Rij-instructeur in vernieuwende rijschool

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nico_B
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2021, 11:10
Woonplaats: Ardooie

Rij-instructeur in vernieuwende rijschool

Bericht door Nico_B »

Beste leden,
Als nieuw lid hoop ik hier vlug mijn draai te vinden. Mijn drijfveer is dubbel: enerzijds ben ik zelf instructeur in wording en anderzijds heb ik in 2017 een rijschool overgenomen. Iedereen doet wel eens iets dom in zijn leven -)
Onder het motto “In de ruïnes van het verleden liggen de parels van morgen….” en na vele constructieve gesprekken met "gefrustreerde" rij-instructeurs, doe ik hier alvast een vrijblijvende oproep. Hopelijk levert het op korte termijn enkele nieuwe vriendschappelijke en/of professionele relaties op. Ben er sterk van overtuigd dat met de juiste mensen een mooie toekomst wacht voor een nieuw concept inzake rijopleiding.
Binnen de Ardooise Autorijschool wordt er hard gewerkt om met een volledig nieuw en enthousiast team te breken met de heersende cultuur binnen de oude gevestigde (belgische) rijscholen.
Vanuit de Ardooise Autorijschool wordt er stellig gepoogd duurzame samenwerkingen uit te bouwen met iedereen die zijn brevet heeft behaald….. inclusief zelfstandige rijinstructeurs; met als enig objectief het kunnen aanbieden van een opgewaardeerde rijopleiding naar kandidaat-bestuurders toe EN met de nodige appreciatie voor het beroep van rijinstructeur
“Een rij-instructeur heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast”.
Als rijlesinstructeur ben je voornamelijk bezig met het geven van rijlessen. Je bent dus door de dag heen bezig met het begeleiden van mensen om hen zo goed mogelijk voorbereiden op hun examen.
Slagen in het rijexamen of het behalen van een getuigschrift van de opleiding is bij de Ardooise Autorijschool geen doel op zich, maar is het logische gevolg van het aanleren van de juiste rijtechnieken en een goede voertuigbeheersing.
Binnen de Ardooise Autorijschool verwachten we dat je….
zin hebt om onze rijopleidingen verder mee vorm te geven
vanuit jouw professionele ervaring uiterst praktijkgericht te werk gaat.
de cursist weet te boeien, uitdagen en motiveren
samenwerkt en overlegt met jouw collega rijinstructeurs
Momenteel is er binnen de Ardooie Autorijschool plaats voor:
lesgever(s) – instructeur rijbewijs AM/A (MOTO)
lesgever(s) – instructeur rijbewijs B
lesgever(s) – instructeur rijbewijs C/CE
stagiair – instructeur rijbewijs AM/A
stagiair – instructeur rijbewijs B
stagiair – instructeur rijbewijs C/CE
Interesse of ken je iemand die wil meehelpen? Beschik je over de nodige brevetten van beroepsbekwaamheid? Neem vrijblijvend contact op via 0479/425.580 of nico@ardooiseautorijschool.be.
Tot hoors,
Nico
Muug
Berichten: 83
Lid geworden op: 06 jan 2013, 13:38
Locatie: East Flanders Fields

Re: Rij-instructeur in vernieuwende rijschool

Bericht door Muug »

Ik wens je érg veel succes én plezier met je nieuwe roeping.
Ik heb altijd graag rijles gegeven, auto én moto. Ik werd er altijd erg rustig van. :-)
De mensen hadden me ook graag, en ik merkte dat mijn naam doorgegeven werd, wat best wel leuk was.
Maar na een paar jaar ben ik er mee gestopt: het verdiende te weinig.
Zéker tijdens de avond- en weekenduren was het doorsneeloon veel te laag. Het was één euro per uur meer, wat natuurlijk absurd is.
Afin, ik wil maar zeggen, als je een goeie band wilt hebben met je instructeurs, zorg er dan voor dat ze ook met hun loon tevreden zijn. :wink:
http://www.motorpraat.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goedmotorrijden.be" onclick="window.open(this.href);return false;
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Rij-instructeur in vernieuwende rijschool

Bericht door janneman »

Dag Nico.

Ik heb zo een acht jaar geleden ook mijn opleiding genoten van motorrij instructeur, met veel goesting. Heb aansluitend enkele jaren les gegeven, met heel veel passie en gedrevenheid.

Ik ben zelfstandige vormgever en fotograaf en mijn bedoeling was om dit te combineren met 'gaten' in mijn agenda. Dit dan ook een drie-tal jaar gedaan bij een grote speler op de markt. Echter ervaarde ik dat de structuur en de communicatie heel stroef liep en eerlijk gezegd een beetje serieus ouderwets. Het gene wat ik uiteindelijk mocht factureren was ook niet hoopgevend.

Dan mag de passie nog zo groot zijn van het lesgeven, als de basis niet goed zit is de rekening snel gemaakt. Letterlijk ook uiteraard. Ik vind dit heel spijtig, want deed het héél graag.

Had Ardooie niet de 'andere kant' van het land geweest, wou ik het misschien gerust nog wel eens een kans geven.
Een welgemeende succesvolle start gewenst! En misschien kan jij wel het verschil maken in die wereld.
J.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Plaats reactie