Connectoren - Posi-lock

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Francis
Berichten: 599
Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
Woonplaats: Tielrode
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Connectoren - Posi-lock

Bericht door Francis »

Hoi allemaal !!!

Al een paar weken ben ik op zoek naar Posi lock connectoren.
Ze vervangen perfect alle "knijpconnectoren" waarmee je anders electrische bedrading aan elkaar sluit. Alleen verlies je er geen draadlengte door bij het verwijderen. Bovendien zijn ze herbruikbaar.

Kijk even op : http://www.posi-lock.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.posi-lock.com/

Ik wens 2 elektrische draadparen aan elkaar te koppelen. Maar één eindje ervan is nogal aan de korte kant :-(
En als ik een gewone knijpconnector (is dit het juiste woord ?) gebruik, moet ik wanneer ik de aansluiting elders wens te gebruiken, steeds een stuk van de draad afknippen, om dan gewoon terug een nieuwe verbinding met de klassieke connector te maken.

Als ik via deze website bij de Europese verdelers terecht kom, is er eigenlijk geen enkele die reageert op emails. Telefonisch weten ze niet waar ik het over heb :-((( Maar mss leg ik het gewoon slecht uit ? :-)
Natuurlijk kan ik ze via het www in het buitenland (bv Duitsland) bestellen, maar voor een doosje van minder dan 7 euro moet ik dan haast 20 euro verzendkosten betalen :-((

Als er hier iemand me een tip geven kan waar ik daar hier in belgenland aan kan geraken , dan heeft die zijn pint verdient !

Alvast erg bedankt de jongens !!!

Francis
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Rone
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:32
Locatie: Jabbeke

Re: Connectoren - Posi-lock

Bericht door Rone »

http://www.benl.ebay.be/itm/9-BLUE-POSI ... 53e397d68a" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.benl.ebay.be/itm/9-ASSORTED- ... 43a1b18d01" onclick="window.open(this.href);return false;
R 1200 GS LC '13 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Connectoren - Posi-lock

Bericht door Wiedewa »

Kroonsteentje ertussen, zijn meestal 12 stuks breed :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: Connectoren - Posi-lock

Bericht door Synchro Bob »

Kroonsteentjes ? Is dat wat ze bij ons 'suikerkes' noemen ? Bwa !
Ik word diep triestig als ik die vind op motoren of auto's. Een echte afknapper. :-(
Ik stel me dan spontaan een soort Neanthaler voor die aan de elektriciteit van het voertuig heeft zitten klooien. :monkey:

Een moto met 'kroonsteentjes' mag niet door mijn garagepoort. :wink: Die posi-locks zijn aanvaardbaar maar ik verkies toch tinsolderingen met krimpkous. En zeg niet dat dit te moeilijk is...
Men zegge het voor.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Connectoren - Posi-lock

Bericht door Danny »

Ik treed Bob volledig bij, netjes solderen en krimpkous errond, miserie voorkomen heet dat :wink:
CeesBmw
Berichten: 952
Lid geworden op: 03 feb 2007, 13:16

Re: Connectoren - Posi-lock

Bericht door CeesBmw »

Neem dan wel krimpkous met een lijm aan de binnenkant.

nadeel van soldeer verbindingen is dat er nog wel eens draadbreuk kan op treden als de kabelboom veel beweegt, dan is een connector beterder.
Mits goed aangeperst met de juiste tang etc...
Francis
Berichten: 599
Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
Woonplaats: Tielrode
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Connectoren - Posi-lock

Bericht door Francis »

Erg bedankt voor de tips iedereen !!!!
Al bij al blijkt het me duidelijk dat die dingen dus niet direct in BelgenLand te vinden zijn .....

PS ... Als ik meer draad over had, zou die solderen-krimpkous optie een erg mooie oplossing zijn
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Connectoren - Posi-lock

Bericht door Danny »

CeesBmw schreef:Neem dan wel krimpkous met een lijm aan de binnenkant.

nadeel van soldeer verbindingen is dat er nog wel eens draadbreuk kan op treden als de kabelboom veel beweegt, dan is een connector beterder.
Mits goed aangeperst met de juiste tang etc...
't komt er op neer dat je moet weten waar je mee bezig bent...
voor onderweg gebruik ik connectoren die je met een aansteker kan aan mekaar zetten, netjes ingekrompen en gesoldeerd.
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Connectoren - Posi-lock

Bericht door Dirk Pauwels »

Synchro Bob schreef:Kroonsteentjes ? Is dat wat ze bij ons 'suikerkes' noemen ? Bwa !
Ik word diep triestig als ik die vind op motoren of auto's. Een echte afknapper. :-(
Ik stel me dan spontaan een soort Neanthaler voor die aan de elektriciteit van het voertuig heeft zitten klooien. :monkey:

Een moto met 'kroonsteentjes' mag niet door mijn garagepoort. :wink: Die posi-locks zijn aanvaardbaar maar ik verkies toch tinsolderingen met krimpkous. En zeg niet dat dit te moeilijk is...
Men zegge het voor.
:grin: :grin:

Denk dat het ook voor de grap bedoeld was.

die posilock is best goed, ik had op mijne KTM de voeding voor de automatische pro oiler zo aangesloten, is wel een pak beter dan de bekende knijperkes. Voor aansluitingen op plaatsen waar je heel weinig ruimte hebt om te solderen etc is dit ideaal.
Die van mij waren bij de pro oiler bijgeleverd.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Francis
Berichten: 599
Lid geworden op: 07 okt 2004, 09:21
Woonplaats: Tielrode
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Connectoren - Posi-lock

Bericht door Francis »

.. en zou ook waterdicht moeten zijn ....
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Plaats reactie