Route

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
wuf
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:34

Route

Bericht door wuf »

Hoi
Gisteren een rit gereden ,nu zou ik deze willen omvormen tot een route om die later nog eens te gebruiken en dit op een navi 5 .van bmw .
Alvast bedankt :shock:
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Route

Bericht door Polleke G »

In Basecamp de track uit het toestel uitlezen ,en in Basecamp er een route van maken die overeen komt met de juiste Track,,zodat alle fouten er uit zijn ,dan daar terug een track van maken en deze naar je toestel sturen

op het toestel zal het niet gaan,daar kan je enkel een track back doen
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
wuf
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:34

Re: Route

Bericht door wuf »

Bedankt polleke blijkbaar ben jij de enige die het weet hier :thumbright: :thumbright: :thumbright: :thumbright:
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Route

Bericht door aantzeetje »

Polleke is niet de enige hoor maar gaan hier ook niet 3x hetzelfde vertellen lol

Als aanvulling: meestal heb je dan verschillende tracks die je moet inladen (maak eerst een nieuw lijst aan in je bibliotheek voodat je copy/past doet of versleept). Deze moet je dan samen voegen (op pc met de crtl toets ingehouden de verschillende tracks selecteren en dan rechts klikken op het geselecteerde en kiezen voor tracks samen voegen. Als je ze ook nog eens een verschillend kleurtje gegeven hebt is het makkelijker te weten welke waar komt in de lijst daar de Germin lnummer ogica niet steeds de beste is). Die samengestelde track (BC zal je vragen of je de originele wil behouden. Ik hou ze nog even tot alles goed verlopen is en dan delete ik ze) kan je dan in je gps zetten en deze daar een route van laten maken. Herbereken vanzelfsprekend op uit of je bent vroeger thuis dan verwacht.

Wil je in BC zelf daar een route van maken, zet dan eerst het rijprofiel bovenaan in de status balk op direct voordat je track naar route converteren kiest. Zo kan je het aantal viapunten kiezen (ik kies 45 voor 280 km), BC maakt dan de route (je ziet rechte lijnen uiteraard want is een directe route) dus dan de route eigenschappen openen en daar het motorprofiel kiezen. Route wordt dan herberekend en dus dien je te kijken of alle viapunten op de weg liggen. Deze die BC op een rondpunt zelf gezet heeft zet je er na. Ik gebruik 2 motorprofielen: snelste tijd en kortste afstand (makkelijk zelf aan te maken in BC met zelfde instellingen van te vermijden e.d.) en bereken men routes altijd met die 2 en pas ze aan de track aan. Nu nog even het routeprofiel openen en alle viapunten op niet afroepen zetten. Dan maak ik een nieuwe track van de route en delete al de andere. Route en track worden naar de gps gestuurd en track wordt afgebeeld op de gps zodat ik bij eventuele omleidingen weet waar naar toe mocht ik herberekenen eens laten aanstaan hebben.

Stopplaatsen staan bij mij allemaal in een gpi bestand in de gps met een proximity alert van 500m (alle stopplaatsen in één waypoint bestand dat steeds aangevuld wordt met nieuwe en waar dan een gpi bestand van gemaakt wordt). dan word ik automatisch verwittigd als ik een stopplaats nader (bijna een must om zo te werken indien je steeds track naar route in je gps zelf gebruikt en toch je stopplaats wil zien en verwittigd worden). Daarnaast staan ze ook nog eens in mijn favorieten onder verschillende categorieën. Als ik dan eens zonder routevoorbereiding gewoon eens ga rijden dan vind ik zo makkelijk een stopplaats terug mocht mijn keel smering nodig hebben.

Voila, zo heb je nu voldoende stof om over na te denken en uit te proberen. Vollediger dan dit kan denk ik bijna niet lol
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
wuf
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:34

Re: Route

Bericht door wuf »

Dikke mercie
En weer wat bij geleerd je uitleg was zelfs voor mij duidelijk en dat wil wat zeggen :grin: :grin: :thumbright: :thumbright:
Plaats reactie