rijschool instructeur

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: rijschool instructeur

Bericht door J-P »

Ik krijg ook elk jaar nog training en ik ben aangesloten bij de KNMV waar ik gecertificeerd instructeur voor ben. Sinds een paar jaar is dat het enige wat ik nog doe, doorgedreven rijopleidingen. Zelden doe ik nog voor het A-rijbewijs, simpelweg als een collega niet kan of is uitgevallen, dan doe ik dat als freelancer. En het is wat Geert zegt, wie niet meer bij kan leren of foutloos is moet geen instructeur willen zijn maar sprookjes gaan vertellen. Foutloos is niemand en perfect al helemaal niet.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: rijschool instructeur

Bericht door adventurer »

Mijn examens zitten er dus al een tijdje op, in mei geslaagd voor het schriftelijke en in juni voor het mondelinge.

Ben nu in blijde verwachting van mijn stagetoelatingsformulier en dan kunnen we eraan beginnen.

Iemand tips die ik kan gebruiken tijdens mijn stage?


Van 3 rijscholen, waarvan 1 echt kortbij huis, zou ik mijn stage mogen starten maar ik vraag me af of de keuze van rijschool grondig moet wikken en wegen... Het is tenslotte daar waar ze je moeten leren lesgeven... en een goede stagebegeleider lijkt mij toch ook wel iets waard...


Van collega cursisten die voor cat. 2 zijn gegaan en dus al eerder op zoek gingen naar een stageplaats hoorde ik dat bij sommige rijscholen de stage vanaf het begin betaald werd (aan 5€ per uur), terwijl andere rijscholen pas betalen vanaf het moment dat je alleen les gaat geven... (pakweg de laatste 100u van je stage)
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: rijschool instructeur

Bericht door Geert_GS »

Hallo Adventurer,

Allersinds proficiat met Uw slagen in de examens.

Klein vraagje, Uw naam is dat "Dag" ?
Als dit wel zo is dan kennen wij elkaar al :grin:

Als dit zo is dan heb je mijn lesvoorbereidingen en modellesvoorbereiding mogen inkijken.
Ik had dit toen aan "Peter Vergauwen" gegeven en ik had dit zelfs voor jullie op USB stick gezet.

Indien jij niet "Dag" bent dan heb je dit natuurlijk niet verkregen.
Tijdens Uw luisterstage zo veel mogelijk noteren.
Volg desnoods ook eens bij verscheidene instructeurs een les bij.
Daar steek je ook veel van op.
Zo veel mogelijk eerste lessen volgen,zeker in het begin.
Dit wil niet zeggen dat de andere lessen onbelangrijk zijn.
Schrijf chronologisch de volgorde op wat de leerling op welke les al moet kunnen of vraag dit aan Uw stagementor.

Allersinds kan je moeilijk verwachten dat ze U tijdens de luisterstage gaan betalen.
De stage die je met Uw mentor als begeleider mee les geeft zal ook niet betalend zijn.
Uw stagementor,die al instructeur is,zal dus alleen vergoed worden en U bij sturen indien dit nodig is.

Geen enkele rijschool zal U en Uw mentor vergoeden om aan één leerling tegelijk les te geven.

Het is pas wanneer je zonder Uw mentor les geeft dat je vergoed zal worden.
D.w.z. ,in de applicatiefase,wanneer je zelfstandig les geeft zal je pas vergoed worden.

Hopelijk een degelijk antwoord op Uw vraag.

Veel succes.

Mvg,Geert
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: rijschool instructeur

Bericht door adventurer »

Mijn naam is niet "Dag"... :wink:


Ik heb tijdens mijn 4-daagse stage ook wel wat (model)lesvoorbereidingen meegekregen van onze onderrichter.



Bij zoveel mogelijk instructeurs mee gaan volgen gaat volgens mij bij de kortstbijzijnde rijschool niet makkelijk zijn, ik dacht dat ze daar maar één voltijdse en één parttime motorlesgever hebben.
In de rijschool waar ik m'n 4 dagen heb gedaan hebben ze meer motorinstructeurs, maar deze rijschool ligt op 50km van m'n thuis. Zal dus kiezen worden.


ivm die betalingen had ik wel gedacht dat het op deze manier zou gaan gebeuren... heb je enig idee wanneer je zelf aan het lesgeven gaat? Of ligt dit heel aan de vooruitgang die je boekt?




Ik kijk er iig al naar uit om eraan te beginnen.
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: rijschool instructeur

Bericht door Geert_GS »

adventurer schreef:Mijn naam is niet "Dag"... :wink:

ivm die betalingen had ik wel gedacht dat het op deze manier zou gaan gebeuren... heb je enig idee wanneer je zelf aan het lesgeven gaat? Of ligt dit heel aan de vooruitgang die je boekt?




Ik kijk er iig al naar uit om eraan te beginnen.
Okay,dan kennen wij elkaar niet maar het kon zijn. 8-)

Hoe snel het gaat hangt ook wat van U zelf af.
Heb je al één of ander brevet?
Hoeveel uren stage moet je lopen?
Heb jij al dan niet de cursus "Wegcode" en "Mechanica" gevolgd?
Is dit Uw eerste brevet dat je gaat halen?

Eerste brevet te behalen en cursus gevolgd betekent 225u stage.
Eerste brevet te behalen en geen cursus gevolgd betekent 300u stage.
Reeds in bezit van één brevet,bijvoorbeeld brevet II (auto),dan moet je 150u stage doen.

Je mag maximaal 35u stage per week doen.
Eerste fase is luisterstage = 40u.
Tweede fase is begeleid les geven(samen met Uw mentor) = 40u.

Als alles goed verloopt en de rijschool vindt dat je zelfstandig les kan geven dan heb je de rest van de uren te doorlopen.
Dan hangt het er van af dat ze leerlingen bij U in plannen.

Het hangt er ook van af wat je er voor over hebt.
Werk je al en ben je bereid om veel verlof te nemen of doe je dit voor en na Uw dagdagelijkse job?

Dit zijn allemaal factoren waar je rekening mee moet houden.

Gouden tip :
Bereid Uw "modelles" zeer goed voor want heb de laatste tijd vernomen dat er velen zakken bij de modelles
en dan kan je de gehele stage terug doorlopen.
Het voordeel is dat je nu Uw modellesvoorbereidingen (één van de 8 zaken) nu mag mee nemen en gebruiken.
Je pikt dus één van de 8 zaken uit die je zal moeten uitleggen op het terrein en Uw modellesvoorbereidingen,die je thuis hebt
gemaakt,mag je eerst eens twintig minuten inkijken en ook mag je deze voorbereiding gebruiken op het terrein.

Wij moesten dit eerst zelf volledig terug uitschrijven en kregen 1,5u tijd voor.
Dan moesten wij dit aan de jury geven en we mochten de lesvoorbereiding terug vragen om onze modelles te geven.

Modelles op het terrein duurt 10 minuten à 15 minuten.
Daarin geslaagd is het "modelles Openbare Weg".

Zorg voor een variabele route,voorrang van rechts,Zone 30,Bebouwde Kom,bochtige wegen,Autoweg,Verboden richting, ...
De rit op de "Openbare Weg" moet ongeveer 40 minuten duren.

Uw mentor zou U mee in de volgwagen moeten begeleiden dat hij/zij zelf stuurt en jij de instructies via
communicatieset kan geven.

De jury zit mee in de wagen om U te beoordelen van manier van les geven.
Vergeet ook niet Uw leerling te complimenteren tijdens de rit als hij/zij iets goed doet.



Vooraleer je aan de modelles mag starten moet je zelf al de manoeuvres doen en in slagen.
Anders mag je zelf niet starten aan Uw modelles.

Paar maanden geleden nog zo telefoon gekregen van iemand die de manoeuvres niet correct had uitgevoerd
en kon dus een nieuwe datum gaan vastleggen om de modelles te geven.


Veel informatie en hopelijk heb je er iets aan.

Alvast veel succes gewenst.

Mvg,Geert
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: rijschool instructeur

Bericht door adventurer »

Geert_GS schreef:
Veel informatie en hopelijk heb je er iets aan.

Alvast veel succes gewenst.

Mvg,Geert

Thx.


Het wordt mijn eerste brevet, maar ik volgde een opleiding via Syntra dus ik zit aan 225u stage.
Ik heb een fulltime job, en zal de stage moeten combineren... ergens tussen de 15 en 20u per week lijkt me wel haalbaar.
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: rijschool instructeur

Bericht door Geert_GS »

adventurer schreef:
Het wordt mijn eerste brevet, maar ik volgde een opleiding via Syntra dus ik zit aan 225u stage.
Ik heb een fulltime job, en zal de stage moeten combineren... ergens tussen de 15 en 20u per week lijkt me wel haalbaar.

Bij Syntra,heb je dan Uw opleiding gekregen van Rudi De Wever?
Fantastische persoon.

Kan ook wel zijn dat je van iemand anders hebt les gekregen.
Zal wel lukken.

Veel succes gewenst en volhouden is de boodschap :thumbright:

Groeten,Geert
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: rijschool instructeur

Bericht door adventurer »

Heb les gevolgd bij Syntra Hasselt.

Gilbert Claes en Jo Paque waren onze lesgevers. Ook twee zeer bekwame kerels. Gilbert is nu op pensioen.
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: rijschool instructeur

Bericht door Geert_GS »

Ach zo,

Rudi doet dit voor Syntra Mechelen en Syntra Leuven.

Ga je Uw stage misschien lopen bij Jaimie Schepers?
Of misschien bij Hervé?

Afijn,allemaal details. :grin:

Veel plezier gewenst.

Groeten,Geert
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: rijschool instructeur

Bericht door adventurer »

Geert_GS schreef: Het voordeel is dat je nu Uw modellesvoorbereidingen (één van de 8 zaken) nu mag mee nemen en gebruiken.
Je pikt dus één van de 8 zaken uit die je zal moeten uitleggen op het terrein en Uw modellesvoorbereidingen,die je thuis hebt
gemaakt,mag je eerst eens twintig minuten inkijken en ook mag je deze voorbereiding gebruiken op het terrein.

Wij moesten dit eerst zelf volledig terug uitschrijven en kregen 1,5u tijd voor.
Dan moesten wij dit aan de jury geven en we mochten de lesvoorbereiding terug vragen om onze modelles te geven.

Is dit al lang zo?


Dus ik mag een kaftje meenemen met mijn eigen lesvoorbereidingen en adhv welk onderwerp ik heb "getrokken" kan ik mijn eigen kant-en-klare voorbereiding afgeven aan de jury?


Eind oktober zal ik aan 200u stage zitten, ben er bijna dus.


Iemand een idee wanneer de eerste modellessen gepland staan in het jaar? Lopen die gelijk met de examenzittijden van de andere examens?
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: rijschool instructeur

Bericht door Geert_GS »

adventurer schreef:
Geert_GS schreef: Het voordeel is dat je nu Uw modellesvoorbereidingen (één van de 8 zaken) nu mag mee nemen en gebruiken.
Je pikt dus één van de 8 zaken uit die je zal moeten uitleggen op het terrein en Uw modellesvoorbereidingen,die je thuis hebt
gemaakt,mag je eerst eens twintig minuten inkijken en ook mag je deze voorbereiding gebruiken op het terrein.

Wij moesten dit eerst zelf volledig terug uitschrijven en kregen 1,5u tijd voor.
Dan moesten wij dit aan de jury geven en we mochten de lesvoorbereiding terug vragen om onze modelles te geven.

Is dit al lang zo?


Dus ik mag een kaftje meenemen met mijn eigen lesvoorbereidingen en adhv welk onderwerp ik heb "getrokken" kan ik mijn eigen kant-en-klare voorbereiding afgeven aan de jury?


Eind oktober zal ik aan 200u stage zitten, ben er bijna dus.


Iemand een idee wanneer de eerste modellessen gepland staan in het jaar? Lopen die gelijk met de examenzittijden van de andere examens?
Ik heb vernomen dat dit ongeveer een jaar al zo is.
Of je Uw modellesvorbereiding moet afgeven weet ik niet maar je mag ze wel gebruiken ter inzage.

Volgende modelles voor de motoren?
Niet direct een idee.

Met de motor ook een beetje weersgebonden.
Normaal gezien november of januari 2019.
Anders misschien maart 2019?

Als je november koos dan had je waarschijnlijk Uw aanvraag tot modelles al voor 10 oktober moeten aanvragen.

Je kan ook eens Heer Werner Gysemans van M.O.W. Vlaanderen contacteren.
Hij regelt meestal de modellessen en is een zeer behulpzame persoon.

Mvg,Geert.
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: rijschool instructeur

Bericht door adventurer »

Geert_GS schreef:
Je kan ook eens Heer Werner Gysemans van M.O.W. Vlaanderen contacteren.
Hij regelt meestal de modellessen en is een zeer behulpzame persoon.

Mvg,Geert.

Ik kan idd eens contact opnemen met Werner ja... had gedacht dat er misschien vaste examenzittijden voorzien waren voor die modellessen...


Ik ben niet gehaast, het zal vanaf nu toch beginnen minderen qua lessen. En liever met 300 stage-uren en veel bagage naar zo'n modelles dan raprap... veel verschil maakt het niet he... vanaf dat je je zelfstandig les geeft, in stage of niet, is er al een vergoeding.

Zoals het er nu naar uitziet ga ik stillekes aan mijn eigen leerlingen krijgen, laat me daar maar wat ervaring mee opbouwen, zal proberen ergens in het voorjaar die modelles wel te gaan doen dan...
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: rijschool instructeur

Bericht door adventurer »

Ik ga mezelf inschrijven voor de volgende modelles. Deze zal doorgaan in mei of juni.

Nu ben ik de onderwerpen eens aan het bekijken en ik heb het idee dat deze niet allemaal gelijklopend zijn met de manoeuvres van het praktijkexamen?

Het onderwerp "Krachtig remmen en Remmen en ontwijken van een hindernis" bv.

Dat krachtig remmen kan ik zien als de les "noodstop", het remmen en ontwijken van een hindernis... dat kan ik geven als de ontwijkoefening? Al gaan we daar eerst ontwijken en dan pas remmen.



Bij de info staat idd dat we 20 min. voorbereidingstijd krijgen, dus die eigen voorbereidingen zullen wel gebruikt mogen worden.

Over het onderdeel OW wordt niet veel info gegeven... weet niet heel goed wat ze daar verwachten. Het lijkt me logisch dat ik verschillende verkeerssituaties probeer te combineren, maar nergens staat hoe lang de rit mag/moet zijn. :?:



Tips altijd welkom.... :thumbleft:
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: rijschool instructeur

Bericht door Geert_GS »

adventurer schreef: Het onderwerp "Krachtig remmen en Remmen en ontwijken van een hindernis" bv.

het remmen en ontwijken van een hindernis... dat kan ik geven als de ontwijkoefening? Al gaan we daar eerst ontwijken en dan pas remmen.

:
Inderdaad.
adventurer schreef: Bij de info staat idd dat we 20 min. voorbereidingstijd krijgen, dus die eigen voorbereidingen zullen wel gebruikt mogen worden.

Over het onderdeel OW wordt niet veel info gegeven... weet niet heel goed wat ze daar verwachten. Het lijkt me logisch dat ik verschillende verkeerssituaties probeer te combineren, maar nergens staat hoe lang de rit mag/moet zijn. :?:



Tips altijd welkom.... :thumbleft:

De rit "Openbare Weg" moet je zelf een route voorbereiden.
Die moet variabel zijn en ongeveer 40 minuten duren.
Qua afstand was mijn rit ongeveer tussen 14km en 16km.

Vergeet niet een communecatieset en fluo hesje mee te nemen tijdens de modelles.
Alsook een volgwagen want jury neemt plaats op de achterbank.
Als je kan iemand anders laten rijden met de wagen zodat jij U kan focussen op de leerling.

Variatie in de route wil zeggen:
-Verschillende snelheden (Zone 30,bebouwde kom,buiten bebouwde kom)
-Openbare wegen met bijvoorbeeld 2 of meer rijstroken in de gevolgde richting (voor rijstrookkeuze)
-Een verboden richting
-Rotonde(hoeft niet maar kan wel)
-Voorrang van rechts
-Bochtige wegen

Waar wordt hier dan aandacht op gevestigd:
-plaats als motorrijder op de rijbaan
-bochtenprincipe (buiten-binnen-buiten)
-richtingsveranderingen (links,rechts afdraaien,voorsorteren bij richtingsveranderingen)
-veiligheidsafstand
-defensief en vlot rijden.


Vergeet niet Uw leerling tijdens de modelles te complimenteren als hij/zij iets goed doet en zo kort mogelijk te
corrigeren indien nodig.

Vooraleer je zelf de modelles mag aanvatten moet je zelf alle manoeuvres uitvoeren zoals op het praktisch examen.
Je krijgt zelf ook 2 pogingen.
Als je valt is het afgelopen of als je tweede poging niet goed is dan is het ook afgelopen.
Dit wil zeggen dat je dan niet mag beginnen aan Uw modelles.

Stuur desnoods eens Uw mailadres door en dan kan ik U mijn modellesvoorbereidingen eens door sturen.
Zowel de 8 aandachtspunten als de modellesvoorbereiding "Openbare Weg".

Mvg,Geert
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: rijschool instructeur

Bericht door adventurer »

Bedankt Geert, mailadres is onderweg. :thumbleft:


Voor het examenparcours zelf maak ik me geen zorgen, daar ga ik geen twee beurten voor nodig hebben.
We zijn met twee stagairs vanuit dezelfde rijschool en schrijven samen in, ik hoop dat we ook samen op dezelfde dag kunnen deelnemen. Dan hebben we zowieso elk een volgauto en chauffeur, al wil onze stagementor ook nog wel meekomen zei 'm.


Het lesgeven op zich gaat me nu wel af... maar zo'n examen is altijd nog net iets anders denk ik... ben benieuwd.
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: rijschool instructeur

Bericht door Geert_GS »

adventurer schreef:Bedankt Geert, mailadres is onderweg. :thumbleft:


Voor het examenparcours zelf maak ik me geen zorgen, daar ga ik geen twee beurten voor nodig hebben.
We zijn met twee stagairs vanuit dezelfde rijschool en schrijven samen in, ik hoop dat we ook samen op dezelfde dag kunnen deelnemen. Dan hebben we zowieso elk een volgauto en chauffeur, al wil onze stagementor ook nog wel meekomen zei 'm.


Het lesgeven op zich gaat me nu wel af... maar zo'n examen is altijd nog net iets anders denk ik... ben benieuwd.
Hey Adventurer,

Als je Uw modellesvoorbereidingen goed hebt getroffen zal dit wel in orde komen.
Ik stuur U mijn modellesvoorbereidingen in de loop van het weekend of begin van volgende week eens door.
Alsook de modellesvoorbereiding "openbare weg" en het GPX bestand zet ik mee op mail.

Dit weekend eventjes druk wegens zaterdag werken en zondag ook werken om onze collega's te Alken te
vervoegen met de "dag van de motorrijder".

Komt wel in orde en veel succes met de modelles :thumbright:

Groeten,Geert
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: rijschool instructeur

Bericht door adventurer »

Bedankt alvast Geert. :thumbright:
Geert_GS schreef:
Dit weekend eventjes druk wegens zaterdag werken en zondag ook werken om onze collega's te Alken te
vervoegen met de "dag van de motorrijder".

:thumbright:

Ik vertrek dadelijk naar Antwerpen, nog wat stelen met m'n ogen... de kans bestaat dat er in Limburg volgend jaar nog een locatie bij zal komen tijdens de dag van de motorrijder. :wink:
Zondag ga ik eens kijken in Erpe-Mere bij de mannen van Clubmot en in Genk bij Rijschool Hendriks.

Fijn weekend!
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: rijschool instructeur

Bericht door Geert_GS »

adventurer schreef:Bedankt alvast Geert. :thumbright:



Ik vertrek dadelijk naar Antwerpen, nog wat stelen met m'n ogen... de kans bestaat dat er in Limburg volgend jaar nog een locatie bij zal komen tijdens de dag van de motorrijder. :wink:
Zondag ga ik eens kijken in Erpe-Mere bij de mannen van Clubmot en in Genk bij Rijschool Hendriks.

Fijn weekend!
Hallo Adventurer,

Heb al mijn modellesvoorbereidingen naar U gemaild inclusief lesvoorbereiding en routevoorbereiding "openbare weg".
GPX bestand inclusief.
Had mij vergist,rit "openbare weg" duurtijd ongeveer 20tal minuten.

Seffens terug gaan werken.
Morgen ben ik aanwezig in Alken om mijn collega's daar te vervoegen.
Steeds welkom op volgend adres : Meerdegatsraat 177 te Alken.

Mvg,Geert
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: rijschool instructeur

Bericht door Geert_GS »

Hallo Adventurer,

Hopelijk kon ik U nog een beetje helpen met ons telefonisch gesprek.
Als er nog vragen zijn dan laat je het nog maar weten.
Ofwel via mail ofwel via telefoon.
Dinsdagavond en donderdagavond werk ik wel tot 21u30.
Neem ik niet op spreek maar iets in op het antwoordapparaat.
Dan bel ik U zo spoedig mogelijk terug.

Wens Uw collega alvast ook veel succes.
We zullen deze zaterdag de vingers kruisen en de duimen omhoog steken. :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft:
Laat U ook niet van de wijs brengen en ga er voor.
Positief denken en er voor gaan.
Dan komt dat deze zaterdag wel in orde. :grin:

PS : Zorg dat de volgwagen en de motor goed gekuist is want daar is de jury ook een beetje gevoelig aan.

Groeten,Geert
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: rijschool instructeur

Bericht door adventurer »

Geert_GS schreef:Hallo Adventurer,

Hopelijk kon ik U nog een beetje helpen met ons telefonisch gesprek.
Als er nog vragen zijn dan laat je het nog maar weten.
Ofwel via mail ofwel via telefoon.
Dinsdagavond en donderdagavond werk ik wel tot 21u30.
Neem ik niet op spreek maar iets in op het antwoordapparaat.
Dan bel ik U zo spoedig mogelijk terug.

Wens Uw collega alvast ook veel succes.
We zullen deze zaterdag de vingers kruisen en de duimen omhoog steken. :thumbleft: :thumbleft: :thumbleft:
Laat U ook niet van de wijs brengen en ga er voor.
Positief denken en er voor gaan.
Dan komt dat deze zaterdag wel in orde. :grin:

PS : Zorg dat de volgwagen en de motor goed gekuist is want daar is de jury ook een beetje gevoelig aan.

Groeten,Geert


Thx Geert,


We kunnen die "fingers crossed" wel gebruiken denk ik. Ben toch een beetje benieuwd naar het verloop...
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: rijschool instructeur

Bericht door adventurer »

Vandaag de grote dag....

Met knikkende knieën naar Kontich gereden, wel weten dat ik eigenlijk weet hoe er les gegeven moet worden, maar het blijft een examen he...

We waren met drie vandaag, en alledrie het brevet op zak.

Merci Geert voor de tips en bijsturingen :thumbleft:
tierke
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2018, 12:33
Woonplaats: brasschaat

Re: rijschool instructeur

Bericht door tierke »

goeie avond,
ik heb enkele jaren terug deze opleiding gevolgd .
ik heb dat bij sanderus rijschool gedaan , is een opleiding van maand of 8 dacht ik .
exame is in brussel
je krijgt les in verkeerswetgeving , mekaniek , en vakdidactiek ( leren lesgeven )
na het exame moet je eerst nog een stage doen,met oa rollenspel.......
kostprijs voor de heleopleiding was toen iets vaneengoei400 euro
adventurer
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 jul 2017, 10:58
Woonplaats: Limburg

Re: rijschool instructeur

Bericht door adventurer »

Zijn er hier rijschool-instructeurs cat 4 die dit op zelfstandige basis in bijberoep uitoefenen?
Plaats reactie