Ombouw R80

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Ombouw R80

Bericht door Jo De Paepe »

Man in Black schreef:Merci Jo voor de juiste reactie op mijn vraag :wink: , trouwens 1100,- euro leggen op een basis R80 van 1400,- :scratch: ...misschien zijn besparende tips dan toch nuttiger :roll:
Dan zal ik zelf een Y-stuk moeten maken, of naar een H-stuk gaan maar dan moet ik bij twee dempers blijven en ik wil het liefst het zicht op de achtervering en achterwiel vrijwaren.
De tussenpot behouden maar verdergaan met één demper is ook geen optie zeker?

Tussenpot weg en 2 korte universele dempers of dempers ala Bonneville

misschien hier iets te vinden: goed materiaal en redelijke prijzen http://www.wats-motor.com/
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Ombouw R80

Bericht door Man in Black »

staan inderdaad leuke spullen op en op eerste zicht niet te duur, merci Jo.
Als ik je eerste reactie goed begrijp kan ik dus de voorbochten van R80GS op de RT zetten en zo alsnog een Y-stuk van de GS gebruiken?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Ombouw R80

Bericht door Jo De Paepe »

Man in Black schreef:staan inderdaad leuke spullen op en op eerste zicht niet te duur, merci Jo.
Als ik je eerste reactie goed begrijp kan ik dus de voorbochten van R80GS op de RT zetten en zo alsnog een Y-stuk van de GS gebruiken?

Yep , zou moeten gaan , enig probleem kan zijn dat je moeilijk bij de oliefilter komt en dat de middenbok tegen de uitlaten komt en rammelt
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Ombouw R80

Bericht door Dirk Pauwels »

Vandaar mijn eerdere suggestie om de bochten vd GS te gebruiken. tussendemper laten vallen, gewicht en vermogenwinst indien de sproeiers aangepast worden. Moest het mijn project zijn zou ik ook nog de luchtfilterkast heel ver weggooien en losse K&N's steken. Minder geschikt voor dagelijks gebruik, maar je wint er wel wat vermogen mee.
en om helemaal weg geblazen te worden, Bings heeeeel ver weggooien en Dell orto's (of mikuni's) 38 opf 40mm monteren, in combinatie met grotere diameter uitlaatbochten (ga je wel moeten laten maken of zoeken op het net), weer wat meer vermogen.... maar dan is het al lang geen low budget meer natuurlijk....

Ik mag hier eigenlijk niet meer verder lezen, want ik krijg ook al goesting om een 2v te kopen. Er staan/stonden wel een paar interessante 2v's te koop. Helaas momenteel geen tijd om te sleutelen....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Ombouw R80

Bericht door Man in Black »

Dirk, jou suggestie om de vorkbenen te wisselen ga ik gebruiken, en stalen remleidingen was ik al van plan, nog rechtse dichte remschijf zoeken met Brembo remklauw of twee geperforeerde schijven. De uitlaatbochten van de GS ga ik ook zoeken, nieuw is te zot gezien er toch zwarte exhaust tape rond komt.
Losse K&N's was ook al part off the plan, ik wil em achteraan zo doorzichtig mogelijk hebben, maar wat met eventueel regen of modder ??
Ik heb mij ook laten verleiden Dirk :grin: en eigenlijk ook geen tijd, mijne CRF250 staat te koop wegens al drie jaar niet meer in gang stampt schame on me :oops:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Ombouw R80

Bericht door Dirk Pauwels »

Man in Black schreef:Dirk, jou suggestie om de vorkbenen te wisselen ga ik gebruiken, en stalen remleidingen was ik al van plan, nog rechtse dichte remschijf zoeken met Brembo remklauw of twee geperforeerde schijven. De uitlaatbochten van de GS ga ik ook zoeken, nieuw is te zot gezien er toch zwarte exhaust tape rond komt.
Losse K&N's was ook al part off the plan, ik wil em achteraan zo doorzichtig mogelijk hebben, maar wat met eventueel regen of modder ??
Ik heb mij ook laten verleiden Dirk :grin: en eigenlijk ook geen tijd, mijne CRF250 staat te koop wegens al drie jaar niet meer in gang stampt schame on me :oops:
:thumleft:
Bij de bonnie zit er een kort alu spatbordje op achteraan en dunne alu plaat net voor het achterwiel dat de modder tegen houdt, op de BMW zal dat wss geen zicht zijn. Mss een old skool doorlopend alu spatbord? De regen en opspattend water is weinig aan te doen. De Bonnie blijft vrij goed lopen in de regen enkel bij echt gieten voel je het een beetje op lage toeren. Als ik hem ergens in open lucht parkeer, trek ik hoesjes over de filters, maar het blijft natuurlijk onpraktisch.
Bij de Bonnie kan het zo geen kwaad, de ardennen is het verste dat ik daar mee rij.
Het is mooi, geeft geweldig aanzuiggeluid en mits de juiste sproeiers win je ook een paar pk, maar mooie dingen zijn zelden ook praktisch...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Ombouw R80

Bericht door stefke2 »

Jo De Paepe schreef: misschien hier iets te vinden: goed materiaal en redelijke prijzen http://www.wats-motor.com/
of
http://www.ace-caferacerparts.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Ombouw R80

Bericht door Jo De Paepe »

stefke2 schreef:
Jo De Paepe schreef: misschien hier iets te vinden: goed materiaal en redelijke prijzen http://www.wats-motor.com/
of
http://www.ace-caferacerparts.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bij deze laatste zijn de prijzen EXCLUSIEF BTW , ze hebben wel leuke dingen :grin:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
tony
Berichten: 113
Lid geworden op: 23 nov 2005, 19:18
Woonplaats: Peer
Locatie: Limburg

Re: Ombouw R80

Bericht door tony »

Heb net een interessant koopje gedaan :grin:
Een hele hoop onderdelen van iemand die gestopt is met zijn project.
Wel voor modellen van voor 80 als ik mij niet vergis.
3 Achterspatborden, 2 zadels (duo), 2 naftbakken, 6 curver boxen klein materiaal waarvan eentje met carburatoren.
Ik heb laatst koplamphouders gekocht voor 60€ en nu heb ik dus eentje op reserve :-)

En morgen eens naar Herselt gaan naar een oldtimer beurs (als bezoeker), mijn eerste
http://www.omch.be/
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Ombouw R80

Bericht door Jo De Paepe »

Kapaza ??
heb dit lot ook gezien . Als het dit was zitten 2 mooie tanks bij
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
tony
Berichten: 113
Lid geworden op: 23 nov 2005, 19:18
Woonplaats: Peer
Locatie: Limburg

Re: Ombouw R80

Bericht door tony »

Jo De Paepe schreef:Kapaza ??
heb dit lot ook gezien . Als het dit was zitten 2 mooie tanks bij
ik weet niet of het op Kapaza heeft gestaan maar was te koop in Peer, Limburg. Vijf minuutjes rijden van mijn deur.
Zitten inderdaad 2 tanks bij maar eentje heeft een paar deuken en de andere is al afgeschuurd, altijd fijn om te experimenteren of verder te verkopen natuurlijk.
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Re: Ombouw R80

Bericht door dejos »

[En morgen eens naar Herselt gaan naar een oldtimer beurs (als bezoeker), mijn eerste
[url]http://www.omch.be/[/url][/quote]


Zondag 1 December ook oldtimerbeurs in Aarschot in de stadsfeestzaal en ook op de aanpalende parking Demervallei.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
tony
Berichten: 113
Lid geworden op: 23 nov 2005, 19:18
Woonplaats: Peer
Locatie: Limburg

Re: Ombouw R80

Bericht door tony »

Dit alles heb ik gisteren gekocht.
Ik heb het in een album moeten steken want plots zijn mijn foto's te groot voor het forum :-( en ik heb niets veranderd aan de instellingen van het foto toestel

http://imageshack.us/g/1/10395163/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het was een impulsieve aankoop en eigenlijk zit er niet veel bij wat ik kan gebruiken.
tony
Berichten: 113
Lid geworden op: 23 nov 2005, 19:18
Woonplaats: Peer
Locatie: Limburg

Re: Ombouw R80

Bericht door tony »

dank zij de link van Jo heb ik weer iets bijgeleerd
Ik ben dus geen scrambler of bobber aan het maken maar meer een "street tracker"

nooit te oud om iets bij te leren :grin:
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Ombouw R80

Bericht door Man in Black »

Tony, toevallig twee dezelfde remschijven erbij passend op R80RT wiel ?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Ombouw R80

Bericht door Man in Black »

http://www.ace-caferacerparts.com

Exhaust tape gekocht daar. Bestelling loopt niet zo lekker, eerst verkeerde tape geleverd, zelf terug gestuurd, nu is de juiste tape geleverd maar zitten de RVS bandjes er niet bij, en nochtans speciaal gevraagd aan telefoon :roll:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Ombouw R80

Bericht door Man in Black »

Dirk Pauwels schreef:Vandaar mijn eerdere suggestie om de bochten vd GS te gebruiken...
Dirk, ben je zeker dat deze bochten passen ?? op eerste zicht is er nog zeer weinig plaats over naast de zijpoot en de middenbok.
wat is het maatverschil in breedte tussen de buizen van RT en GS ??
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Ombouw R80

Bericht door Dirk Pauwels »

Man in Black schreef:
Dirk Pauwels schreef:Vandaar mijn eerdere suggestie om de bochten vd GS te gebruiken...
Dirk, ben je zeker dat deze bochten passen ?? op eerste zicht is er nog zeer weinig plaats over naast de zijpoot en de middenbok.
wat is het maatverschil in breedte tussen de buizen van RT en GS ??
Volgens mij even groot van diameter, 38mm, maar ik ben geen 2v expert. Veel mogelijkheden zijn er niet, 36,38 of 40mm. Middenbok is het eerste wat zou moeten sneuvelen bij een scrambler :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Ombouw R80

Bericht door Man in Black »

diameter is duidelijk, die moet passen, echter de maat tussen de twee buizen naast de motorblok hoeveel is dat bij GS en RT ?
Bij GS smaller want Y-stuk past niet op de buizen van RT maar hoeveel smaller ?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
OliR80RT
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2020, 21:46
Woonplaats: Westmalle

Re: Ombouw R80

Bericht door OliR80RT »

tony schreef:Ik heb een ex MP R80RT van '89 gekocht die ik aan het ombouwen ben.

Tony

Dag Tony, heb je nog stukken van die MP versie zoals de kuip in originele lak en andere "carrosserie"delen in originele lak?

mvg,
Olivier
0477667763
Plaats reactie