Google maps

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
michiel54
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 okt 2008, 13:24
Woonplaats: Oostende
Locatie: West Vlaanderen

Google maps

Bericht door michiel54 »

Brugpensioen ,regelmatig op reis ...er blijft dan niet veel over voor motorplezier . Ik keek eens rond in de gps wereld en zag de prijzen ...
Ergens las ik dat Google maps perfect en gratis te gebruiken zijn als navigatie en daarbij heb je up to date kaartmateriaal . Je smartphone download je kaart online en je kan die onderweg offline gebruiken . Met een ( goedkoop ) bluetooth oorapparaatje onder je helm hoor je perfect de instructies . Er zullen wel wat beperkingen zijn neem ik aan maar voorlopig geraken we wel van A naar B enz...
cb125 / R75 / cb750 / xjr1300 / vf700c / TDM850 / Deauville 650 / r850rt > :(
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Google maps

Bericht door alfa »

OSM gratis zeer gedateerde kaarten voor wandel/fiets/vaartuigen/motoren.
Zijn zo gedateerd dat volledig Europa te groot bestand is voor meeste GPS geheugen.
Maar je kunt die wel op pc zetten en nadien zelf in blokken een samengestelde kaart maken.
Veel beter dan laatste CN van Garmin.
Of je kunt kaart rechtstreeks samenstellen en laten doorsturen e-mailadres dat je op GPS kunt .laden
Gps duur? Laatst stond hier nog een Zumo 220 te koop voor 50 euro. En dat ding werkt perfect met OSM kaart.
GSM met 3 punt meeting masten werkt niet snel genoeg en zal regelmatig uitvallen.
BMW R1100R zonder KFR
michiel54
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 okt 2008, 13:24
Woonplaats: Oostende
Locatie: West Vlaanderen

Re: Google maps

Bericht door michiel54 »

Tot hiertoe werkt het systeem (offline) prima tijdens test in mijn auto . Werkt zelfs op de bus . Ik ga hem morgen uitproberen met de motor en dan vrijdag richting Libramont -Chevigny Ardennen en zaterdag verder naar Ouren .
Als er haperingen zijn meld ik dit hier .
Werkte ooit met osm voor mijn wandel gps , werkt prima inderdaad .
Daarentegen die in mijn moderne auto werkt met verouderde kaarten en bracht me al op een dwaalspoor vooral in Duitsland (daarvoor moet ik nog binnen voor update .)
cb125 / R75 / cb750 / xjr1300 / vf700c / TDM850 / Deauville 650 / r850rt > :(
Gixxer21
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Google maps

Bericht door Gixxer21 »

Werkt perfect.
Sygic, Waze kan je ook offline gebruiken.
Flat Twin Power

Re: Google maps

Bericht door Flat Twin Power »

Als het gewoon is om van A naar B te rijden kun je perfect met google maps werken. Gewoon een houdertje kopen om je telefoon aan je voorruit te plakken en rijden maar.
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Google maps

Bericht door aantzeetje »

als je ook voorbereide routes wil rijden kan je de MRA app voor je smart phone installersn. Kost je 20€/jaar.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Kils
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jun 2011, 14:25
Woonplaats: Gochar, Sorbas,
Locatie: Almeria, Spanje.
Contacteer:

Re: Google maps

Bericht door Kils »

Deze al eens geprobeerd? https://calimoto.eu/en/
Afbeelding
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Google maps

Bericht door roadster »

De kaarten van google maps nemen zeer veel plaats in op het al bij al beperkte geheugen van een smartphone.
Daarom gebruik ik de navmii app op de smartphone. Perfect bruikbaar zelfs zonder data verbinding.
R1200GS LC
Gixxer21
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Google maps

Bericht door Gixxer21 »

Net even nagekeken en het is welgeteld 132,6 MB.
Plaats reactie