Kaartupdate Garmin Zumo 560

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Poukah
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 nov 2016, 11:50
Woonplaats: Herent

Kaartupdate Garmin Zumo 560

Bericht door Poukah »

Hoi,
ik heb een Garmin Zumo 560 die al wat jaren op de teller heeft. Enkele weken geleden toen ik er routes voor Schotland wilde opzetten,kwam hij me voor de 124.000 keer vragen of ik geen kaartupdate wilde doen.
Dat kon enkele uren duren, maar ik besloot het dan toch maar eens te doen.
Ergens tijdens het updaten, kreeg ik de boodschap dat er onvoldoende ruimte was om te updaten, en moet ik een keuze maken wat ik wilde updaten. Daar koos ik voor centraal Europa of iets dergelijks.
Na het updaten werkte hij verder perfect...tot ik naar Schotland vertrok. Bij het afrijden van de boot had ik plots geen Engelse kaarten meer en sloeg de GPS helemaal tilt. Terwijl hij in het verleden over de plas altijd perfect de - weliswaar hier en daar wat verouderde - kaarten volgde. Toen ik terug voet aan wal zette op het continent, werkte hij weer normaal.

Iemand enig idee hoe ik de kaarten van UK er terug op krijg. Ik zal immers nog wel regelmatig naar daar afzakken.
Poukah
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 nov 2016, 11:50
Woonplaats: Herent

Re: Kaartupdate Garmin Zumo 560

Bericht door Poukah »

Intussen oplossing gevonden. Niet meteen één waar ik blij van wordt, maar ik kan er wel mee verder.
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Kaartupdate Garmin Zumo 560

Bericht door aantzeetje »

Als je de regio installeerde na de melding dat je geen geheigen genoeg habt krijg je ook een kaart te zien welke landen er in die regio vallen. Niet goed opgelet denk ik en niet gezien dat de UK en IRL er niet inzaten.

Ken de zumo 560 niet (Zumo 500, 550, 660, Dezl 560 is er wel) maar als je een µSD kaartje er in kan stoppen kan je heel EU er op zetten.

Kan je geen µSD kaartje plaatsen dan kan je wat gaan spelen met de gmpapprom en gmapsupp. Moet dat met mijn oude SP 2820 ook doen. Met mapinstall stuur je dan je gewenste kaarten naar de gps.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Kaartupdate Garmin Zumo 560

Bericht door Polleke G »

De 590 heeft plaats genoeg voor heel Europa.
Het toestel aan Express hangen en bij voorkeuren(installatie opties) de volledige kaart van Europa kiezen en dan terug installeren.
De onvoldoende ruimte kan ook in de PC zijn .
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Poukah
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 nov 2016, 11:50
Woonplaats: Herent

Re: Kaartupdate Garmin Zumo 560

Bericht door Poukah »

Is inderdaad een 550. Ik moet inderdaad voor regio’s kiezen, terwijl er voordien echt wel gans Europa op stond. Reed al in Engeland en tot onder Rome zonder enig probleem.
De regio’s die ik nu kan kiezen zijn eerder beperkt. Als ik bvb van hier naar Italië wil, moet ik ergens onderweg de gps aan pc gaan hangen om andere kaarten te laden. Daar word ik niet vrolijk van.
Ik kijk straks eens of ik er ergens een sd kaartje in kwijt geraak. Als dan heel Europa erop kan ben ik een tevreden man :wink:

Merci!
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Kaartupdate Garmin Zumo 560

Bericht door aantzeetje »

eerlijk gezegd snap ik geen zak van je betoog. Gewoon een µSD er in en heel EU staat op je 550 voor nog geen 10€. Zonder de installatiebestanden zitten we nu denk ik aan ongeveer 5.6 giga. Dat gaat niet in een geheugen van 4 giga he. Had je de eerste keer van die 124.000 de update gedaan dan had je ook gezien dat die update ook al niet meer in het intern geheugen paste.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Poukah
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 nov 2016, 11:50
Woonplaats: Herent

Re: Kaartupdate Garmin Zumo 560

Bericht door Poukah »

Aan de onbeschoftheid van je reactie te zien heeft het vermoedelijk te maken met een gebrek aan verstandelijk vermogen. Ben ik blij dat ik dan enkel een probleem heb met het geheugen van mijn GPS.
Ik was geholpen met de reacties op het bericht en was daar blij mee. Maar dan moet je zo een reactie lezen.

Ik zie "aantzeetje" staan, welaan dan, ga daar even uitwaaien. Dat zal je zonder enige twijfel goed doen.

En daarmee heb ik heel hard op mijn tanden gebeten om niet even bot en onbeleefd naar jou te reageren, dan jij in je reactie deed.

Prettige dag verder.
Steven
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Kaartupdate Garmin Zumo 560

Bericht door Polleke G »

Heel Europa gaat helaas niet meer in de 550,dit zal je op een sd kaartje moeten doen best eentje van 8gb
zo zet heel Europa op het sd kaartje

Sluit je toestel aan op de computer en installeer de BeNeLux op je toestel door Garmin Express.

kopieer het bestand in je toestel GarminDevice.xml en zet dat in een map \Garmin op een sd kaartje van 8 gb.

Start Garmin Express en installeer de volledige dekking van Europa (deze denk nu dat je sd kaartje je toestel is)

Dan ga je op het sd kaartje de volgende bestanden zien

GMAP3D.IMG (3D gebouwen, alleen bruikbaar voor toestellen die dat ondersteunen zoals een Zumo 660)
gmapprom.gma (certificaat)
gmapprom.img (de kaart)
gmapprom.unl (unlockcode)
GMAPTZ.IMG (tijdzones)
map JCV (met de kruispunt overzichten, alleen bruikbaar voor toestellen die dat ondersteunen zoals een Zumo 660)

Verwijder op de SD kaart in map \Garmin
: GMAPTZ.IMG (Tijdzones)
GarminDevice.xml (heb je niet meer nodig als je gereed bent)
Optioneel map JCV Deze stap zorgt ervoor dat het kruispunt overzicht wat bij de omvang van de kaart op de SD kaart staat ook op je toestel komt te staan.

Verplaats map JCV (met de kruispunt overzichten) naar map \Garmin op je toestel als een ZUMO 660 hebt.
Verwijder map JCV op de SD kaart als je een ZUMO 500 / 550 hebt.

Hernoem op de SD kaart in map \Garmin
Bestand gmapprom.img naar gmapsupp.img (de kaart)
Bestand gmapprom.gma naar gmapsupp.gma (certificaat, indien van toepassing)
Bestand gmapprom.unl naar gmapsupp.unl (unlockcodes)

Verwijder op het toestel in map \Garmin
Bestand gmapprom.img (BeNeLux-kaart).(dit om dubbele kaarten te vermijden)
En heel europa staat nu op de sd kaart en bruikbaar in je toestel.

Als je dat allemaal niet wil doen kan je de Benelux installeren van een oudere versie van de NT kaart,op je toestel.

En de laatste nieuwe versie van de NT kaart op je sd kaart via mapupdater.

dan kan je de Benelux kaart in je toestel uitschakelen,en gebruik je enkel de kaart op je sd kaartje,en heb je ook geen conflicten. 
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Poukah
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 nov 2016, 11:50
Woonplaats: Herent

Re: Kaartupdate Garmin Zumo 560

Bericht door Poukah »

Dikke Merci!!
Dat is heel duidelijk en veel beter dan wat ik zelf had kunnen fixen. Als het me nu niet lukt moet ik me eens laten onderzoeken ;-).

Dankjewel!
Steven
Poukah
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 nov 2016, 11:50
Woonplaats: Herent

Re: Kaartupdate Garmin Zumo 560

Bericht door Poukah »

Er eindelijk toe gekomen de operatie helemaal uit te voeren.
En jawel, ik heb nog steeds een kaart als ik hem op zet. Dat deel is dus al succesvol. Dus zal de rest vermoedelijk ook wel ok zijn.
Nog eens bedankt voor de goede uitleg!
Plaats reactie