route van de ledenzone

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
OlivierToebosch
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
Locatie: Brasschaat

route van de ledenzone

Bericht door OlivierToebosch »

Hallo, deze ochtend in allereil een route van de ledenzone gedownload; Dus niet zelf gemaakt en dan maar vertrokken.
de startplaats was het tanksstation van Aisch en refail. ik zet de route op, mijn zumo 595 herberekend, en ik kom op 850 km. Leuk maar een beetje veel voor een middag.
Blijkt dat de route via waypoints gaat, maar steeds rechtdoor. Je krijgt dan dit effect : een soort visgraat met aan de uiteindes een wp.
Wie weet wat er hier scheelt?
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: route van de ledenzone

Bericht door aantzeetje »

Zomaar een route in je gps ploffen en hopen dat het goed gaat is dus niet de werkwijze he.

Zip bestand uitpakken in BC, kijken of er ook een track bijzit. Indien nee, eerst track van route maken als backup. Route laten herberekenen in jouw kaartmateriaal en aanpassen aan track waar nodig. Kijken of alle viapunten op niet afroepen staan, behalve de eventuele stops, en juist op de weg liggen. De gedownloade track nu verwijderen en een nieuwe maken die nu perfect met jouw kaartmateriaal overeenstemt. Track en route naar je gps sturen (toestel of SD) en importeren in reisplanner en sporen indien nodig. Track op achtergrond zichtbaar stellen (ik kies altijd de witte kleur) en route opstarten. Kies start als je nog naar het begin moet of kies het eerstvolgend harde punt maar maak dan wel dat je op de route staat.

Al bij al 10 min werk en geen miserie
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
OlivierToebosch
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
Locatie: Brasschaat

Re: route van de ledenzone

Bericht door OlivierToebosch »

Thx Aantzeetje...als ik tijd heb doe ik dat ook zo.
dat is mijn vraag ook niet hé. De vraag is hoe het komt...
had de routes herberekend, alle via points zaten echt op de weg (kan soms eenoorzaak zijn).
mvg
Olivier
aantzeetje schreef:Zomaar een route in je gps ploffen en hopen dat het goed gaat is dus niet de werkwijze he.

Zip bestand uitpakken in BC, kijken of er ook een track bijzit. Indien nee, eerst track van route maken als backup. Route laten herberekenen in jouw kaartmateriaal en aanpassen aan track waar nodig. Kijken of alle viapunten op niet afroepen staan, behalve de eventuele stops, en juist op de weg liggen. De gedownloade track nu verwijderen en een nieuwe maken die nu perfect met jouw kaartmateriaal overeenstemt. Track en route naar je gps sturen (toestel of SD) en importeren in reisplanner en sporen indien nodig. Track op achtergrond zichtbaar stellen (ik kies altijd de witte kleur) en route opstarten. Kies start als je nog naar het begin moet of kies het eerstvolgend harde punt maar maak dan wel dat je op de route staat.

Al bij al 10 min werk en geen miserie
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: route van de ledenzone

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Dit misschien : https://www.mrgps.nl/kennis/route-veran ... t-toestel/" onclick="window.open(this.href);return false;
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: route van de ledenzone

Bericht door aantzeetje »

kan je de route(s) hier eens plaatsen. Makkelijker om na te kijken wat er mis is, was. Anders blijf ik gissen. Je hebt daar waarschijnlijk meer tijd verloren met met je gps te spelen dan het correct te doen :evil:
als die route nog in je gps zit, kijk dan eens met JaVaWa DM of er corrupte bestanden op je gps zitten
als het een oude route was nog in MS .gdb formaat dan bevat de route nog oude vector info en enkel herbereken doet deze niet weg. Die routes moet je dus of opnieuw tekenen of er eerst een track van maken en van die track dan een route maken (kiezen voor direct routes, aantal via punten kiezen, converteren, viapunten overlopen en juist zetten en eventueel route nog aanpassen aan track, track deleten en van je route terug een track maken).
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
OlivierToebosch
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
Locatie: Brasschaat

Re: route van de ledenzone

Bericht door OlivierToebosch »

Hey aanzeetje, de route is in de ledenzone... het is Couleur d'automne
Inmiddels een oplossing gevonden, maar geen oorzaak.
één viapoint toevoegen, ook herberekenen aan de pc kant (had ik wel gedaan zonder extra punt) en dan komt de route ongeschonden over op de zumo
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: route van de ledenzone

Bericht door Polleke G »

De oorzaak zou kunnen zijn dat de route in profiel" rijden" is gemaakt,en jij de route in het toestel onder het profiel" motorrijden" laat herberekenen,en dan kan je zulke afstand verschillen hebben
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

route van de ledenzone

Bericht door st1100 »

Mijn kop zal wel afgeschoten worden maar...... Maak er een track(spoor) van , zet die in de zumo .... en je bent van al die kaartverschillen en zever en bugs af. En op 2 minuten probleemloze rit ;-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: route van de ledenzone

Bericht door Polleke G »

Lees de tweede en de derde post eens,en antwoord dan.
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: route van de ledenzone

Bericht door st1100 »

Probeer het eens , en antwoord dan ;-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
OlivierToebosch
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
Locatie: Brasschaat

Re: route van de ledenzone

Bericht door OlivierToebosch »

ST1100, echt efkes die bovenste berichten lezen...
maar toch bedankt voor u resolute input!
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: route van de ledenzone

Bericht door aantzeetje »

track naar route is voor diegene die niet weten waar ze mee bezig zijn. Je bent dan trouwens ook de stopplaatsen kwijt Maar soit, ieder zijn meug.

heb de Couleur d'automne ingeladen in BC en herberekend met mijn instellingen: motor kortste weg: 9 punten moeten bijvoegen om gelijk te krijgen aan track (zet de kleur van de track op Cyan, valt meer op dan dat kleine grijze lijntje). Dan nog eens motor snelste tijd en niks moeten bijvoegen.
ik raad dat iedereen aan om deze 2 motorprofielen aan te maken in de BC opties en de routes steeds met de 2 te berekenen. Vergeet je dan eens om herberekenen uit te zetten wijkt je route maar tot het eerstvolgend via punt af als je gps gaat herberekenen en de rest blijft intact. Je gps rekent ook met andere algorithmes dan BC dus als je viapunten niet goed op de route staan gaat deze alsnog herberekenen en kan de route alsnog afwijken van het origineel. Waarom is dit een noodzaak? Omdat je wel al zal gemerkt hebben dat er in iedere kaartupdate wel een klein verschil zit in de kaarten. Dus het nalopen van alle viapunten is dan ook noodzakelijk bij gelijk welke route je ontvangt of download. Dat houdt dan ook in dat de eventuele gedownloade track, als die op de kaart geprojecteerd wordt om daar een route van te maken in je gps en zonder dat je daar iets mee gedaan hebt, toch voor verrassingen kan zorgen. Dus geen probleemloze rit zoals ST1100 hier beweert. Vandaar ook mijn eerste zin hier.

Zal morgen efkes de originele van de ledenzone eens zonder er iets aan te wijzigen in de 590 stoppen en kijken wat die doet.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: route van de ledenzone

Bericht door st1100 »

aantzeetje schreef:.....Zal morgen efkes de originele van de ledenzone eens zonder er iets aan te wijzigen in de 590 stoppen en kijken wat die doet.
Awel ja doe het eens. De originele route zonder iets aan te doen , omzetten naar track , en zo in de gps. Iets met een kaars en een bril......


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: route van de ledenzone

Bericht door aantzeetje »

ST1100 stop eens met je antwoorden die op niks trekken aub. We hebben het hier over een ROUTE. Niks met een track te maken. Het gaat hier ook over een garmin, geen TT. Val in herhaling, track is goed om iets uit te wisselen en voor diegenen die niet weten waar ze mee bezig zijn. Die verschieten dan ook dat je 95% kans hebt dat het goed gaat.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: route van de ledenzone

Bericht door st1100 »

Ok ik ben blij dat ik niet weet wat ik doe dan. :shock: Als je 'het' uzelf maar dikwijls genoeg wijs maakt , geloof je het waarschijnlijk nog ook.

En als de topicstarter nog eens in allerijl een rit nodig heeft , en liever , om wat voor reden dan ook , een dagske sukkelt met een visgraat ipv te rijden ..... echt mij niet gelaten. :wink: be my guest.

Voor degenen die niet zo bekrompen zijn , probeer het eens met een track , en je zal zien 't werkt echt , Salut.
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: route van de ledenzone

Bericht door aantzeetje »

Zoals beloofd de originele route direct in de 590 geladen. Gaat herberekenen bij inladen (ander kaartmateriaal dan de route dus duurt een tijdje) en route blijft volledig intact. Aan de vlaggetjes te zien staan er 5 way points in de route. Kilometers kloppen als een bus: 307 km

De schermafdrukken van de 590:
27944.png
29700.png
Ook de track naar route vormt geen enkel probleem. Kilometers en tijd blijven dezelfde
81210.png
Waarom de 595 er dus een zootje van maakt kan ik dus geen antwoord op geven. Mocht het om een 590 naar 595 ge-upgrade gaan kan het misschien daar aan liggen of een hickup in de kaarten of mocht er ook onroute opstaan de zumo niet helemaal afgesloten bij kaart wissel?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie