Recall op meerdere BMW modellen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Recall op meerdere BMW modellen

Bericht door luc boxer »

02-04-2020: Recall op meerdere BMW modellen
BMW heeft een recall ingezet op meerdere BMW modellen. Het probleem dat voor kan komen, doet zich voor in het laatste gedeelte van de cardanas. Het materiaal van de draaipen die de swingarm verbindt met het conische tandwiel achter, is niet sterk genoeg. Als gevolg hiervan kan de verbinding met deze draaipen loskomen. Hierdoor bestaat de kans dat deze pen tussen de spaken van het wiel terecht komt. Wanneer dit voorkomt tijdens het rijden, blokkeert het achterwiel, waardoor de controle over het voertuig verloren kan worden. Eigenaren van de modellen waar het om gaat worden persoonlijk op de hoogte gebracht door middel van telefonisch contact of een brief. Zij worden opgeroepen om naar de dealer te gaan, die de draaipen dan zal vervangen.

De volgende modellen worden door BMW teruggeroepen:
BMW K1600B
BMW K1600GT
BMW R 1250 GS
BMW R 1250 R
BMW R 1250 RS
BMW R 1250 RT
BMW R NINET
Daarnaast is er in de Verenigde Staten naast deze recall ook nog een tweede. Het kapje van de remvloeistof geeft daar mogelijk de verkeerde soort remvloeistof aan. Hierdoor bestaat de kans dat de verkeerde vloeistof wordt afgevuld. In Nederland is hier niets over bekend.
Bron: https://www.nieuwsmotor.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Recall op meerdere BMW modellen

Bericht door speedi007 »

Ter info.

Hier kun je nagaan of je moto erbij zit, gewoon je chassisnummer invoeren:

https://www.bmw-motorrad.be/nl/service/ ... check.html
Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Recall op meerdere BMW modellen

Bericht door st1100 »

Nee , is er niet bij :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Recall op meerdere BMW modellen

Bericht door Dirk Pauwels »

Ach, da's maar een detail, je gaat over kop, wat breuken, mogelijk overleef je het niet, allemaal zo erg niet....... :roll:
Je zou denken dat ze het ondertussen na al die jaren cardans geleerd hebben, maar zelfs op techniek die ze goed onder knie hebben gaan ze in de fout, hoogstwaarschijnlijk doordat de chinees die de pennen produceert zoals elk toeleverbedrijf het mes op de keel wordt gezet om toch maar zo goedkoop mogelijk te leveren....dan krijg je zo'n dingen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Re: Recall op meerdere BMW modellen

Bericht door fronteradriver »

Mijn R1200GSA uit 2006 had ook problemen met de cardan. Op 35000 km was ik aan een nieuwe toe...

Blijkbaar nog niks bijgeleerd?
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Recall op meerdere BMW modellen

Bericht door Danny »

fronteradriver schreef:Mijn R1200GSA uit 2006 had ook problemen met de cardan. Op 35000 km was ik aan een nieuwe toe...

Blijkbaar nog niks bijgeleerd?
dit heeft niks met de kardan te zien he, wel een bout op een scharnierpunt...
Plaats reactie