Bmw connected app (loopt vast)

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Bmw connected app (loopt vast)

Bericht door st1100 »

Gisteren voor het eerst een rit gemaakt met Bmw connected motorcycle app en het TFT scherm. Het liep goed echter na een poosje liep de info op het tft scherm vast , de audio bleef wel verder meldingen geven. Iemand dat ook al gehad en eventueel een oplossing gevonden. De getoonde info op het TFT scherm is wel heel sumier.

Wat ook positief is , het geluid van bv de coyotte app kwam ook door. In de garage hadden ze gezegd dat dat niet het geval was .... ineens de reden om m’n smartphone niet te koppelen met de motor.

Verder heb ik een deel van m’n gehoor gegeven aan optredens , fuiven en motorrijden zonder oordoppen in de jaren ‘80 en ‘90. En nu rij ik wel met stevige doppen -35dB , met als gevolg dat m’n cardo het geluid van m’n smartphone niet luid genoeg weergeeft. Op gewone banen lukt het nog net , op de snelweg is het onverstaanbaarJe moet er ook telkens , voor je vertrekt , weer aan denken het geluid van de smartphone op maximum te zetten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Bmw connected app (loopt vast)

Bericht door WILBIKE »

Ik heb dit ook eens voorgehad en dacht dat het lag aan een erg lange reisweg (+ 400 km) waarbij ik meerdere keren de aanduidingen had genegeerd en het toestel gedwongen herberekeningen moest maken. Bij navraag zou het niet aan de motor liggen maar wel aan het programma 'Connect'. Na de nieuwe update zou dit verleden tijd moeten zijn volgens de dealer... :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Bmw connected app (loopt vast)

Bericht door Man in Black »

Nog geen enkel probleem mee gehad.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Bmw connected app (loopt vast)

Bericht door Bob »

Vandaag ook geprobeerd met een zelfgemaakte route (+400km), met de smartphone in de houder van de Navigator om naast de aanwijzingen op TFT ook de wegenkaart te kunnen zien. Heeft ook niet gefunctioneerd, op de smartphone zag ik enkel een overzichtskaartje van België, maar geen route, en de navigatie op TFT liep na enkele kilometers ook vast. Van het geluid kan ik niks zeggen, mijn intercom stond niet aan.

Aangezien ik niet alleen onderweg was heb ik niet de tijd kunnen nemen om het probleem uit te zoeken. Misschien is die +400km de reden? Misschien het willen volgen op de smartphone? Geen idee, tot vandaag had ik enkel nog maar een korte route van om en bij de 30km geladen vanuit MyRouteApp, en die zonder smartphone in het zicht gereden, en dat ging prima.

Kortom: lollige gadget, die BMW Connected App, je kan zien hoe plat je door de bocht gegaan bent en wanneer je ABS zijn ding deed (tenminste: als je spoor geregistreerd wordt, want dat deed hij vandaag ook niet altijd). Maar ik ga het mijn GPS toch nog niet laten vervangen hoor, er is duidelijk nog werk aan de winkel voor de ICT-ers van BMW. Ik zal dus maar beginnen sparen voor een Navigator VI ;-)
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Bmw connected app (loopt vast)

Bericht door st1100 »

Mijn rit van maandag was bijna 600km dus dat zal het probleem niet zijn.

Alles liep goed , tot er ergens voorbij Kauterbach daar is er een klein baantje dat verboden is voor voertuigen. Echter in de Tomtom kaart staat dat zo niet , waardoor ik een omweg heb moeten doen..... en vanaf dan was de TFT de pedalen kwijt. Heropstarten hielp niet by the way , liep altijd weer terug vast.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Laatst gewijzigd door st1100 op 03 jun 2020, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Bmw connected app (loopt vast)

Bericht door st1100 »

Man in Black schreef:Nog geen enkel probleem mee gehad.
Welke telefoon gebruik je?

(Het kan natuurlijk ook aan de telefoon liggen , Iphone en Samsung zouden een ‘eigen’ bluetooth gebruiken wat problemen kan geven , vraag het maar eens aan Tomtom .....of nee laat maar want ze doen alsof ze van niks weten , problemen met de app , nee. , je bent de eerste .... maar de appstore staat vol negatieve kritieken)

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Bmw connected app (loopt vast)

Bericht door Man in Black »

eerst Samsung S6 en nu de Xcover 4S
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Bmw connected app (loopt vast)

Bericht door WILBIKE »

hier al enkele jaren een iPhone SE :grin:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Plaats reactie