Nav 6 onstabiel tijdens routerijden.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jossieleenie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2018, 17:46
Woonplaats: Drielindenstraat 17 9100 Nieuwkerken-Waa

Nav 6 onstabiel tijdens routerijden.

Bericht door jossieleenie »

Gisteren was ik een route aan het rijden. Na zo'n uurtje rijden begon de bmw nav 6 (1 jaar oud) zelf knoppen te bedienen op het touchscreen naast de returnbutton, nl aankomst over' of 'aankomst'... de gps gaat dan een punt maximaal uitvergroten in een groene achtergrond. Op dat moment kan je niet anders dan stoppen want je ziet geen route meer op het scherm. door op de return button te drukken gaat de gps weer naar zijn route scherm, maar dat is maar even. Want ogenblikkelijk krijgt de knop 'Aankomst over' of een andere knop van de infobalken rond het hoofdscherm, weer een zelf trigger waardoor het liedje opnieuw begint. Wat heb ik geprobeerd.
-Toestel uitgeschakeld en terug aan: nok.
- toestel batterij afgeschakeld en de aan/af knop 20 seconden ingedrukt gehouden nadien terug ingeschakeld. De Gps doet het een 15 tal minuten weer ok. Maar dan komt het probleem terug. Na een middagpauze doet het toestel het weer een uurtje goed en dan terug self triggering van het touchscreen. Ten lange leste een paar keer de onderste informatiebalk knoppen bediend in een veeg, en plots doet de gps terug normaal voor de rest van de dag.

iemand een idee wat er dient te gebeuren?
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Nav 6 onstabiel tijdens routerijden.

Bericht door Geert_GS »

Heb dit ook gehad.
Opgezocht op bepaalde fora om te zien of nog andere personen dit ook hadden met hun Navigator VI.
Op het Nederlandse GS forum hadden er ook enkele personen dit gekend probleem.

Heb dit gemeld bij mijn BMW dealer waar ik de GPS heb gekocht.
Probleemloos in garantie een andere BMW Navigator VI verkregen.
Wel eventjes melden en horen of er nog een Navigator VI op voorraad is.


Groeten,Geert
jossieleenie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2018, 17:46
Woonplaats: Drielindenstraat 17 9100 Nieuwkerken-Waa

Re: Nav 6 onstabiel tijdens routerijden.

Bericht door jossieleenie »

Geert, ik zal je raad opvolgen en naar de dealer die me motor en gps verkocht heeft. Dankjewel.
ps: op de Engelstalige fora zijn er ook verschillende collega's met hetzelfde probleem. Dus dit is geen alleenstaand fenomeen meer.
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Nav 6 onstabiel tijdens routerijden.

Bericht door janneman »

Probleemloos in garantie een andere BMW Navigator VI verkregen.
Mijn GPS is reeds vorig jaar vervangen geweest onder garantie voor dit probleem. Spijtig genoeg nu terug zelfde probleem, maar wordt terug vervangen onder garantie (staat in backorder), was blijkbaar slechte serie met een bepaald serienummer (moet je eens navragen bij je dealer).

In elk geval, baart het mij wel wat zorgen aangezien ik half juni tot eerste helft augustus vertrek voor een reis van om en bij de 20.000 km en een goedwerkende GPS wel zéér nuttig zou kunnen zijn ...
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Ronny BMW
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2020, 03:55
Woonplaats: Wommelgem

Re: Nav 6 onstabiel tijdens routerijden.

Bericht door Ronny BMW »

Hallo,ik zit nu met dat probleem.Is een terugroepaktie voor bepaalde serienummers.Touchscreen te gevoelig.Als er vingers op scherm staan en scherm beetje warm word begint het te flippen.Oplossing is scherm kuisen dat alle vingers eraf zijn en bij dealer langs gaan of uw serienummer in de terugroep zit,dan krijg je nieuw toestel.Grten
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Nav 6 onstabiel tijdens routerijden.

Bericht door aantzeetje »

Dat is de bekende roll over. Er hebben er hier meer last van die ook op het forum zitten. Dus bedankt voor de informatie. Nog mooier zou zijn dat die serienummers gekend zijn.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Joss
Berichten: 141
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:40
Locatie: Hoogstraten

Re: Nav 6 onstabiel tijdens routerijden.

Bericht door Joss »

Ben reeds mijn derde gaan halen ,steeds zelfde probleem
Plaats reactie