Google Earth Pro - Street View trubbels

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
YveGs

Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door YveGs »

Vanuit Google Earth Pro kan men een rit verkennen en via Street View het parcours van dichtbij bekijken.
Opeens kan ik niet meer op Street View niveau met de Pegman (het gele poppetje) maar blijf steken op het wazig "Weergave grondniveau".
Iemand een verklaring hiervoor en hoe op te lossen?
GSrijder
Contacteer:

Re: Google Earth Pro - Street View trubbels

Bericht door GSrijder »

Idem, ik volg
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
YveGs

Bericht door YveGs »

Juppes al gedeeltelijk opgelost.
Op verschillende forums (tijdrovend...) op zoek geweest en eigenlijk makkelijk op te lossen.
Google Earth Pro er volledig van wippen en de nieuwe versie ( 7.3.3.7786) downloaden.
Er wel op letten welke versie jou pc heeft 32 of 64 bit !!!

En gedeeltelijk gelukt omdat ik nu wel Street View vanuit Google Earth kan opstarten en dus het gele poppetje perfect op de zichtbare weg kan planten maar nog niet een route vanuit BaseCamp zichtbaar kan maken, ook niet als GE al opgestart is.
Zal dus nog efkes moeten op zoek gaan wat er nog niet (of te veel) is aangeklikt.
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

hier hetzelfde. Geen street view meer. Noch rechtstreeks opstarten, noch via BC 4.6.2.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
YveGs

Bericht door YveGs »

Hoi alle gefrustreerde meedemensen... ;-)))
Ze hebben ons idd goed liggen bij Garmin om die link met Google Earth niet meer actief te maken in hun updates. Of het defenitief of voorlopig is heb ik nog negens kunnen achterhalen maar zou het niet zijn om een abonnement te nemen op hun eigen BirdsEye? Weet ik niet en kan er voorlopig nog niks over zeggen want het ook nog niet verder uitgezocht hoe het precies werkt. Het zijn ook seteliet beelden maar waarschijnlijk nóg realistischer dan met GE maar wel betalend (25€/toestel/jaar))
Enfin...het is weerom een hele tijdrovende zoektoch en bij het installeren van verschillende GE versies kom ik altijd wel iets anders tegen.
Ofwel lukt het om een rit over te zetten van BC naar GE maar werkt de Street View niet, ofwel krijg je de melding dat GE niet is geinstalleerd (hoewel die er wél is) en lukt de Street View wel.

Met de laatste BC versie gaat het wel maar moet je een hele omweg maken.
De rit exporteren en opslaan onder een KML bestand. Dan in GE het KML bestand van die rit openen en kan je er ook mee werken via Street View maar dat is steeds een ambetante omweg.
Dus zal het nog "efkes" zoeken zijn naar een oplossing!!!
YveGs

Bericht door YveGs »

Hallo alle
Na veel gezoek en nog meer geprobeer toch het één en ander gevonden...
In tkort...dus op de laatse versie vanBaseCamp 4.7 is de link naar Google Earth weg en is het enkel maar mogelijk om een rit in GE te bekijken via de omweg " exporteren naar de computer via KML bestand. Dan kan de rit bekeken worden als je dit kml bestand opent in GE of GE Pro én die ook bekijken via Street Vieuw. Voor wie enkel een rit eens wil bekeijken in GE een prima te volgen weg.
Voor wie wat creatief wil zijn met ritten een tijdrovende omweg...
Daarom is het beter de BaseCamp veris 4.6 te installeren maar ook de Google Earth Pro versie 7.1.8.3036
Dan vindt je de link GE terug op BC én kan je dus de rit direct zien. Eén nadeel...nu kan je niet meer op Street View maar ook dat is op te lossen.
In GE klik je op Bestand --> Weergeven op Google Maps en GM opent direct. Nee nu zie je niet de rit maar als je in GE heel dicht inzoomt op de plaats die je wilt zien dan kom je op exact die plaats terecht in GM.
Nee allemaal niet meer zo vlot en efficient zoals we gewend waren maar toch nog haalbaar omdat niet die tijdrovende omweg moet gemaakt worden.
...maar wees gerust...als ik nog wat beters gevonden heb kan je het hier zeker lezen... :3some:
Plaats reactie