video-opname bewerken

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

video-opname bewerken

Bericht door Petrik »

Ik heb een eenvoudige Virb-camera. Op zich ben ik best tevreden (alhoewel ik graag zou hebben dat die ook al rijdend de batterij kon opladen).
Maar mijn vraag is eigenlijk: hoe kan je een video-opname die je op de pc hebt gezet bewerken/inkorten?
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: video-opname bewerken

Bericht door aantzeetje »

Als je een heel eenvoudog programma wilt kan je bv https://www.topwin-movie-maker.com/ gebruiken.

wil je het ingewikkelder en veel meer opties zal je power director of AVS software dienen an te schaffen (ik gebruik beiden)
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: video-opname bewerken

Bericht door Petrik »

Dank je wel voor de hulp. Ik zal me wel beperken tot de eenvoudige versie.
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Re: video-opname bewerken

Bericht door dirkske »

aantzeetje schreef:Als je een heel eenvoudog programma wilt kan je bv https://www.topwin-movie-maker.com/ gebruiken.

wil je het ingewikkelder en veel meer opties zal je power director of AVS software dienen an te schaffen (ik gebruik beiden)
Dienen windows moviemaker is gratis MAAR er wordt dan wel een logo in je bewerkte filmpjes geplaatst.
Wil je dat niet dan dien je te registreren en te betalen, had zo wel iets verwacht :-?
Er zullen er zeker andere zijn maar heb zo nog niets gevonden dat me kan bekoren.

Wou dit enkel maar effe opmerken :wink:
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: video-opname bewerken

Bericht door aantzeetje »

Dat is dan nieuw. Vroeger zat die movie maker gratis bij je windows software zonder dat er een logo watermerk in je film verwerkt zat.

Een hele goede gratis er bstaat ook een betaalde versie die meer kan), zonder watermerk in je filmpjes, is bv Lightworks. De editing interface gaat naar het professionele toe en vraagt wel wat studie werk. een voordeel dat deze wel heeft dat als je reeds de verschillende video's geïmporteerd hebt je ze afzonderlijk kan editen zonder ze al op je tijdslijn gezet te hebben om ze te combineren.

https://www.youtube.com/watch?v=489O4snfHg8
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Re: video-opname bewerken

Bericht door dirkske »

Ja dat was vroeger inbegrepen maar al een tijd niet meer, en al wat ik maar vind om te downen is niet meer die versie.
Heb er al een paar geprobeerd, valt altijd verkeerd uit :-?
Spijtig dat je die niet meer kan downen, nu ja er bestaan natuurlijk anderen maar die zijn meestal niet gratis of hebben teveel tekortkomingen.
Of ze werken niet met het formaat dat ik nu juist gebruik, en omzetten duurt meestal vrij lang en is ook gewoonlijk niet al te best van kwaliteit.

Deze die ju nu aangeeft kan blijkbaar heel veel, in de gratis versie zal dat minder zijn, maar zo ver met al die mogelijkheden hoeft het nu ook niet,
ik ga het in ieder geval eens uittesten, wie weet een beter iets dan wat ik nu gebruik om dingen te maken.

Ik laat wel iets weten. :grin:
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Re: video-opname bewerken

Bericht door dirkske »

Hoi,

hier mijn bevindingen aangaande het prg "Lightworks" is zo te zien wel gratis, kan ook verder uitgebreid worden door het aan te kopen.
Echter Light is dat prg niet, het eist vrij veel van je comp. heeft uiteraard heel veel mogelijkheden.
Is eigenlijk te "zwaar" om snel iets in mekaar te zetten of te plakken.
Ik zal voor mijn laptoppeke een simpeler iets gaan opzoeken, of het overhevelen naar mijne "grote" PC :wink:

O ja het kan overweg met mijn formaat dat mijn actioncam aanmaakt, niet slecht, want meerderen kunnen dat niet.
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: video-opname bewerken

Bericht door aantzeetje »

Dat ga je met elk videoprogramma hebben op een laptop. Mijn dual quad core laptop met 8GB RAM en nog eens 32GB extra toegewezen heeft eens 24 uur staan converteren voor een 4 uur durende film. Elk videoprogramma is bijna op dezelfde manier opgebouwd met importeren wat je op de tijdlijn wil, Het grootste verschil zit hem in de transitie mogelijkheden (overgang tussen de verschillende video delen en foto's en de in te voeren tekst mogelijkheden). Een pc werkt over het algemeen sneller dan een laptop.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: video-opname bewerken

Bericht door jakke »

Ik heb ook die ervaring met het zoeken naar zulke (gratis) programma's.
Of er zijn functie's die niet werken, tenzij je bijbetaald. Of het is te ingewikkeld. Of ....... het is iets anders, maar het is altijd wat.
Daarom kocht ik laatst een programma aan van Magix. Bij een actie koste dat 59 €. Redelijk eenvoudig in gebruik en geen geknoei.

Grtz, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Erteetje_LH
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 aug 2018, 17:56
Woonplaats: Sittard
Locatie: Limburg (NL)
Contacteer:

Re: video-opname bewerken

Bericht door Erteetje_LH »

Ik lees hier zaken als watermerk en logo in je video bij Movie Maker. Dit is mij volstrekt nieuw. Een logo zit ik ook niet op te wachten. Maar zelf gebruik ik Movie Maker 2012 onder windows 10. Lekker simpel in gebruik en nog nooit een logo o.i.d. gezien.
Met vriendelijke groet,

Luc

Website: https://www.motor4you.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: video-opname bewerken

Bericht door GSrijder »

jakke schreef: Daarom kocht ik laatst een programma aan van Magix. Bij een actie koste dat 59 €. Redelijk eenvoudig in gebruik en geen geknoei.

Grtz, Jakke. :wink:

Hier monteer ik mijn films ook mee
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: video-opname bewerken

Bericht door jakke »

Ik laat de virb opladen via een usb aansluiting die ik makkelijk aan en uit kan schakelen. Als het begint te regenen onderweg kan ik al rijdende de usb kabel uittrekken en waterdicht afdekken. Super makkelijk en geen gedoe met lege en te vervangen batterijen.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Erteetje_LH
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 aug 2018, 17:56
Woonplaats: Sittard
Locatie: Limburg (NL)
Contacteer:

Re: video-opname bewerken

Bericht door Erteetje_LH »

Petrik schreef:Ik heb een eenvoudige Virb-camera. Op zich ben ik best tevreden (alhoewel ik graag zou hebben dat die ook al rijdend de batterij kon opladen).
Maar mijn vraag is eigenlijk: hoe kan je een video-opname die je op de pc hebt gezet bewerken/inkorten?
Om tijdens het rijden de camera op te laden heb ik een dubbele USB poort op mijn motor gemonteerd.
Kabeltje naar mijn GoPro en de accu blijft de hele rit vol
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,

Luc

Website: https://www.motor4you.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: video-opname bewerken

Bericht door jakke »

Voila, zo heb ik ook eentje geplaatst! Enkel opletten dat je een stroomonderbreking voorziet omdat er bij mij steeds een blauw lichtje blijft branden in de usb. Een waterdichte fiche die eenvoudig kan ontkoppeld worden, zit onder het zadel.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
OlivierToebosch
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
Locatie: Brasschaat

Re: video-opname bewerken

Bericht door OlivierToebosch »

Als je een virb hebt, virb edit is gratis...met en zonder logo bruikbaar
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
Plaats reactie