R850R toerenteller vraagje

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tony
Berichten: 113
Lid geworden op: 23 nov 2005, 19:18
Woonplaats: Peer
Locatie: Limburg

R850R toerenteller vraagje

Bericht door tony »

Kan ik op een R850R van Bj 1996 eender welke toerenteller plaatsen?
Of moet het echt eentje zijn van BMW (het kleine model) die trouwens moeilijk te vinden zijn.
Ik heb R850R met het eerste model cockpit, enkel snelheidsmeter en controle lampjes.
Het klokje en de toerenteller waren toen een optie.
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: R850R toerenteller vraagje

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Even kijken bij Ebay.De en "BMW R1100 drehzahlmesser" levert toch een aantal resultaten op (goedkoopste 49€ of zoiets).
Een andere toerenteller zal wel best kunnen, maar als je zou overwegen ook het klokje mettertijd aan te schaffen zou ik esthetisch toch voor het origineel gaan: is ook gewoon plug and play.
Je kan beide ook goed combineren met het origineel windscherm.
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: R850R toerenteller vraagje

Bericht door Dirk Pauwels »

eender welke bmw torenteller zal wel kunnen zeker, als het een elektronische is? kheb nog wel toerentellers liggen om eens te testen
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
tony
Berichten: 113
Lid geworden op: 23 nov 2005, 19:18
Woonplaats: Peer
Locatie: Limburg

Re: R850R toerenteller vraagje

Bericht door tony »

Dirk Pauwels schreef:eender welke bmw torenteller zal wel kunnen zeker, als het een elektronische is? kheb nog wel toerentellers liggen om eens te testen
een grote toerenteller van BMW is gemakkelijk te vinden maar ik opteer toch voor een kleiner model.
Ik zal ook eens kijken of ik ergens een stekker vind in de kabelboom om deze aan te sluiten.
Klokje vind ik minder belangrijk omdat ik het uur kan zien op de GPS

Alvast bedankt voor de reacties
Plaats reactie