Welke benzinetank past er ook op een 1100RT van 95

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Loco madrid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2017, 15:08
Woonplaats: 2620

Welke benzinetank past er ook op een 1100RT van 95

Bericht door Loco madrid »

Heeft er iemand ervaring met het ombouwen van een 1100RT naar een "cafe racer".
Ben begonnen om mijn RT om te bouwen naar een cafe racer vader/zoon project.
Wil er een andere benzinetank op plaatsen , zijn er bmw modellen waarbij de benzinetank past op een RT frame,
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Welke benzinetank past er ook op een 1100RT van 95

Bericht door Dirk Pauwels »

tanks 1100/1150 GS en R passen. Niet goedkoop.....
Probleem bij de RT is oa het achterframe. Daar kan je geen GSA zadel opzetten, verschilt van GS frame. Dus daar ga je moeten lassen of een frame van een GS(A) steken.
Ander probleem bij de RT is het blok en de boite. Deze zijn niet zoals een GS of R gespoten, maar ruwe alu. Meestal ook erg vervuild en geoxideerd. Om een goed ogende caferacer te bouwen ga je dat waarschijnlijk goed moeten reinigen of sodastralen en spuiten.
Verder heb je voor een caferacer/scrambler in mijn ogen ook spaakvelgen nodig, de wielen van een 1100RT zijn niet van de mooiste....

Persoonlijk denk ik dat het goedkoper is om een caferacer/scrambler te bouwen op basis van een GS of R dan op basis van een RT of RS.
Ik heb hier nog een 1100R projectje staan,(is nog niet af, maar rijdbaar) moogt altijd es komen kijken voor wat tips etc...
Afbeelding
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie