerk niet goed. Afin 't moet al ne hele goeie piloot zijn om me er af te rijden op de cote de Samrée 8-) :mrgreen:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
de Pierre
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 aug 2008, 15:23
Woonplaats: Zemst
Locatie: Vl. Brabant
Contacteer:

Re: Aankoop C650GT

Bericht door de Pierre »

GSMax schreef:
Dirk Pauwels schreef:
GSMax schreef: Heb er ook een dag mee gereden. ...
Vrijwillig? :shock: Of was't van moeten?
Hahahaha, neenee was vrijwillig. Wou daar eens een dag mee rondbollen :wink: Pas op, moet zeggen dat het op autostrade vlotjes vooruit ging. Tegen 160 achter een GS, in de gietende regen, zonder problemen. Bescherming wel serieus ondermaats, want was na 5 minuten zeiknat, nog natter als op mijn GS, maar bollen doet dan ding wel. Is misschien mijn gevoelen na 1 dag, maar qua bochtenwerk niet goed. Afin 't moet al ne hele goeie piloot zijn om me er af te rijden op de cote de Samrée 8-) :mrgreen:
Niet aantrekken : mij rijden ze er ook steeds " der af" en al v d eerste km -:) ! Heb ik een tragere GS ? Of zit ik echt met de poepers ? Kies maar.

Pierre,
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door GSMax »

Dat kunt gij alleen weten hé Pierre :wink: Eraf gereden worden is geen schande hé...
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Johny
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 okt 2005, 16:44
Locatie: Hasselt

Re: Aankoop C650GT

Bericht door Johny »

Hallo,
De meningen zijn verdeeld wat betreft de rijkwaliteit toch denk ik dat de piloot hoofdverantwoordelijk blijft voor de prestaties van zijn machine :!:
Wij zijn met elf motaars in zuid Spanje de zeer bochtige Sierra Nevada gaan verkennen,onder ons was er een Suzuki Burgman 600 en niemand kon(of wou)die volgen en er waren dikke kleppers bij.
We zullen zien wat de toekomst brengt.
Groeten
Johny
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Aankoop C650GT

Bericht door Dirk Pauwels »

GSMax schreef:Dat kunt gij alleen weten hé Pierre :wink: Eraf gereden worden is geen schande hé...
Eraf vallen daarentegen :oops:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door GSMax »

Dirk Pauwels schreef:
GSMax schreef:Dat kunt gij alleen weten hé Pierre :wink: Eraf gereden worden is geen schande hé...
Eraf vallen daarentegen :oops:
:lol: :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door st1100 »

Johny schreef:Hallo,
De meningen zijn verdeeld wat betreft de rijkwaliteit toch denk ik dat de piloot hoofdverantwoordelijk blijft voor de prestaties van zijn machine :!:
Nochtans gaat Rossi op een mobilette geen gp's winnen....en toch denk ik dat die kan rijden.
motorijder
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jan 2013, 16:57
Locatie: Belsele

Re: Aankoop C650GT

Bericht door motorijder »

Meningen zijn hier duidelijk verdeeld, maar ik ben door mijn rug gedwongen geweest van mijn K1300S te verkopen en voordien met vele snelheidsmachines gereden (meer dan 30 jaar motorijder) en ja ik heb ook met de Gs en de Rt gereden. Ik ben ook op een leeftijd dat motorrijden een andere betekenis krijgt dan er voor te zorgen dat iedereen naar me kijkt als ik de straat in rij. Maar ik kan hier toch schrijven dat menige verwonderd staan van de prestaties van mijn 650 Gt en dit zowel op de snelweg als ergens binnen door. Meer nog wij rijden nu meer moto dan voordien, omdat die scooter voor alles bruikbaar is. We rijden ermee naar de winkel, we gaan er eens een stad mee bezoeken en op vakantie in het zuiden kan je niks beters hebben. Gewoon het feit dat je heel veel onder het zadel kan opbergen maakt dat je hem meer gaat gebruiken. maar ook het feit dat men zich anders kleed op zo een scooter maakt het ook al aangenamer (ik rij nog altijd met veilige motorkledij). En laat ons eerlijk zijn wat ben je in deze tijden van de vele snelheidscontroles nog met 167 pk. De scooter heeft er heel wat minder maar zelfs met twee mensen erop gaat dat nog vlot en bochten nemen "haha" eens je hem vertrouwd laat je dat ding in een bocht goed gaan! Mijn persoonlijke mening als ik iets zou veranderd zien is: er een knop op zetten om de tractie controle uit te kunnen schakelen, zodat ik bij droog weer dat ding echt kan laten vertrekken. Maar goed eens hij nu rijd is er geen houden aan en stopt de mijne bij 175 op de teller dus zeker niet slecht als je dan weet dat dit heel vlot gaat. In het Kort zo een aankoop is zeker nooit slecht en er bestaan geen afstanden die je niet zou kunnen overbruggen of waar je een Rt voor zou moeten kopen, want die scooter doet het ook allemaal. En ik en mijn vrouw genieten nog altijd van het motorrijden ondanks mijn slechte rug. Thx BMW voor jullie prachtige scooter.
Ook met een scooter rijdt men nog motor :-) huidige motor F800R
motorijder
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jan 2013, 16:57
Locatie: Belsele

Re: Aankoop C650GT

Bericht door motorijder »

nog even reageren "je ziet ze weinig" awel wees blij, want dat is voor sommigen de reden van een BMW te kopen, omdat je ze niet ziet op iedere hoek van de straat. BMW heeft dit altijd gehad, want wanneer kan je een BMW kopen? juist als je al wat leeftijd heb en genoeg gespaart. Maar tegenwoordig rijden er ook al veel rond die in het echt van de bank zijn :-). Voor de kwaliteit moet je ze echt niet kopen, want ik heb in het verleden met mijn jappen ook nooit in panne gestaan. Mijn eerste RT heb ik terug weg gedaan omdat men hem niet kon maken bij BMW. Neen met BMW rijden geeft je nog steeds een bepaald status en dat maakt BMW. In het zuiden rijden duizenden scooters, maar zelden zie je daar een BMW. Maar iedereen weet hier dat de aankoopprijs in vergelijk met anderen hoog is, maar vooral het onderhoud in vergelijk met een Jap is heel groot. Maar ik zeg ook liever "ik rij met een BMW" dan ik rij met een Suzuki en ik stop zonder blozen voor een heel knappe taverne in de zomer met mijn scooter en met mooie goed zittende BMW kledij aan. Ja ik ben met ter tijd een ook een echte BMW snop geworden :-)
Ook met een scooter rijdt men nog motor :-) huidige motor F800R
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door GSMax »

Daar kan ik me wel in vinden :wink: Nog veel rijplezier met uw BMW motorscooter 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door JohanH »

Zomer 2013 en mijn echtgenote oppert het idee om een scooter te kopen voor haar woon/werk verkeer.
Alleen is ze het niet echt zeker, of het wel iets voor haar gaat zijn. Ze zou het eens willen proberen.
Ja, hoe pobeer je zoiets over een iets langere periode... wel je koopt een goedkoop chinees ding.
En je kan het al raden... achter een paar dagen begint al het "gevecht" wie er met de scooter gaat rijden.

Een paar weken later wordt de knoop doorgehakt, ik wil zelf terug mijn tweewieler. (na meer dan 15 jaar)
En dan begint de zoektocht. Aangezien ik wel mijn rijbewijs A heb, wil ik wel iets zwaarder dan de 125cc waar we nu met rond tuffen.
Direct met een "echte" moto herstarten zie ik niet zitten, en één van de voornaamste eigenschappen voor mij is toch de steun in mijn rug.
Via wat andere merken, word ik via een kennis aangeraden om eens te zien naar de C650GT... Efkens langs de dealer...
De week nadien krijg ik de kans voor een testritje... en u kan het al raden, bij het verlaten van de dealer was de bestelbon al getekend.

Ondertussen al iets meer dan 4000km op te teller (oct-mrt) en we beginnen de C650GT al redelijk goed te kennen.
Dat hij geen lichtgewicht is, dat hebben we al proefondervindelijk mogen ondervinden. (het heeft mij al nieuwe voorpaneeltjes gekost...)
Hij is nogal top-heavy, dus als je wat "sportief" wil rijden heb je er wel werk mee.

We hebben de luxe van binnen de familie een rijschoolinstructeur te hebben, dus een paar weken geleden een paar uur "les" van hem gehad.
En dan merk je pas wat voor een amateur je bent ! :-) Maar in elk geval hebben we gouden tips gekregen voor beter te rijden.
Hij keek er ook eerst naar met de indruk van "met wat komt gij af" tot hij zelf eens zijn parcour deed met de C650GT.
Dat was gelijk een aangename verassing van de power van de C650 !

Ondertussen is mijn wederhelft ook al veranderd van scooter, echter niet naar een C650GT, want daarvoor was de zitpositie te hoog.
(ze is nu eenmaal niet van de grootste) en is ze aan het zien voor ook haar rijbewijs A te halen (met haar B mag ze enkel tot 125cc in Belgie)
Al had ik gehoopt van mijn C650 door te schuiven naar haar, want ik wil toch binnen de komende jaren toch terug naar een iets zwaardere moto.

Bij de recentelijke opendeurdagen was het zwaar aan het kriebelen voor een R1200RT, echter daar kwam het rugproblemen terug naar boven.
echter het zadel van de K1600GTL geeft mij wel genoeg steun... dus 't zal efkens nog wat verder sparen zijn (of ondertussen een goede 2dehands vinden),
maar we weten ondertussen wel waar we binnen een paar jaar gaan met rijden als de gezondheid het toelaat...

Ondertussen tuffen we tot grote tevredenheid verder met de C650GT. Tot nu toe de beste koop van mijn leven en iets dat ze mij niet gaan mogen afnemen...

Johan
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Aankoop C650GT

Bericht door aantzeetje »

Hij is nogal top-heavy, dus als je wat "sportief" wil rijden heb je er wel werk mee.
Top-Heavy??? Al het gewicht zit beneden !!!

Mijn motormaat legt dat ding zo plat dat er geen profiel meer onbereden blijft. ik moet alles uit de kast halen om hem te kunnen volgen. Moest ik van jou zin zou ik je familielid wat vaker aanspreken. Blijkbaar doe je iets niet goed?
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door stropke »

Als je alles uit de kast moet halen om die vriend te volgen , moet je ook eens dat familielid aanspreken
Misschien doe jij wel iets fout :mrgreen:


Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Aankoop C650GT

Bericht door wooter »

... En op de R1200RT zal ook wel een zadel komen dat even veel steun geeft en diep is als dat van de K1600GT. Gene paniek dus.
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: Aankoop C650GT

Bericht door JohanH »

wooter schreef:... En op de R1200RT zal ook wel een zadel komen dat even veel steun geeft en diep is als dat van de K1600GT. Gene paniek dus.
Zou dit van BMW zelf zijn of ander merk ?
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Aankoop C650GT

Bericht door wooter »

Beide. De RT en GS zijn populaire fietsen voor aftermarket-stukken dus de klassieke merken zullen wel met hun comfortabele zadels uit komen, en BMW zal ook wel een comfort zadel brengen. Het zadel van de nieuwe RT zit al stukken comfortabeler dan dat van de vorige R1200RT, maar is nog geen R1150RT materiaal.
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Aankoop C650GT

Bericht door aantzeetje »

@ Stropke: als het test circuit in Bornem terug open is moet je eens achter een instructeur gaan rijden. Hij op een 650GT en jij op jouw "brommer". Denk dat je wel zal verschieten.

Op mijn R1200RT (2009) rij ik met een comfortzadel van BMW. Een wereld van verschil qua steun met het standaard zadel. Je zit tenminste "in" de motor.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Aankoop C650GT

Bericht door Danny »

Jongens jullie kunnen nogal een stukske kletsen zenne over hoe dat iedereen kan rijden en die niet kan volgen en dat daar niet mee gaat....

Blablabla... is dat nu echt de essentie van motorrijden, voor mij is dat rijden, relaxen, een plezante bocht nemen en weerom genieten. is dat nu tegen 45 of 145, met ne scooter of nen 1200GSa met alle toeters en bellen wat maakt het toch uit.

den ene is altijd sneller dan de andere, den andere altijd trager dan de ene, dat is toch onbelangrijk, voor diegene die dat nog als ""motorrijden drijfveer"" hebben die hebben tegelijk ook een hormonaal probleem of anders heb ik er eentje :mrgreen:
Plaats reactie