r65 '83 knipperlicht 21w naar 10W

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
teacher
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2018, 18:58
Woonplaats: Willebroek

r65 '83 knipperlicht 21w naar 10W

Bericht door teacher »

Vrij nieuw hier, met een vraagje over de knipperlichten bij een r65 van 83.
Ik ben in het bezit van een r65 '83 en bij het vernieuwen van de knipperlichten van 21W naar 10W gaan de knipperlichten twee maal zo snel.
Vernieuwen van de knipper relais lijkt voor de hand liggend, maar welke dan? De originele is een 4 * 21W relais.
mvg R.
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: r65 '83 knipperlicht 21w naar 10W

Bericht door Polleke G »

Waarom zou je naar 10 watt gaan?
je knipperlichtrelais moet ampullen hebben van 21w anders werkt die niet,als je wil minderen in wattage zal je een knipperlicht relais moeten hebben die is ontworpen om met 10w lampen te werken of je moet er een weerstand tussen zetten zodat je 21 watt verbruik/vermogen hebt

https://www.motozoom.com/Polo-Knipperli ... -Watt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
teacher
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2018, 18:58
Woonplaats: Willebroek

Re: r65 '83 knipperlicht 21w naar 10W

Bericht door teacher »

Waarom naar 10W? Omdat ik een volledig nieuw knipperlichten set heb gekocht. Deze hebben gloeilampen van 10W. Met de oude pinkerdoos van 4*21W gaan ze meer dan dubbel zo snel blinken. De oude pinkdoos werkt wel op 10W gloeilampen maar dubbel zo snel ;-).
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: r65 '83 knipperlicht 21w naar 10W

Bericht door Polleke G »

ja,maar die oude heeft 21watt ampullen nodig om normaal te werken,met 10watt gaat die te snel knipperen, omdat hij denkt dat er een ampul kapot is(hij krijgt te weinig weerstand),gewoon de lampjes vervangen door ampullen van 21 watt en dan werkt die weer normaal
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
teacher
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2018, 18:58
Woonplaats: Willebroek

Re: r65 '83 knipperlicht 21w naar 10W

Bericht door teacher »

Das juist, dat heb ik gedaan. nieuwe bedrading die veel dunner is brand door en het glas van de nieuwe knipperlichten kreeg ik niet meer dicht door te grote ampullen. :roll:
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: r65 '83 knipperlicht 21w naar 10W

Bericht door Polleke G »

dan zal je een andere pinkerrelais moeten plaatsen,zoals die in mijn eerste antwoord,die kan dienen voor led en voor 10 watt ampullen.
En als ik me niet vergis heeft de BMW 650 gs ook 10 watt ampullen ,en dus ook een geschikte relais

https://www.motozoom.com/Polo-Knipperli ... -Watt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
teacher
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2018, 18:58
Woonplaats: Willebroek

Re: r65 '83 knipperlicht 21w naar 10W

Bericht door teacher »

THX, Bij deze ga ik op zoek naar een flasher van 1-30W maar dan een 3polig voor 12V.
gr R.
Plaats reactie