Cruise control R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Marnix Vl
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2019, 13:21
Woonplaats: ZELZATE

Cruise control R1200RT

Bericht door Marnix Vl »

Ik ben nieuw hier en ook voor de eerste maal op een BMW. Voordien alle merken zo wat afgelopen aangezien ik al 37 jaar motorfiets rij, van sport tot chopper en 3 Gold wings.
Kom ik op de uiteindelijke vraag: mijn cruise control heeft kuren.
De meeste keren kan ik hem niet aanzetten wat heet de knop set en lichtje aan. Als hij aangaat valt die na een poosje uit.
Na de gevonden routine te hebben uitgevoerd kom ik tot bij het draaien van het achterwiel waarbij het set lichtje aan en uit zou moeten gaan maar dit blijft branden.
Dat gevonden heb ik de sensor laten vervangen in het achterwiel. Dit heeft 2dagen gewerkt en was daarna terug. Heeft aan de computer gehangen en uitgelezen en stonden geen fouten op.
Lampjes zijn allemaal vervangen (ook ergens gelezen). Is er iemand hier die mij op de goeie weg kan helpen ?
Heb al veel gelezen maar nooit dat achterwiel meestal is het de koppeling switch of voetrem switch.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Cruise control R1200RT

Bericht door Danny »

Vervang de switchen één voor één want veel meer kan je niet doen...of sluit ze één voor één kort.
Marnix Vl
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2019, 13:21
Woonplaats: ZELZATE

Re: Cruise control R1200RT

Bericht door Marnix Vl »

Deze morgen dus tot de vaststelling gekomen indien ik de koppeling naar buiten duw de cruise control gewoon werkt.
Waarom werkt de procedure op dat punt dan weer wel ?
Ik ben nu toch verder vanavond kijken om de speling van de switch bij te stellen, eens opzoeken of ik er info over vind.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Cruise control R1200RT

Bericht door Danny »

Stel die switch dan anders af want dat wil zeggen dat die slecht afgeregeld is
Melmins
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2020, 18:37
Woonplaats: Kalmthout

Re: Cruise control R1200RT

Bericht door Melmins »

Goedemorgen Marnix VI,

Beste wensen en veel motorgenot in 2021.

Heb je je probleem met de cc kunnen oplossen? Ik heb identiek hetzelfde voor.

Dank bij voorbaat voor je feedback.

Gr,

Melmins
Ooit: Yamaha XS500 -> Harley Davidson Sportster 883 -> R1150RT -> Honda Flat Six -> R1200RT -> Honda CBR1000F -> Suzuki GSX1400
Nu: terug R1200RT tot hij uit mekaar valt
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Cruise control R1200RT

Bericht door Danny »

draai even de switch los en draai hem een beetje, je moet hem duidelijk horen klikken bij 't bedienen van de hendel.
Plaats reactie