Motoscan voor 2015 R1200RT LC (K52?)

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
PHILIP
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 okt 2004, 11:56
Locatie: noord antwerpen

Motoscan voor 2015 R1200RT LC (K52?)

Bericht door PHILIP »

Heren,
Heeft iemand de Motoscan app werkend gekregen voor de R1200RT LC van 2015 (K52?)
Indien wel, met welke adapter want met mijn (chinese) ELM327 lukt het niet.
Ik zou mijn service interval melding willen resetten.
Philip
Ed17
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2020, 18:13
Woonplaats: Geel
Locatie: Antwerpen

Re: Motoscan voor 2015 R1200RT LC (K52?)

Bericht door Ed17 »

Ik heb toevallig gisteren op de site van motoscan gegrasduind. Daar wordt duidelijk gewaarschuwd dat sommige "Chinese" toestellen niet compatibel zouden zijn met hun app. Ik heb zelf geen ervaring met die diagnosesystemen, maar ik vrees dat je er aan bent voor de moeite.
Mogelijks heb je de "lite" versie van de app en daar kan je de foutcodes wel mee lezen, maar niet mee wissen.
Verdere info (ook in het Nederlands) op motoscan.de is ook leerrijk.
Succes..
Ed.
..don't concentrate on the finger..
PHILIP
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 okt 2004, 11:56
Locatie: noord antwerpen

Re: Motoscan voor 2015 R1200RT LC (K52?)

Bericht door PHILIP »

Bedankt voor de reactie Ed, ik heb de Lite versie intussen aan de praat gekregen met mijn ELM327 WiFi module, doch met haperingen.
Dom van mij maar ik had de module aan de verkeerde stekker gekoppeld.
Ik weet het, gierigheid bedriegt de wijsheid, maar heb me toch nog eens een nieuwe chinese ELM327 Bluetooth V1.5 module besteld (<5€).
De 1.5 versie schijnt volgens diverse bronnen beter te zijn dan de 2.1...
Eens de communicatie werkt bestel ik de Motoscan licentie.
PHILIP
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 okt 2004, 11:56
Locatie: noord antwerpen

Re: Motoscan voor 2015 R1200RT LC (K52?)

Bericht door PHILIP »

ik heb me intussen de software en de echte motoscan OBDII-module aangeschaft (Ali werkt dus echt niet....) en kan nu zelf mijn service interval lampje instellen en resetten. (ook voor alle andere BMW modellen trouwens)
Bovendien is diagnose/reset op de gehele motor mogelijk, gaande van ABS, TPMS tot alarminstallatie...
groeten,
philip
Computerfelix
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2023, 11:45
Woonplaats: Menen

Re: Motoscan voor 2015 R1200RT LC (K52?)

Bericht door Computerfelix »

Beste Philip, ik probeerde ook eerst de chinese ELM327 maar vruchteloos. Een familielid die ingenieur elektronica is kon aantonen dat hun chip niet de capaciteiten heeft van de originele ELM chip. De aankoopprijs valt ook op hé !
Ik werk nu ook met UniCarScan 2100 en adapterkabel aangezien mijn RT 1200 dateert van 2010.
Alles werkt uitstekend via bleutooth!
Ik ben al lang op zoek naar een verklarende lijst ivm foutcodes voor de BMW motoren maar vind niet echt wat ik wil !

Kunt u mij soms hierbij verder helpen aub ?

Alvast bedankt,
Mvg
Dany
Plaats reactie