OBDlink LX Bluetooth

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ScOOb
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2016, 09:38
Woonplaats: Hasselt

OBDlink LX Bluetooth

Bericht door ScOOb »

Heb me gisteren toch na lang twijfelen een OBDLink LX besteld. Zou perfect werken met Motoscan voor lezen en resettten storingen. Motoscan alleen op Android jammer genoeg. Gezien ik nogal nen Appelmens ben, maar wel een Android-toestelheb ook ( van 't werk weliswaar, maar is geen probleem) kan ik dat gebruiken.
Nu wordt die OBDLink blijkbaar ook geleverd met winddoos software ( :roll: :lol: ) en is er ook nog een hoop software beschikbaar compatibel met OBDLink. Heb hier ook nog een windows 7 Aldi-mini-laptopje liggen met een 7"-schermke. Dat neem ik nogal eens mee op toerkes, voor backupdoeleinden van fototoestel en zo ...
Nu was ik aan het denken ... zou ik ergens software zijn die ook bruikbaar is met m'n RT en die OBDLink ? Kwestie van werk-gerelateerde smartphone niet te moeten meenemen wanneer niet aan 't werken ...

't was alleszins een pak goedkoper dan een GS-911 :mrgreen:

Met de staking morgen zal 't nog wel een paar dagen duren voor ik hem binnen heb, maar wilde toch al eens een en ander opzoeken ...
As usual ... tips en verheldering welkom ! :wink:

Grtz,
scOOb
... -.-. --- --- -...
R1150RT - Garmin Zumo XT- Sena SMH5 -  Garmin Express en Basecamp
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: OBDlink LX Bluetooth

Bericht door Dirk Pauwels »

Vraag het hier eens OBD24U.Nl
Die werken met de elm327 en niet de obdlink maar is goedkoop en geschikt voor ios. Kun je op je aaifoon laden. Geen idee hoe de software is, ik heb enkel ervaring met motoscan en gs911. Ik haat iphones... :lol:
https://www.obd24u.nl/motorfiets/bmw-mo ... n-ios.html
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
smokejumper3290
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2020, 15:12
Woonplaats: diest

Re: OBDlink LX Bluetooth

Bericht door smokejumper3290 »

hoi dirk een vraagje ik heb me zopas de OBD LINK aangschaft maar op de filmpjes die je terug vind op youtube spreken ze niets van betalen en kun je gewoon uw service resetten maar nu blijkt als ik hem aankoppel op men gs voor te resetten vraag hij voor een licencie te kopen waar het mogelijk is om dan je service te restten weet jij hier van :-(
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: OBDlink LX Bluetooth

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik neem aan dat je het dan hebt over de motoscan app? De gratis versie is zeer beperkt, service resetten is daarmee niet mogelijk dacht ik. Enkel error uitlezen. Maar de full versie is iets van een 50€ eenmalig en daar kun je veel meer mee dan met de gratis versie. Dus als je motoscan wil gebruiken, zou ik een betaalversie nemen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
s007b
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2020, 11:20
Woonplaats: Lichtaart
Locatie: Antwerpen

Re: OBDlink LX Bluetooth

Bericht door s007b »

Is het mogelijk om de Esa van een GS LC 2014 te kalibreren met Motoscan betaalversie en ELM327, of kan dit enkel met een GS911.
Plaats reactie