Batterij vervangen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
vandenbrandenpatrick
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 sep 2018, 08:40
Woonplaats: antwerpen-wilrijk

Batterij vervangen

Bericht door vandenbrandenpatrick »

Hoi, de oorspronkelijke batterij betreft een gelaccu 12V met 19aH voor een K 1600GTL. Ga thans een nieuwe plaatsen. Heeft het nut een batterij te plaatsen met meer dan19aH, vb 21 aH. GPS is aangesloten, alsook radio, sena communicatie en ook starcom. Iemand een idee.
Gr Pat
ferdi
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2018, 12:16
Woonplaats: Oud Turnhout

Re: Batterij vervangen

Bericht door ferdi »

ik steek zelf altijd de zwaarste batterij die binnen de juiste afmetingen valt , heeft het echt nut ...??? Ik weet het niet maar ik voel me dan geruster ....
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Batterij vervangen

Bericht door st1100 »

Uit ‘ondertoon’ van de vraag meen ik te begrijpen dat je een zwaardere batterij overweegt omdat er veel verbruikers aangesloten zijn. Echter die verbruikers werken , tijdens het rijden , eigenlijk puur op de stroom van de alternator .

Als het verbruik hoger is dan de laadstroom zal elke batterij leeg geraken , of het nu na 1 uur of 2 uur is :!: . Wanneer Je teveel gebruikers hebt is de enige nuttige oplossing een sterkere alternator plaatsen.

Waarom kan het nuttig zijn : als de batterij niet meer top is , zal een zwaardere iets langer nog genoeg laadstroom leveren. Maar volgens mij kan je de meerprijs beter investeren in een druppellader.
vandenbrandenpatrick
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 sep 2018, 08:40
Woonplaats: antwerpen-wilrijk

Re: Batterij vervangen

Bericht door vandenbrandenpatrick »

thanks voor de info :grin:
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Batterij vervangen

Bericht door Pol »

Google cca Varta of cca Yuasa .
Plaats reactie