spoor omzetten naar route gaat fout

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: spoor omzetten naar route gaat fout

Bericht door aantzeetje »

Petrik, eerst eens JaVaWA Device Manager installeren en je nav in USB mode zetten ipv MTP. Nav aan pc en laten scannen op corrupte bestanden en natuurlijk een back up maken van je nav. Telkens je een nieuwe kaartupdate doet, terug een back up maken. Had je dat eerder gedaan had je makkelijk een oude versie kunnen terugzetten. In BC is het enkel de kaart kiezen waarin je wil werken. Via BC kan je echter ook kaarten naar je nav sturen je moet er dan wel op letten dat als je in je gps north en south uitvinkt en de doorgestuurde kaart aanvinkt je de nav helemaal uitzet (dus niet op stand by) anders krijg je routeringsproblemen.

ST1100, ik werk met zo wat alles door mekaar; BC, MRA Gold, MyDrive voor de wegwerkzaamheden, Kurviger... Eindresultaat wordt steeds met BC gemaakt (route en track). Een track staat bij mij op de achtergrond in de gps zichtbaar en in het toestel zelf naar route converteren doe ik nooit. Is ook wat zinloos want je hebt de route al in BC. Mijn routes bevatten zowel waypoints als shaping points (vaste en zachte viapunten dus) en mijn herberekenen staat op aan. Wijk ik van mijn route af dan verschilt mijn route met de originele maar tot het eerstvolgend via punt, de rest blijft intact omdat ik al mijn routes met zowel snelste tijd als kortste afstand bereken. In het filmpje van track naar route in de gps zelf kan je duidelijk zien dat de track als hij niet te ver van de beschikbare wegen ligt de route op de weg komt te liggen (de track wordt immers geprojecteerd op de kaart en de zumo zoekt de dichtsbijzijnde weg) maar daar zie je ook dat die lustig door het water gaat zoals ik hier eerder al zei omdat daar geen weg beschikbaar is. Dat tepeltje wordt er dus in de zumo niet uitgefilterd zoals jij beweert. Misschien in een TT wel maar daar gaat dit topic niet over. Appelen met peren vergelijken. Je komt bij een goed gemaakte route trouwens geen tepeltjes tegen ook en mocht dat toch het geval zijn dan zegt je gezond verstand als je die route rijdt, ga hier gewoon rechtdoor daar heb ik geen gps voor nodig.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie