wat past

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ferdi
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2018, 12:16
Woonplaats: Oud Turnhout

wat past

Bericht door ferdi »

welke types van Garmin passen allemaal rechtstreeks op de plaats van onze navi , en welk type kan ik dan kopen die ook zelf kronkelige routes maakt naar een bepaalde bestemming ?
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: wat past

Bericht door st1100 »

Antwoord is kort. De beste kronkelroutes , daarvoor heb je een Tomtom nodig. Uit de doos werkt dat niet bij Garmin. Een Tomtom past NIET op de bmw navi steun.

(Misschien bij de nieuwe XT , leek veelbelovend maar de eerste gebruikservaringen met omleidingen enz zijn .... verdeeld , afwachten dus. Het is een Garmin zullen er nog bugs uit gaan , waarschijnlijk wel. Zullen ze er allemaal uitgaan .... waarschijnlijk niet. En zal je met work arounds een werkbare gps hebben , waarschijnlijk ook wel. Past ook niet op de steun)

De enige mogelijkheid om een garmin rechtstreeks kronkelroutes te laten berekenen is de Onroute motorkaart kopen en installeren.

Het bedieningswiel werkt enkel ism een bmw navi.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
ferdi
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2018, 12:16
Woonplaats: Oud Turnhout

Re: wat past

Bericht door ferdi »

alvast bedankt voor het snelle , duidelijke antwoord .
die kaart waarover je spreekt , wat kost die en hoe gaat dat in zijn werk ?

kan die dan ook op een Nav ; IV ?
Alain GT
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jun 2007, 12:38
Locatie: Wezemaal

Re: wat past

Bericht door Alain GT »

Garmin 660 past alvast in de houder van de Navigator die eigenlijk toch een Garmin is, maar je kan dan wel niet de functies gebruiken van het scrolwiel aan je handvat.
Indien je de routes op pc aanmaakt kan je op Routeyou je trip uitzetten in motor selectie mooiste route. Ik gebruik dit al enkele jaren tot tevredenhied. Daarna kan je de route overzetten naar Garmin of Navigator of gewoon bewaren in je map met trips bvb.
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: wat past

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Dit is de site van Onroute: https://www.onroute.nl/index.php/onroute-motorkaarten" onclick="window.open(this.href);return false;
ferdi
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2018, 12:16
Woonplaats: Oud Turnhout

Re: wat past

Bericht door ferdi »

allemaal bedankt voor de reacties , ik twijfel nu toch om op de één of andere manier een goede tom - tom te monteren , ik was daar vroeger zeer tevreden over , bewoon einddoel ingeven en je kon kiezen uit zeer kronkelig of minder kronkelig ….. zo verschillende mooie ritjes gemaakt .
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: wat past

Bericht door Bob »

ferdi schreef: ik twijfel nu toch om op de één of andere manier een goede tom - tom te monteren
Tot op vandaag ben ik ook een tevreden gebruiker van de TomTom Rider 410, ik zit nu in dubio na aankoop van de R1250GS waar al een houder voor de Navigator (of Garmin) op staat. Alleen: ik zie, lees en hoor al jaren in mijn eigen omgeving en elders (ook op dit forum) dat het voor de simpele ziel zoals ik toch een gedoe blijft om met Garmin routes te ontwerpen, te laden en dan nog op twee toestellen dezelfde aanwijzingen te krijgen. Die miserie heb ik met TomTom nooit gehad.

Bij eventuele interesse: bij Louis loopt momenteel een cashback-actie op de TomTom Rider 550 en de Rider 550 Premium. Zoals ik het lees kosten ze respectievelijk 374 en 474 €, waar je achteraf van TomTom nog 100€ van terug krijgt.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: wat past

Bericht door st1100 »

Ik heb die BMW nav / Garmin mount er gewoon af gevezen.

Het zal best wel handig zijn de gps te kunnen bedienen met het 'wiel', al vind ik dat de bediening met het wiel van het dashboard intuïtiever had gekund. Moest er ooit een Nav7 komen op basis van de XT (en garmin de software nog wat bijwerkt en de bugs er wat uit zouden zijn) dan zo het te overwegen zijn. Maar de XT heeft een andere bevestiging dan de 595/nav6 en past dus niet in de huidige nav voorbereiding. Langs de andere kant op andere motoren zit er voor hetzelfde geld gewoon apple/android car play (oa africa twin om maar & te noemen n, er zijn er nog). Dat TFT scherm is eigenlijk veel geld voor niks (of toch heel weinig mee te kunnen) mee te kunnen.

Trouwens om een Tomtom rider 550 op de beugel te zetten zijn er best wel elegante oplossingen
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: wat past

Bericht door Bob »

st1100 schreef:Trouwens om een Tomtom rider 550 op de beugel te zetten zijn er best wel elegante oplossingen
Klopt, op mijn XR heb ik de mount van de Navigator ook vervangen door die van mijn TomTom. Dat is dus ook nu voor mijn R1250GS nog altijd een optie, want ik zie me inderdaad niet echt intensief gebruik maken van die controller om de GPS te bedienen.
st1100 schreef: Dat TFT scherm is eigenlijk veel geld voor niks (of toch heel weinig mee te kunnen) mee te kunnen.
Daar ben ik het niet mee eens. In combinatie met de BMW Motorrad Connected-app op de smartphone kan je je TFT-scherm ook gebruiken als GPS-aanwijsscherm. De app aanvaardt probleemloos gpx-files die je gewoon van internet download. Daarnaast kan ik de routes die ik zelf maak via MyRouteApp ook rechtstreeks doorsturen naar de navigatiemodule van de BMW-app.

En dat is momenteel wat ik me afvraag: lokaal werkt deze vorm van navigatie erg goed, op de lange afstand heb ik het nog niet kunnen proberen. Een klein nadeel is dat je de aanwijzingen op je TFT-scherm enkel krijgt in een soort bolletje-pijl-symbolen. Je hebt dus geen zicht op het verdere verloop van je route. Maar wat dat betreft bestaan er tussenstukken om je smartphone vast te klikken in de bestaande mount van de Navigator. Zo'n adapter kost nauwelijks iets, ik heb er eentje besteld en ga dat eens uitproberen, alvorens een ombouw naar TomTom of de aankoop van een Navigator te overwegen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: wat past

Bericht door WILBIKE »

Ik gebruik de navigatie op mijn TFT-scherm om vlot van A naar B te rijden. Deze gebruikt vlotte wegen en leerde me in de Provence verrassende weggetjes nemen die je anders nooit indraait.
Ritten of lange verplaatsingen doe ik met TT550 die me beter aanvoelde dan mijn resem Garmins die ik ondertussen heb gehad. Ongetwijfeld ligt dit voor off-road helemaal anders en is de Amerikaan keuze nummer 1...
Voor mij is het Connect-systeem een erg dienstbaar en aanvullende optie! :thumbright:
Lid BMW MC Vlaanderen...
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: wat past

Bericht door st1100 »

De navigatiesoftware achter de bmw app is ook gewoon tomtom :-)

Krijg je ; in de bmw app , een auditieve melding als je bijna aan een afslag bent? Ik heb namelijk vroeger een tripy (I) gehad .... en op zich werkte dat wel , alleen op een vlot baantje in de Ardennen reed ik meestal de afslag voorbij omdat ik niet constant op dat scherm zat te kijken. Al bij al vroeg dat veel aandacht. s’Nachts werkte dat super dan ging een lampje aan paar 100m voor een afslag.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: wat past

Bericht door Bob »

st1100 schreef:De navigatiesoftware achter de bmw app is ook gewoon tomtom :-)
Dat verklaart dan waarom ik vind dat het zo goed werkt :thumbleft: Wel bizar dat BMW voor zijn app in zee gaat met TomTom en voor zijn Navigators blijft vasthouden aan Garmin :roll:
st1100 schreef:Krijg je ; in de bmw app , een auditieve melding als je bijna aan een afslag bent?
Ja, symbooltje met aflopende afstandsmeting op het TFT-scherm en een mededeling dat de afslag eraan komt in de helm :grin:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Plaats reactie