i pad en mapsource

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

i pad en mapsource

Bericht door Nahoj »

is er iemand die mapsource op zijn apple I-pad gebruikt of is dit niet mogelijk?
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: i pad en mapsource

Bericht door st1100 »

Waarschijnlijk zal je basecamp wel op de i-pad kunnen zetten maar omdat de i-pad geen usb of geheugenkaartslot heeft kan je de gemaakte routes niet verzenden naar je toestel :roll: heeft dus weinig zin vrees ik :shock:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: i pad en mapsource

Bericht door Harald »

Heeft een I-pad een B.T. functie.
Want dat zou je ze kunnen verzenden van uw I-pad naar uw Zumo.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: i pad en mapsource

Bericht door Nahoj »

Voor 30 euro, kan je een conektor kopen voor usb of SD kaartjes....
Dus ik dacht wel dat het zou lukken... Maar kzou het graag zeker weten

Harald de bt funktie is enkel voor het toetsenbord of muis
Alvast bedankt
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
Rone
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:32
Locatie: Jabbeke

Re: i pad en mapsource

Bericht door Rone »

Harald schreef:Heeft een I-pad een B.T. functie.
Want dat zou je ze kunnen verzenden van uw I-pad naar uw Zumo.
Bij mijn weten kan een Zumo geen data ontvangen of versturen via bluetooth en kan de bluetooth bij een Zumo enkel gebruikt worden om te koppelen met een headset en een GSM.
R 1200 GS LC '13 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis
deschutter
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 okt 2009, 10:24
Locatie: burcht

Re: i pad en mapsource

Bericht door deschutter »

Neen, map source of base camp bestaat niet als app voor ipad of iphone, enkel als programma voor Windows of Mac.

Yves
deschutter
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 okt 2009, 10:24
Locatie: burcht

Re: i pad en mapsource

Bericht door deschutter »

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=273963

Een netbook of macbook air is een mogelijkheid om mee te nemen op de motor.
Dat is de reden waarom ik een macbook air heb gekocht ipv een ipad, hij is amper groter en zwaarder dan een ipad, en je kan er alles van programma's op draaien.


Yves
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: i pad en mapsource

Bericht door J »

st1100 schreef:Waarschijnlijk zal je basecamp wel op de i-pad kunnen zetten maar omdat de i-pad geen usb of geheugenkaartslot heeft kan je de gemaakte routes niet verzenden naar je toestel :roll: heeft dus weinig zin vrees ik :shock:
USB gaat wel op IPad. Heb wel nog niet getest of je kan uploaden vanaf de iPad. Downloaden gaat wel via USB naar iPad.
Miss eens testen, maar mijn gps wordt nt meer herkent! Ook nt door mijn pc


J
't vollek va Gùùk red ùùk........
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: i pad en mapsource

Bericht door J »

deschutter schreef:http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=273963

Een netbook of macbook air is een mogelijkheid om mee te nemen op de motor.
Dat is de reden waarom ik een macbook air heb gekocht ipv een ipad, hij is amper groter en zwaarder dan een ipad, en je kan er alles van programma's op draaien.


Yves

Denk ook om IPad III te verkopen, maar een air kost wel meer dan het dubbele.
iPad was 680€ air is vanaf 1300€

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: i pad en mapsource

Bericht door p@rick »

J schreef:
deschutter schreef:http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=273963

Een netbook of macbook air is een mogelijkheid om mee te nemen op de motor.
Dat is de reden waarom ik een macbook air heb gekocht ipv een ipad, hij is amper groter en zwaarder dan een ipad, en je kan er alles van programma's op draaien.


Yves

Denk ook om IPad III te verkopen, maar een air kost wel meer dan het dubbele.
iPad was 680€ air is vanaf 1300€

J
Ik heb beiden, een iPad en een 12" netbook van Asus (10" heb ik destijds overwogen maar was qua scherm véél te klein voor Mapsource en/of Basecamp). Omdat een iPad weinig of geen plaats inneemt gaan ze meestal wel beiden mee op 'n meerdaagse mototocht, de bijzonder handige iPad voor het "gewone" werk (mail, internet, skype...), de netbook voor het geval dat ik bv. onverwacht een route moet aanpassen, wat tot op heden eigenlijk nog maar één keer gebeurd is.
Moest ik maar één van de twee kunnen of mogen meenemen, dan zou het natuurlijk de alleskunner zijn (dus de netbook).
Ben zelf Apple-gebruiker (iMac, iPod, iPad, iPhone...), maar zo'n Macbook Air vind ik z'n geld eigenlijk niet waard.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: i pad en mapsource

Bericht door WILBIKE »

Ik ben ook Mac-gebruiker maar vind eveneens een Macbook Air veel te duur om op trips/reizen mee te nemen.
Voor op uitstap heb ik een Samsung 10" die ik kan gebruiken om mijn roadbooks ter plaatse op te laden of bij te schaven. Ik heb hier ruim voldoende mee, het toestel neemt weinig plaats in en is in een degelijke hoes verpakt tijdens het rijden.
Ook info over de streek opzoeken, hotels (last-minit) boeken (booking.com of andere) en een mailtje naar huis maken is een makkelijke klus terwijl het toestel voorzien is van minimum 3 USB-poorten waardoor de ZUMO vanzelf aangesproken kan worden. Mocht er eventueel iets fout (lees stuk) gaan heb ik liever dat het verlies € 400 dan wel meer dan het dubbele kost...

Groeten :wink:
Wilbike
Lid BMW MC Vlaanderen...
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: i pad en mapsource

Bericht door Mil »

p@rick schreef: Ben zelf Apple-gebruiker (iMac, iPod, iPad, iPhone...), maar zo'n Macbook Air vind ik z'n geld eigenlijk niet waard.
afhankelijk voor wat hij moet dienen hé. Mijn zoon heeft zijn pro weg gedaan voor een air...dag en nacht verschil qua snelheid.
In de MacBook air zit een ssd schijf, en die zijn nog niet goedkoop.
Als je vergelijkt oké, maar dan met andere laptops mét ssd.
Maar snel dat die zijn... :shock:
Leven is het meervoud van lef...
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: i pad en mapsource

Bericht door WILBIKE »

Hallo Mil,

Je zegt het reeds in de aanvang van je bericht, afhankelijk waarvan het moet dienen...
Inderdaad, een Air is helemaal niet te vergelijken met een simpel Windhoos-machientje maar mijn reactie gaat, zoals ik aanhaalde, uiteraard uit naar inzet en het gebruik tijdens reizen. Het transport is iets wat je niet steeds kan beheersen, een korte nijdige droge tik kan veel schade berokkenen aan de 'hardware' die ergens in je bagage 'veilig' weggeborgen werd. Dus mijn bericht gaat meer in de reisrichting wat in het topic wel niet specifiek bedoeld werd vermoed ik.

Groetjes, Wilbike
Lid BMW MC Vlaanderen...
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: i pad en mapsource

Bericht door wooter »

In dat opzicht ben je beter af met een Macbook Air met SSD-chips, dan een goedkope netbook met nog klassieke harde schijf. Die laatste heeft nl. bewegende onderdelen in de harde schijf, die niet in de Macbook Air zitten.

Maar beiden hebben wel een andere bedoeling. Een Macbook Air is een volwaardige computer, terwijl een Netbook vooral een traag en relatief log ding is.

Ik zou bijvoorbeeld kijken naar een tweedehands Netbook voor zo een route-dingen, enkel en alleen omdat Garmin nog geen oplossing heeft voor iPads en Zumo's, maar heb er ook al over nagedacht om mijn Garmin te vervangen door een iPad Mini in een waterdichte behuizing...
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: i pad en mapsource

Bericht door Frans »

Heb een macbookpro besteld en denk mijn Ipad 64GB te verkopen, is amper gebruikt.
Eerst dat nief spul eens testen en dan zien we wel.
Enfin , indien ok, tegen onder de kerstboom laat ik het weten aan eventuele geintresseerden. :wink:
Plaats reactie