Progressief moeiljker starten 1150GSA

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
HansRRR
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 apr 2015, 17:11
Woonplaats: Leuven
Locatie: Seattle - USA

Progressief moeiljker starten 1150GSA

Bericht door HansRRR »

Hallo,
ben sinds een dik jaar eigenaar van een 1150GSA. Doe het onderhoud zelf en gaat voorlopig zonder problemen. De laatste maanden gaat starten moeilijker en moeilijker. Oorspronkelijk sloeg de motor onmiddellijk aan, momenteel duurt het een paar seconden en moet ik wat extra gas geven om m aan te 'pruttelen'. Het valt op wanneer hij een nacht of meer heeft stilgestaan. Olie is vers, kleppen zijn gesteld en gesynchroniseerd.
Usual suspects zijn batterij en startmotor. Ik heb een Odyssy gel batterij, niet super recent vervangen. Startmotor is ook nog originele van 2004. Heb ook al wat dingen gelezen dat de alternator eigenlijk niet hoog genoeg gaat in spanning om de batterij gezond te houden.
Ik ga er van uit dat enkele van jullie hier ervaring mee hebben, en sta open om jullie ervaringen in de praktijk te brengen :D
Wat is de beste manier om hieraan te werk te gaan? Gebruik de motor iedere dag, dus zou m graag gezond houden :-) Nu lijkt het of hij progressief bronchitis aan het ontwikkelen is :D
Thanks!
Hans
R1100R '98 - R1200GS '11
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Progressief moeiljker starten 1150GSA

Bericht door Danny »

Usual suspects zijn batterij en startmotor. Ik heb een Odyssy gel batterij
Helemaal niet als hij pruttelende aanslaat...

Heb ook al wat dingen gelezen dat de alternator eigenlijk niet hoog genoeg gaat in spanning om de batterij gezond te houden
.

Onzin, 14.3 a 14.4 is perfect...

Hoeveel km heeft de motor, bougies vervangen, benzinefilter, tps staat goed, check de stiftbobijnen maar eens...
Plaats reactie