Gezocht: Borbro zadel voor testrijden

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Gezocht: Borbro zadel voor testrijden

Bericht door Relax »

Zoals de titel al zegt: ik ben op zoek naar iemand met een Borbro-zadel voor de R12050GSA (volgens mij hetzelfde als voor de R1200GS(A)). Ik heb genoeg aanbod bij de Noorderburen, maar dat is nogal een eind karren.
De bedoeling is om er toch een dag mee te kunnen rijden.

Ik laat voor de restrit mijn Corbin-zadel achter. Indien nodig, maken we natuurlijk nog verdere afspraken.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gezocht: Borbro zadel voor testrijden

Bericht door Relax »

Echt niemand met een Borbro-zadel of echt niemand die het aan mij wil uitlenen :-) ?
I respect your opinion. But I don't give shit.
ninnut
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 apr 2021, 21:05
Woonplaats: amsterdam

Re: Gezocht: Borbro zadel voor testrijden

Bericht door ninnut »

helaas weet ik niet hoe ik u kan helpen :-(
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Gezocht: Borbro zadel voor testrijden

Bericht door Bob »

Nog nooit van dat merk gehoord of gelezen (behalve in uw facebookberichten).

Voor wat het waard is: zowel op mijn R1150GSA als op mijn huidige R1250GS was en ben ik erg tevreden over de zadels van TopSellerie met gel-insert. Op de S1000XR stond een comfortzadel van Wunderlich toen ik hem kocht, daar heb ik ook geen gatzeer mee gehad. Ik heb het in de drie gevallen over lange meerdaagse ritten, niet over een toertje rond de kerk. Degelijk uitgetest, met andere woorden.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gezocht: Borbro zadel voor testrijden

Bericht door Relax »

't Probleem is dat iedereen anders is, qua gewicht, vorm, noem maar op.

Vroeger, op de oliekoeler, had ik een harde Corbin. Was prima. Nu een veel zachtere Corbin en 't is dus voor mij veel minder goed omdat ik erg snel last heb van pijn aan mijn staartbeen. Ooit 'ns 3500 km gereden met een standaardzadel en dik de helft van de trip van miserie recht gestaan. Sindsdien aan de sukkel.

Ik ga maandag een TopSellerie proefrijden voor enkele dagen, maar toen ik er zo eentje op de oliekoeler had om te testen, beviel me dat niet erg, oa door glijden en pijn aan staartbeen.
Hopelijk bevalt het en is mijn zoektocht ten einde. Anders toch maar verder zoeken naar Borbro (een zadel dat in Nl meer gebruikt wordt, waar ik ook heen kan voor testrijden, maar 't is toch wat makkelijker in de buurt).
I respect your opinion. But I don't give shit.
bert111bel
Berichten: 210
Lid geworden op: 26 dec 2008, 10:26
Woonplaats: 8860
Locatie: west vlaanderen

Re: Gezocht: Borbro zadel voor testrijden

Bericht door bert111bel »

Relax schreef: 14 apr 2021, 21:18

Vroeger, op de oliekoeler, had ik een harde Corbin. Was prima. Nu een veel zachtere Corbin en 't is dus voor mij veel minder goed omdat ik erg snel last heb van pijn aan mijn staartbeen. Ooit 'ns 3500 km gereden met een standaardzadel en dik de helft van de trip van miserie recht gestaan. Sindsdien aan de sukkel.

Ik heb nu zo een "hard " corbin zadel , en ik ben er echt blij mee , het enige minpunt is dat het nogal breed is en moeilijk om aan de grond te geraken
... is niet op een GS maar op een RT :grin:
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gezocht: Borbro zadel voor testrijden

Bericht door Relax »

Klopt, bij Corbin zit je meer in een pan, waardoor je meer raakpunten hebt en dus minder last, als je er niet inzakt. Het nadeel is idd dat het breder is en je daardoor iets minder makkelijk aan de grond komt, maar dat is vooral een kwestie van gewenning en opletten :-)
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie