rechts gasklephuis vervangen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
RopaS
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 sep 2007, 09:20
Woonplaats: Kalken
Locatie: Kalkense Meersen

rechts gasklephuis vervangen

Bericht door RopaS »

Ik wil het rechter gasklephuis vervangen maar na montage van het nieuwe draait de rechtse cilinder niet meer!
Heb de injector getrokken en verneveld NIET !(2 injectoren geprobeerd!)
en ook de 5e zekering procedure gevolgd

Wat kan er loos zijn?
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: rechts gasklephuis vervangen

Bericht door Danny »

5 de zekering procedure wat is dat, de stuurdoos zonder stroom zetten om alles te vergeten, brengt niks he voor de injecteurs.

draait hij op één poot, links nevelt of wordt minstens aangestuurd mag ik veronderstellen??
heb je de stekker beschadigd, controleer de pinnen aan de binnenkant, steek er een 3 of 5 wat lampje in en probeer te starten. (gebruik een T10 en plooi de draadjes zodat hij de stekker past).
Lampje moet nu flikkerend oranje gloeien als je probeert te starten. geen spanning, controleer de bedrading.
loopt er benzine uit de leiding als je de injecteurs wisselde??

heb je de injecteur afgeveegd of ergens tegengetikt dan kan hij al kaduuk zijn...
wissel de linker anders eens met de rechter want injecteurs van 't schab zijn meestal waardeloos
RopaS
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 sep 2007, 09:20
Woonplaats: Kalken
Locatie: Kalkense Meersen

Re: rechts gasklephuis vervangen

Bericht door RopaS »

Ik heb ontsteking,ander bougie gestoken!
Er is inspuiting dus in principe werkt alles ?
Oude klep opnieuw opgezet maar gaat ook niet.
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: rechts gasklephuis vervangen

Bericht door Danny »

eerst zeg je ik heb geen inspuiting en nu heb je inspuiting en je hebt vonk en hij werkt niet?
zeker dat je niet enkel aansturing hebt op de injecteur? zie je hem echt spuiten?
zit er geen vod in 't aanzuiggat?

hij draait dus op één poot (links) zeker weten dat de rechter niet effe mee wil maar de luchtnevenstroomschroef staat zo slecht geregeld dat de rechter afslaat, draai die schroef er eens een paar slagen uit...
zit de gaskabel goed in de verdeeldoos, maw sluit de klep helemaal als ze erop zit???
RopaS
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 sep 2007, 09:20
Woonplaats: Kalken
Locatie: Kalkense Meersen

Re: rechts gasklephuis vervangen

Bericht door RopaS »

Hij draait maar ……!?
Linkse stekker injector getrokken en starten en draaide op rechts !
dan linkse stekker weer steken en blijft draaien maar als ik de linkse weer uittrek valt hij stil ?
als ik de rechtse stekker trek blijft de linkse draaien !
zal wat moeten bijregelen mar heb nu efkens geen tijd meer......zal wel het vervolg laten weten!
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: rechts gasklephuis vervangen

Bericht door Dirk Pauwels »

in de eerste post heb je geen verneveling, ondertussen dus wel blijkbaar maar hij blijft niet draaien. Heb je de gasklepaanslag (het geborgde schroefje) los gehad en heb je die terug synchroon gezet met de linkse kant? De gasklep moet minimaal een mm of zo open staan op stationair anders krijgt je cilinder geen voeding en gaat hij ook niet draaien. Je kan de gasklep aanslag wat meer indraaien en eens de boel draait en warm is kan je de rechtse kant synchroon zetten met links.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
stepkim9700
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 feb 2020, 12:04
Woonplaats: oudenaarde
Locatie: Oudenaarde

Re: rechts gasklephuis vervangen

Bericht door stepkim9700 »

hallo ropas

is het nu opgelost.
BMW R850R 1999
Plaats reactie