BMW Nav VI

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

2cylinder
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2007, 20:28
Locatie: Noord Limburg

BMW Nav VI

Bericht door 2cylinder »

Mijn NaV VI heeft weer kuren, ik zou graag in contact komen met iemand die op dit moment ook een toestel heeft dat flipt. Mijn GPS heeft maar af en toe kuren, maar ik zoek iemand die duidelijk kan laten zien hoe de toestellen flippen. Dank bij voorbaat
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: BMW Nav VI

Bericht door Relax »

Gewoon terug naar de dealer. De problemen zijn inmiddels alom bekend en BMW geeft voor zover ik weet heel vlot een nieuw toestel.
Ik las pas dat de nieuwste toestellen het probleem niet meer zouden kennen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: BMW Nav VI

Bericht door speedi007 »

Ben donderdag nog mijne NAV VI gaan inruilen ivm die ghost problemen. Gebruikte die al meer dan twee jaar, dit zonder enige problemen. Pas de laatste weken begon dit fenomeen. Als de Nav VI niet ouder is dan 4 jaar en werd aangekocht bij de officiële dealer, dan kun je deze gratis omruilen voor een nieuw exemplaar!
Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: BMW Nav VI

Bericht door janeman »

Ook ik heb mijne mogen inruilen na iets meer dan 2j. Zonder discussie
Gewoon proberen bij uw dealer, hij kan u daar op antwoorden
2cylinder
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2007, 20:28
Locatie: Noord Limburg

Re: BMW Nav VI

Bericht door 2cylinder »

Mijn toestel heeft maar af en toe kuren. Nu wenst Heer BMW een filmpje waar op te zien dat GPS doorslaat. Zou een nieuwe regel zijn voor dealers. Dus ben ik op zoek naar iemand die de kuren van zijn Nav Vi met mij kan delen. Garantie periode loopt volgende week af.
De normale 2 jaar plus een jaar extra. Ik kan toch niet gaan rijden in de hoop dat de GPS weer kuren krijgt
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: BMW Nav VI

Bericht door janeman »

Hoe kan je nu filmen terwijl je rijd ?
Als je verlengde garantie met de motor hebt genomen en je gps nieuw meegeleverd met de motor geld dit normaal ook voor je gps.
Ik heb mijn oude moeten inleveren, kan je dus niet helpen.
Ik zou toch blijven druk zetten,
Als het koud is smorgens bv zet hem dan eens met het scherm in de zon begint hij dan niet sneller te spoken?
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: BMW Nav VI

Bericht door speedi007 »

Ik heb twee filmpjes van het ghost effect. Kan je ze via whatsapp doorsturen als je wilt, via PB gsm nr. doorsturen.
Laatst gewijzigd door speedi007 op 24 apr 2021, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: BMW Nav VI

Bericht door janeman »

Dan heb je alles wat je nodig hebt 👍
Laat maar weten hoe het afloopt
Succes
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: BMW Nav VI

Bericht door speedi007 »

Bij mijn dealer werden geen vragen gesteld, gewoon zonder morren werd deze ingeruild. Mijn collega zit intss al aan zijn derde NAV VI, nooit enige problemen gehad ivm inruilen... Ze vervangen ze zolang de NAV VI bij de dealer werd aangekocht en niet ouder is dan vier jaar.
Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: BMW Nav VI

Bericht door speedi007 »

Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: BMW Nav VI

Bericht door Bob »

Ik heb de indruk dat het met warmte te maken heeft. Recent heb ik de Nav VI gebruikt in de auto. Omdat ik geen houder heb voor in de auto hield ik het toestel in de hand (ik was passagier). Het begon na enige tijd te flippen, schermen wisselden uit eigen beweging en meer van dat.

Ik heb het toestel nadien nog gebruikt op de motorfiets én in de auto maar met een geleende houder. Dat werkte telkens probleemloos. Maar al bij al is mijn vertrouwen in de Navigator VI toch niet meer wat het zou moeten zijn, je zal maar in een ver buitenland geconfronteerd worden met een GPS die je de weg niet meer wijst.

Nog mensen die een verband menen te moeten vaststellen tussen warmte en het verspringende scherm? Een andere reden kan ik niet direct bedenken, gelet op bovenstaande ervaring.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: BMW Nav VI

Bericht door GSrijder »

Vorig jaar tijdens een Ardennen rit begon het Ghost gedoe. Scherm ontvet en sindsdien geen last tot vorige week.

Tijdens onze Vlaamse Ardennen rit besloot het scherm zijn eigen leven te leiden tot ik met de handschoen en de gps beter aandrukte en over het scherm wreef. De rest van de rit geen problemen gehad.

Deze morgen voor vertrek het scherm vetvrij gemaakt met wat lauw water en dreft, geen problemen gedurende 100km tot in Grimbergen ik te kampen kreeg met wegenwerken en ik alternatieve baantjes zocht, net op zo'n moment begonnen de kuren weer. Beetje vergelijkbaar zoals het filmpje van Speedi toont. Via het scherm geen reactie, een draai aan het jogwiel bracht gelukkig soelaas en nadien geen troubles meer tot thuiskomst.

GPS is 3 jaar oud, aangekocht via Ebay in Ierland ( scheelde 300€ tov de officiele dealer ). Problemen begonnen pas in september, eenmalig tot nu.
Denk dat nu de XT in promotie staat er snel een XT zal aangekocht worden maar eerst eens even horen bij de dealer.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
ferdi
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2018, 12:16
Woonplaats: Oud Turnhout

Re: BMW Nav VI

Bericht door ferdi »

twee weken geleden ook mijn nav gaan ruilen bij de dealer , er werd niet moeilijk over gedaan .
het probleem is gekend , de garantie is niet voor niets verlengd !
ze zeiden zelfs dat ze niet konden garanderen dat mijn nieuwe toestel van problemen zou bespaard blijven .
er is wel goede hoop omdat het nieuwe toestel van de meet recente makelij is
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: BMW Nav VI

Bericht door GSrijder »

Vandaag de nieuwe mogen halen ondanks het feit dat hij in Ierland via Ebay werd aangekocht. Het was bij een officiële concessie en daardoor kon ik hem inruilen.

De nieuwe zou de software van de Zumo XT bevatten en ergens klopt het wel vermits ik de optie tegen kwam: "sla waypoint over" Voor degene die met harde via punten werken en er eentje missen zullen bij deze niet meer het probleem hebben telkens terug gestuurd te worden.

Over de layout ben ik minder positief, het is allemaal zwarte achtergrond met witte symbolen of letters-cijfers. Ziet er eigenlijk zo mooi niet uit.
Ook het kaartbeeld op zich lijkt me kleiner.

Koppelen met bluetooth headset en phone verliep probleemloos. Basecamp daarentegen sloot telkens af als de gps werd herkent. Hiervoor met de verkenner de bestanden in de POI map verwijderd. Had deze oplossing gevonden op het Nederlandse waypoint forum want blijkbaar komt dit ook met de Zumo XT voor.

En nu hopen dat mijn bezoek aan de Lourdesgrot van afgelopen zondag zijn vruchten afwerpt.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: BMW Nav VI

Bericht door speedi007 »

GSrijder schreef: 27 apr 2021, 23:12 Vandaag de nieuwe mogen halen ondanks het feit dat hij in Ierland via Ebay werd aangekocht. Het was bij een officiële concessie en daardoor kon ik hem inruilen. chance!

De nieuwe zou de software van de Zumo XT bevatten en ergens klopt het wel vermits ik de optie tegen kwam: "sla waypoint over" Voor degene die met harde via punten werken en er eentje missen zullen bij deze niet meer het probleem hebben telkens terug gestuurd te worden.Dat kon ik al op mijn vorige NAV VI.

Over de layout ben ik minder positief, het is allemaal zwarte achtergrond met witte symbolen of letters-cijfers. Ziet er eigenlijk zo mooi niet uit.
Ook het kaartbeeld op zich lijkt me kleiner. Ik merk geen verschil op.

Koppelen met bluetooth headset en phone verliep probleemloos. Basecamp daarentegen sloot telkens af als de gps werd herkent. Hiervoor met de verkenner de bestanden in de POI map verwijderd. Had deze oplossing gevonden op het Nederlandse waypoint forum want blijkbaar komt dit ook met de Zumo XT voor.Enkel koppeling vd vorige NAV VI moeten verwijderen in Garmin Express en de nieuwe aanmelden, verder nog de updates uitgevoerd.De bluetooth vd NAV gebruik ik niet.

En nu hopen dat mijn bezoek aan de Lourdesgrot van afgelopen zondag zijn vruchten afwerpt.Doe er maar nog 5 schietgebedjes bij :lol:
Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: BMW Nav VI

Bericht door GSrijder »

speedi007 schreef: 28 apr 2021, 07:59 [Ik merk geen verschil op.[/color]
De vorige was nog alles in kleur, idem zoals de nav V op een witte achtergrond.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
jos.gs
Berichten: 68
Lid geworden op: 21 feb 2010, 11:55
Locatie: lummen

Re: BMW Nav VI

Bericht door jos.gs »

GSrijder, staat de kleurmodus op DAG , NACHT , of AUTO ?


jos.gs
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: BMW Nav VI

Bericht door GSrijder »

jos.gs schreef: 28 apr 2021, 21:14 GSrijder, staat de kleurmodus op DAG , NACHT , of AUTO ?


jos.gs
Auto, maar dit heeft alleen invloed op de kaart
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: BMW Nav VI

Bericht door speedi007 »

Da's de eerste keer dat ik dat zie op een NAV VI.
Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
2cylinder
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2007, 20:28
Locatie: Noord Limburg

Re: BMW Nav VI

Bericht door 2cylinder »

Na 3 weken heb ik mijn nieuw toestel kunnen in ontvangst nemen.
De aangepaste versie van de Nav VI geeft inderdaad het het beeld van de reactie hierboven.
Nu maar hopen dat de problemen opgelost zijn
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: BMW Nav VI

Bericht door maxie »

speedi007 schreef: 24 apr 2021, 07:50 Ben donderdag nog mijne NAV VI gaan inruilen ivm die ghost problemen. Gebruikte die al meer dan twee jaar, dit zonder enige problemen. Pas de laatste weken begon dit fenomeen. Als de Nav VI niet ouder is dan 4 jaar en werd aangekocht bij de officiële dealer, dan kun je deze gratis omruilen voor een nieuw exemplaar!
Just gekregen van garmin, schurken toestel was van 06/04/2019
Gezien het defect lijkt het erop dat wij uw BMW NAV VI moeten inboeken ter vervanging.
Helaas valt de schade aan uw apparaat buiten de garantie. Voor de garantievoorwaarden.
Voor schades die buiten garantie vallen bieden wij wel een omruilmogelijkheid. Tegen een vaste prijs (afhankelijk van het model) vervangen wij het toestel voor een ander exemplaar van hetzelfde type. De omruilprijs ligt aanzienlijk lager dan de nieuwprijs van het betreffende toestel.
De kosten voor het vervangen van uw apparaat bedragen € 406,71 (inclusief BTW).
United we conquer
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: BMW Nav VI

Bericht door speedi007 »

maxie schreef: 29 mei 2021, 12:20

Just gekregen van garmin, schurken toestel was van 06/04/2019
Gezien het defect lijkt het erop dat wij uw BMW NAV VI moeten inboeken ter vervanging.
Helaas valt de schade aan uw apparaat buiten de garantie. Voor de garantievoorwaarden.
Voor schades die buiten garantie vallen bieden wij wel een omruilmogelijkheid. Tegen een vaste prijs (afhankelijk van het model) vervangen wij het toestel voor een ander exemplaar van hetzelfde type. De omruilprijs ligt aanzienlijk lager dan de nieuwprijs van het betreffende toestel.
De kosten voor het vervangen van uw apparaat bedragen € 406,71 (inclusief BTW).
Mijn dealer zei dat de 4 jaar garantie verlenging er is gekomen omwille van het 'ghost' probleem, daardoor gratis ingeruild ook al was mijn toestel net iets meer dan 2 jaar oud.
Mss nog dit: op mijn ingeruild toestel was er niks van zichtbare schade te zien.
Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
Keke
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 dec 2017, 19:17
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: BMW Nav VI

Bericht door Keke »

Ik heb ook gebeld naar mijn dealer wegens de gekende problemen. Moet hen van filmpje voorzien qua bewijs vooraleer ze een aanvraag tot garantieclaim doen. Toestel is net 3 jaar oud dus uit garantie. Had bij aankoop verlengde garantie genomen maar de opties vallen daarbuiten.

Nu dus afwachten of er een omruiling komt …
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: BMW Nav VI

Bericht door GSrijder »

Keke schreef: 30 mei 2021, 19:11 Ik heb ook gebeld naar mijn dealer wegens de gekende problemen. Moet hen van filmpje voorzien qua bewijs vooraleer ze een aanvraag tot garantieclaim doen. Toestel is net 3 jaar oud dus uit garantie. Had bij aankoop verlengde garantie genomen maar de opties vallen daarbuiten.

Nu dus afwachten of er een omruiling komt …
Moeilijke dealer heb jij. Probleemloos geruild ook al was het een buitenlands toestel ( zie eerdere post ). The service makes the difference.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: BMW Nav VI

Bericht door maxie »

speedi007 schreef: 30 mei 2021, 09:07
maxie schreef: 29 mei 2021, 12:20

Just gekregen van garmin, schurken toestel was van 06/04/2019
Gezien het defect lijkt het erop dat wij uw BMW NAV VI moeten inboeken ter vervanging.
Helaas valt de schade aan uw apparaat buiten de garantie. Voor de garantievoorwaarden.
Voor schades die buiten garantie vallen bieden wij wel een omruilmogelijkheid. Tegen een vaste prijs (afhankelijk van het model) vervangen wij het toestel voor een ander exemplaar van hetzelfde type. De omruilprijs ligt aanzienlijk lager dan de nieuwprijs van het betreffende toestel.
De kosten voor het vervangen van uw apparaat bedragen € 406,71 (inclusief BTW).
Mijn dealer zei dat de 4 jaar garantie verlenging er is gekomen omwille van het 'ghost' probleem, daardoor gratis ingeruild ook al was mijn toestel net iets meer dan 2 jaar oud.
Mss nog dit: op mijn ingeruild toestel was er niks van zichtbare schade te zien.


Voila, vandaag mail gekregen van Garmin benelux,
Beste,
Helaas voorzien we geen garantie voor dit geval.
Wegens dit geen gekend geval is.
Alvast onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten – Meilleures salutations – Best Regards.
Alexis

Is dus geen gekend probleem volgens hun.
Dus die honderden andere die met dat probleem zitten, is hun onbekend???

Zoiets als bmw gs 1200-1250 met hunne zompige achterrem, die weten daar oek zogezegd niks van af.
Ook melding van gekregen, uitleg: laat maar ontluchten, en tis weeral voor een 500km opgelost.
En daar zijn geen 100 maar 1000tallige klachten van.
Eb daarmee is de kous af, bende dieven
United we conquer
Plaats reactie