Littium batterij versus klassieke loodbatterij
Moderator: GVN
Littium batterij versus klassieke loodbatterij
ik lees op internet dat als je een litiumbatterij in je moto steken hebt je heel wat voordelen hebt zoals geen druppelaar meer nodig, is zeer krachtig gaat langer mee enz ,waarom wordt er dan in de huidige moto's nog atijd gewerkt met de klassiek accu's en en die in de winter aan de druppelaar.moeten of kunnen..?
Re: Littium batterij versus klassieke loodbatterij
R100RT '82 - R1100RT '96 - R1200RT '05 - R1200RT LC '15 - R1250RT ‘21
R100S '76 + R90S ‘74 + R75/5 ‘72 + R71 ‘38
"Four wheels move the body, two wheels move the soul"
R100S '76 + R90S ‘74 + R75/5 ‘72 + R71 ‘38
"Four wheels move the body, two wheels move the soul"
Re: Littium batterij versus klassieke loodbatterij
iets serieuzer nu... Er zijn inderdaad wat voordelen zoals lager gewicht, kleiner, minder gevoelig voor leeglopen... maar ook nog altijd heel wat nadelen.
Zo kosten ze heel wat meer, bij lage temperatuur verliezen ze heel veel van hun capaciteit en ze zijn veel gevoeliger aan overspanning of te lage spanning.
Ik heb er nu zelf al twee verbouwd in custom projecten (R80 en R100), en die werken prima. De eerste heb ik wel kapot gehad door te hoog ingestelde spanningsregelaar voor dit type batterij.
Zo kosten ze heel wat meer, bij lage temperatuur verliezen ze heel veel van hun capaciteit en ze zijn veel gevoeliger aan overspanning of te lage spanning.
Ik heb er nu zelf al twee verbouwd in custom projecten (R80 en R100), en die werken prima. De eerste heb ik wel kapot gehad door te hoog ingestelde spanningsregelaar voor dit type batterij.
R100RT '82 - R1100RT '96 - R1200RT '05 - R1200RT LC '15 - R1250RT ‘21
R100S '76 + R90S ‘74 + R75/5 ‘72 + R71 ‘38
"Four wheels move the body, two wheels move the soul"
R100S '76 + R90S ‘74 + R75/5 ‘72 + R71 ‘38
"Four wheels move the body, two wheels move the soul"
Re: Littium batterij versus klassieke loodbatterij
bedankt voor antwoord ,gr