Carnet de passage(via ADAC?)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door Chris Wils »

Ik ben van plan om volgend jaar terug te gaan naar Australië,en mijn motor mee te nemen. Ik heb reeds geïnformeerd bij de RACB in Brussel voor een Carnet,maar ik vind niemand met een onroerend goed borgstelling (niemand van de familie wil z,n huis in pand zetten,wat te begrijpen is) Dus moet ik volgens de RACB 150% van de waarde van de moto laten blokkeren op de bank zodat de RACB er aan kan indien nodig(minimum 3.000 €). Nu voor de BMW is dit geen enkel probleem,die is van 1994, dus waarde is 0€,da,s dus 3000€ borg op de bank, maar ik zou graag mijn Harley meenemen,en die is van 2008, dus die is nog wel 10.000€ waard( volgens sommige hier is die nu al niks meer waard) :grin: ,en dan 15.000€ borg zetten is wat veel. Nu was ik vorige week in Keulen op de intermot,heb daar eens geïnformeerd bij de ADAC,maar ik moest naar Munchen bellen om het te weten. Ik heb enkele weken terug een E-mail gestuurd naar de ADAC om inlichtingen over die Carnet via hen,en men stuurde mij een mail terug,dat zij geen Carnet kunnen geven aan buitenlandse motoren;ik moest volgens hen naar de RACB in Brussel. Nu lees ik net op de website van de ADAC dat men daar alle info heeft voor voor motoren buiten Duitsland. Nu weet ik het niet meer he?. Ik weet dat er hier mensen op het forum zitten die een Carnet aangevraagd hebben bij de ADAC,hoe hebben jullie dat gedaan? Naar Munchen bellen voor een afspraak,en het ginder zelf gaan halen? Hoe zit her met die waarborg?( volgends de website info moet het via een Duitse bank) Laat eens weten hoe jullie dat gedaan hebben,want ik word er ziek van,van dat over en weer geschuif,van hier naar daar. Ik zal volgende week eens naar de ADAC in Munchen bellen,en laat wel iets horen.
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
Nick Murof
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2009, 11:28

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door Nick Murof »

eeuhm, verlangt de ADAC ook geen 150% borg??
In Extremo
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 apr 2008, 18:54
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door In Extremo »

Zoek / kijk hier eens : http://www.horizonsunlimited.com/hubb/

Groetjes,
Michel
BMW-MCV-lid met een R1200 GS Adventure 07/2008, Garmin 2720, Autocom

My Facebook___
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door demito »

Ik heb in juni nog een Carnetsvoor twee motoren voor Namibie en Zuid Afrika bekomen van Adac. Scheelde toen heel veel in waarborg in vergelijking met RACB (6000 ipv 30000 !!!).

Het enige wat je moet doen is een goedkeuring vragen bij RACB. Met die goedkeuring levert ADAC wel de carnets.
Voor wat betreft de waarde: die mag je zelf invullen... Nooit geweten dat KTM's zo snel in waarde konden dalen... :mrgreen:

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door Chris Wils »

Die waarde die je zelf mag invullen,is dat bij de ADAC of ook bij de RACB?
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
Frederikw
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2008, 21:40
Locatie: Aalst
Contacteer:

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door Frederikw »

Ook bij RACB.
http://www.radiobaobab.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door Chris Wils »

Dan denk ik dat mijn Harley nog maar 3.000€ waard zal zijn na 2,5 jaar. De motoren verliezen zeer snel hun waardetegenwoordig he? :mrgreen:
Salu.
Chris
Rone
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:32
Locatie: Jabbeke

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door Rone »

Ik heb mijn Carnet via de RACB.

BMW XChallenge van 2007

Niet tegenstaande ik zelf een woning bezit diende ik daarbij ook nog iemand anders te vinden die zijn woning in borg wou stellen. Omdat ik daar niemand zou willen mee lastigvallen heb ik dus ook 150% borg gestort.
Heb waarde 3000 € ingevuld en dus 4500 € borg gestort.
R 1200 GS LC '13 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door demito »

Rone schreef:Ik heb mijn Carnet via de RACB.

BMW XChallenge van 2007

Niet tegenstaande ik zelf een woning bezit diende ik daarbij ook nog iemand anders te vinden die zijn woning in borg wou stellen. Omdat ik daar niemand zou willen mee lastigvallen heb ik dus ook 150% borg gestort.
Heb waarde 3000 € ingevuld en dus 4500 € borg gestort.
Dan is dat heel recent gewijzigd. Tot voor kort was het minimumbedrag per voertuig (moto, auto allemaal hetelfde) bij RACB 15000 ballen. Geen kat die daar nog ging voor de moto natuurlijk want bij ADAC was het 5 keer minder. Dat was voor mij ook de reden om ADAC te nemen en niet RACB.

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Frederikw
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2008, 21:40
Locatie: Aalst
Contacteer:

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door Frederikw »

In 2006 heb ik een waarde opgegeven van 10.000€ voor een Toyota Landcruiser. Daar hebben ze toch niets van gezegd. Mijn schoonvader heeft toen als "solidaire borgsteller" gefungeerd.
In 2007 't zelfde.

Ge moet trouwens niet storten op hun rekening. Een bankwaarborg mag ook.
http://www.radiobaobab.be" onclick="window.open(this.href);return false;
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door demito »

Frederikw schreef:In 2006 heb ik een waarde opgegeven van 10.000€ voor een Toyota Landcruiser. Daar hebben ze toch niets van gezegd.
Ik bedoelde een waarborg van minimum 15000, ongeacht de waarde van het voertuig...
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Frederikw
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2008, 21:40
Locatie: Aalst
Contacteer:

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door Frederikw »

Ah, dat kan. Ik weet er de details niet meer van ondertussen.

Het beste is van die mensen eens op te bellen (indertijd zijn wij geholpen door mevrouw Laurence Janssens) en ze leggen u alles perfect uit. Ik zou geen tijd verliezen met mailtjes sturen, de beller is sneller ;-)
http://www.radiobaobab.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Rone
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:32
Locatie: Jabbeke

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door Rone »

Frederikw schreef:Ge moet trouwens niet storten op hun rekening. Een bankwaarborg mag ook.
Klopt. Heb geïnformeerd bij de bank en alles bij elkaar gerekend kwam het goedkoper uit voor mij om het bedrag van 4500 euro gewoon te storten.
Trouwens, niet elke bank geeft een bankwaarborg aan een particulier.
Frederikw schreef:Het beste is van die mensen eens op te bellen (indertijd zijn wij geholpen door mevrouw Laurence Janssens) en ze leggen u alles perfect uit. Ik zou geen tijd verliezen met mailtjes sturen, de beller is sneller ;-)
Laurence Janssens is inderdaad een heel vriendelijke en zeer behulpzame dame.

email : douane@racb.com

Laurence Janssens
RACB
rue d'Arlon 53/3 Aarlenstraat
B-1040 Bruxelles - Brussel

Tel. (+32) 2 287 09 11
Fax (+32) 2 230 75 84
R 1200 GS LC '13 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door Chris Wils »

Ik heb vorige week nog ne keer naar Mvr Laurance Janssens van de RACB gebeld met de vraag hoe dat het zit voor een Carnet? Mijn Harley meenemen,en ,m laten schatten voor 2.000 € bij de dealer (nieuw 2 jaar geleden 19.000€) dat zal bij de RACB niet aanvaard worden. Dus heb ik eens geïnformeerd om een Carnet te bekomen via de ADAC,en Mvr Janssens zei me dat ik een brief moest sturen naar de ADAC met mijn Carnet aanvraag,het antwoord van Duitsland moest ik dan aan haar doorsturen,en zij zou dan contact opnemen met de ADAC. Ik heb vandaag het antwoord terug gekregen van Duitsland en doorgestuurd naar Brussel. Ik vroeg aan de ADAC of ik een Carnet zou kuunen bekomen via hun,met toestemming van de RACB, het antwoord was dat de RACB een ¨Non objection¨ (geen bezwaar)brief moest sturen en dan zou er geen probleem zijn. Ik heb het doorgestuurd en wacht af.Ik hou jullie op de hoogte.Ik heb nog tijd want he transport boot vertrekt pas volgend jaar begin Juli,maar toch op tijd aan beginnen zou ik zeggen.
Salu
Chris.
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door Chris Wils »

Het zou in orde komen via de ADAC, de borg voor de Harley(geen 15.000€ waarde meer bij vertrek) is 1.500€. Ik moet enkel nog een afspraak maken om in April eens tot in Munchen te rijden er daar de Carnet in te vullen en mee te brengen.
We zien wel.
Salu.
Chris.
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door demito »

Chris Wils schreef:Het zou in orde komen via de ADAC, de borg voor de Harley(geen 15.000€ waarde meer bij vertrek) is 1.500€. Ik moet enkel nog een afspraak maken om in April eens tot in Munchen te rijden er daar de Carnet in te vullen en mee te brengen.
We zien wel.
Salu.
Chris.
Bij mij hebben ze die gewoon netjes aangetekend opgestuurd hoor.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Carnet de passage(via ADAC?)

Bericht door Chris Wils »

Ben dus vorige week Maandag naar Munchen gereden,een hotelletje gevonden in de buurt (via Booking.com) en den Dinsdag naar de ADAC.
Zeer vriendelijke maar kordate ontvangst: Naam opgeven,een bezoekerskaartje aanklikken op de vest,en een plannetje mee met het Nr van
de bureau waar ik moest zijn. Daar aangekomen,weer naam opgeven,of ik een afspraak had? Had ik,dus geen probleem. Een vriendelijke vrouw
heeft geholpen met het invullen met het papierwerk,van inschrijvingbewijs,gelijkvormigheidsattest,lidkaart RACB,en paspoort een fotocopy
genomen,via de computer EEN blad correct ingevuld,en daarna nog 24 dezelde bladen geprint(is volgens ADAC standaard),alles aan elkaar geniet,de 1500€ borg betaald,
nog 150€ voor het werk,en klaar was kees.Op een klein uurke was alles klaar en dus kan ik vertrekken naar Felixstowe om de motor in te
shepen op 4 juli richting Melbourne. Hoelang? Tot ik daar gezien heb zeker?
De rit terug ging van Munchen naar de Bodensee,en vandaar via de B 500 naar Baden Baden (ZEER KOUD in het Zwarte Woud,op het hoogste punt een graad
of 8 denk ik)Dan de snelweg op,en via de A61 naar een splinternieuwe jeugdherberg (open sinds 2009) in Kaub, aan de Rijn,25€voor een eenpersoonkamer,
met ontbijtbuffet,dan in Koblenz eens binnen gesprongen bij Polo en Louis,en via de Mosel en Luik terug naar huis. EEN toerken van +- 2000km,en van elke
km genoten,daar doen we het toch voor he?
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
Plaats reactie