stuurverhoger S1000XR

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
louis
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

stuurverhoger S1000XR

Bericht door louis »

Iemand ervaring met stuurverhogers op een S1000XR?

Zijn de kabels lang genoeg?

Ik had graag het stuur iets hoger en meer naar achteren en dacht aan deze https://sw-motech.com/Produkte/Ergonomi ... 026984.htm

Mvg,

Louis
Mathy
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
Woonplaats: Hooglede (De Geite)
Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen

Re: stuurverhoger S1000XR

Bericht door Mathy »

Als je kijkt naar "Besonderheiten" staat daar dat kabels en remleiding niet verlengt moeten worden.
louis
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

Re: stuurverhoger S1000XR

Bericht door louis »

Inderdaad, maar als ik het hier en daar nalees blijkt het soms anders te zijn, vandaar mijn vraag, t' is wat te duur om 'eens te proberen om te zien wat het geeft'.
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: stuurverhoger S1000XR

Bericht door Jan en Greet »

Normaal zou dat geen probleem mogen zijn.
Maar ik zou wel alle kabels, na plaatsing van de verhogers, eens aflopen en kijken naar welke een beetje meer 'opgespannen' staan.
En dan kan je waarschijnlijk, om zeker/gerust te zijn, hier en daar een 'strapke' verwijderen/verplaatsen en zo de 'spanning' verminderen.
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
louis
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

Re: stuurverhoger S1000XR

Bericht door louis »

Kabels op een XR blijken nog al aan de korte kant te zijn. Een strapke (colsonbandje?) zoals bij een GS is er niet bij. Het laatste deel van de remleiding voor is aan het frame gevezen.

Had gehoopt dat deze zouden passen:

Afbeelding

Heb ze eens gemonteerd en... er onmiddellijk terug af gedaan.

Spijtig... heb het stuur in originele 'trim' maximaal naar achteren gedraaid, zal het daar wel mee doen.

Zal ze bij gelegenheid in de rubriek te koop plaatsen voor de mannen / vrouwen met een GS.
Plaats reactie