verwarmde zadels

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

verwarmde zadels

Bericht door Man in Black »

Ik vraag mij af of een verwarmd zadel nuttig is of niet, Ik kan mij niet herinneren dat ik er ooit behoefte aan heb gehad.
Iemand met ervaring met verwarmd zadel?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: verwarmde zadels

Bericht door aantzeetje »

ritje gedaan 2 weken geleden van een kleine 260 km bij 2.5°C op de boordcomputer. Handvat- en zadelverwarming aan die ik best kon verdragen. Enige wat koud had waren men voeten. Had voor deze keer men leren broek wel in de kast laten hangen en men Bose broek met wintervoering aangetrokken.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: verwarmde zadels

Bericht door Danny »

alles is lekker uiteraard maar de keren dat ik daar kou had was toen ik in een bushokje zat te wachten op een stuk bevroren plastic... op de motor nooit.
ik draag wel een verwarmd jasje van warmnsafe. heel mijn lijf is belangrijker dan die kont :mrgreen:
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: verwarmde zadels

Bericht door Man in Black »

Op de motor heb ik ook zelden kou als mijn kledij erop voorzien is, enkel de verwarmde handschoenen is een zegen.
Mijn laarzen DAYTONA M-STAR GTX zijn super, nog geen enkele keer koude voeten gehad.
Reden van mijn vraag: ik ben gecharmeerd door de nieuwe Triumph Tiger 1200, en bij de uitvoering XRt zit er std verwarmde zadels op.
Maar voel je dat wel door je motorbroek? en draagt het bij tot het algemeen warmtegevoel gelijk mijn verwarmde handschoenen doen?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: verwarmde zadels

Bericht door Danny »

Ik reed al een paar keer op een verwarmde zit en idd je voelt dat goed.
Maar t bezorgde mij geen waauw gevoel. Hangt ervanaf wat de meerprijs is?
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: verwarmde zadels

Bericht door Relax »

Heb er al een paar keer gebruik van kunnen maken op vervangmotoren, voor een ritje van 100 km bij negatieve temperaturen. Dan heeft het een positief effect, ook op je nieren, onderrug, ... Verder geen ervaring mee.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: verwarmde zadels

Bericht door Danny »

Als ge geen ruggegraat hebt voel je dat zeker in uw nieren :lol:
Flat Twin Power

Re: verwarmde zadels

Bericht door Flat Twin Power »

Als je lange afstanden bolt in koude temperaturen heeft het zeker zijn nut. Bij mij straalt de warmte toch uit tot in mijn onderrug en tot aan mijn knieën. Het duurt wel efkes tot dat gebeurd dus als je maar 30 km rijdt heeft het weinig nut.
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: verwarmde zadels

Bericht door janeman »

ik heb het, en ik heb het nog nooit echt gebruikt, alleen uitgeprobeerd .
Ik zou er geen geld aan uit geven, in de winter heb je winterkleding aan en eer de warmte daar door is.
Heb hier trouwens nog een heel nieuwe liggen voor een rt omdat ik met een comfort zadel rij
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: verwarmde zadels

Bericht door Man in Black »

Danny schreef:Ik reed al een paar keer op een verwarmde zit en idd je voelt dat goed.
Maar t bezorgde mij geen waauw gevoel. Hangt ervanaf wat de meerprijs is?
Meerprijs weet ik niet precies, de mindere uitvoering XRx heeft al veel std erop staan, maar de top-uitvoering XRt heeft nog andere additionele opties zoals adaptieve bochtenverlichting, Arrow demper, Hill hold functie,...

Ik dacht eerder aan gebruik bij bv s'zomers laat thuiskomen en toch frisjes geworden, enkel dan maar gebruik ik ook de handvat verwarming.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Kater
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 sep 2017, 15:32
Woonplaats: Wachtebeke

Re: verwarmde zadels

Bericht door Kater »

Ik ben er tevreden mee. Op korte afstand (±20 km) heeft het weinig nut, het duurt immers eventjes voor je het door je broek voelt stralen :shock:

Vorige week nog een tripje van 150 km gedaan bij een temperatuur even boven het vriespunt. Behalve mijn tenen alles lekker warm gebleven, poepverwarming straalt uit naar de benen en onderrug. Volgens mijn madam - die altijd gelijk heeft - is de oorzaak van mijn koude tenen waarschijnlijk mijn "pinguinhouding" :mrgreen: :roll:
Er zijn er die gevallen zijn en deze die nog moeten vallen...
Honda VFR (1987) / Kawasaki 454 Ltd (1987) / Kawasaki KZ1000 Ltd (1982-USA CHiPs import) / Honda ST1100 Pan European (1997) / Honda NT700 Deauville (2008) / BMW r1200rt dohc (2010)
Plaats reactie