navigator IV

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ferdi
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2018, 12:16
Woonplaats: Oud Turnhout

navigator IV

Bericht door ferdi »

Hallo ,
kan ik zelf een route maken op " routeyou " ( of andere site ) en deze dan op mijn GPS toestel ( navigator IV ) plaatsen ?
ik vind het een groot nadeel dat ik de navigator geen bochten route kan laten maken zoals een Tom Tom 420 e d …..
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: navigator IV

Bericht door Bob »

Ik denk dat RouteYou-app specifiek voor op smartphone is en dat je enkel routes kan exporteren per mail en dan openen op je smartphone en die als GPS gebruiken. Met MyRouteApp kan je wel je eigen route maken en in verschillende formaten naar verschillende merken/types van GPS-toestellen exporteren.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: navigator IV

Bericht door aantzeetje »

denk dat je beter uit bent met https://kurviger.de/nl. Kan je kiezen voor bochtig en extra bochtig
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
WG
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 aug 2007, 21:22
Locatie: Kapellen

Re: navigator IV

Bericht door WG »

Routeyou route aanmaken. Download GPX bestand direct naar je GPS. Die vind je dan terug bij “sporen”. Daar kies je dan omzetten naar “reis” en klaar is Kees. Werkt perfect
R1200GSA: Deus ex machina
ferdi
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2018, 12:16
Woonplaats: Oud Turnhout

Re: navigator IV

Bericht door ferdi »

bedankt voor de snelle reacties allemaal
ferdi
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2018, 12:16
Woonplaats: Oud Turnhout

Re: navigator IV

Bericht door ferdi »

WG schreef:Routeyou route aanmaken. Download GPX bestand direct naar je GPS. Die vind je dan terug bij “sporen”. Daar kies je dan omzetten naar “reis” en klaar is Kees. Werkt perfect
en idd , dat werkt perfect , wel moet je het herberekenen van de route uitzetten op je GPS , de eerste keer had ik een rond je van 350 m terwijl de ingegeven route 81.5 km was , maar ergens anders had ik gelezen hoe dat probleem was op te lossen . dus nogmaals bedankt

nu de volgende vraag , wat is de beste weg om het geluid van de GPS in mijn helm te krijgen zodat ik het kan horen , en niet de hele tijd op het scherm moet turen wanneer ik moet afslaan ?

sorry , ik ben echt een leek op dit gebied …..
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: navigator IV

Bericht door BéRTke »

.. heb mij een Sena 10S geïnstalleerd in mijn helm en gekoppeld met de Navigator IV … werkt prima... met natuurlijk de beperkingen van de oude Navigator IV (geluid is niet altijd 100% zuiver, en de NavIV rekent traaaaaaaaag… je mist soms wel eens de juiste afslag :grin:)
Verder maak ik meestal mijn routes met Basecamp, of importeer er gpx bestanden, en van daar naar de Nav IV...
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: navigator IV

Bericht door aantzeetje »

BeRTHE, mocht hij op 3 dimensionaal staan ingesteld, zet hem dan op 2. Werkt sneller. Zelfde euvel voor de Zumo 550/660
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
ferdi
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2018, 12:16
Woonplaats: Oud Turnhout

Re: navigator IV

Bericht door ferdi »

ik ben er ondertussen achter dat het werken met Basecamp het beste resultaat geeft , het duurt even voor je het onder de knie hebt maar nadien is het perfect .
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: navigator IV

Bericht door jakke »

BéRTke schreef:.. heb mij een Sena 10S geïnstalleerd in mijn helm en gekoppeld met de Navigator IV … werkt prima... met natuurlijk de beperkingen van de oude Navigator IV (geluid is niet altijd 100% zuiver, en de NavIV rekent traaaaaaaaag… je mist soms wel eens de juiste afslag :grin:)
Verder maak ik meestal mijn routes met Basecamp, of importeer er gpx bestanden, en van daar naar de Nav IV...
Ik heb de SMH 10r tot volle tevredenheid. Zeer goed geluid en zo goed als altijd zuiver.
Traag rekenen, van de nav IV, en al eens een afslag missen, dat moet ik beamen. :lol:

Grtz, Jakke.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: navigator IV

Bericht door jantje beton »

Ik denk dat jij je navie op 3D heb staan en dat is prbm dat je al eens een afslag mist :roll:
BEN WEER EENS ONLINE
ScOOb
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 okt 2016, 09:38
Woonplaats: Hasselt

Re: navigator IV

Bericht door ScOOb »

aantzeetje schreef:denk dat je beter uit bent met https://kurviger.de/nl. Kan je kiezen voor bochtig en extra bochtig
Die kende ik nog niet ... ziet er wel leuk uit ... vooral de export naar garmin via basecamp en de rondritmodus
... -.-. --- --- -...
R1150RT - Garmin Zumo XT- Sena SMH5 -  Garmin Express en Basecamp
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: navigator IV

Bericht door jakke »

jantje beton schreef:Ik denk dat jij je navie op 3D heb staan en dat is prbm dat je al eens een afslag mist :roll:
Nope!
Staat niet in 3D. Soms is hij iets te laat in de aanwijzing.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie