Trajectkontrole

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Trajectkontrole

Bericht door Dirk Pauwels »

Harald schreef:
J schreef: Tot zolang de mensheid zich niet gaat houden aan de opgelegde regels gaan ze nieuwe dingen uitvinden
om iets aan die snelheid te doen.
Als we met zijn allen de vaak belachelijke regeltjes gaan respecteren is de staat failliet wegens geen boetes meer en zitten alle flikken zonder job.... :mrgreen: ...

Dus je zou ons eigenlijk moeten steunen, want wij spijzen de staatskas en zorgen voor julie vakantie geld..... Met mijn bijdrage dit jaar kan je toch weeral een weekske naar centerparcs of zo :lol: :lol:

k heb geen problemen met verantwoorde flits controles, als het de verkeersveiligheid ten goede komt. Flitsen bij het buitenrijden vh dorp 5 meter voor een bord van 70km/h hoort daar niet bij, da's poen pakken en mensen kloten.... en helaas komt nog al dikwijls voor, er zijn natuurlijk quota's die moeten gehaald worden.... :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Trajectkontrole

Bericht door J »

Flat Twin Power schreef:Het zal jullie misschien verwonderen, maar flitsen op kleine wegjes, aan schoolomgevingen, op zwarte punten is niet zo simpel als het lijkt. Waarom niet ? Omdat onze politieke vrienden ook voor de politie zodanig veel regeltjes in het leven geroepen hebben dat flitsen op dergelijke plaatsen onmogelijk is. Zo hebben wij hier ook een zone 30 waar veel te snel gereden wordt, wel, we kunnen er niet flitsen want er is nergens plaats om de flitsauto te zetten en er staan veel te veel ijzeren verkeersborden en andere artibuten in de weg zodat het quasi onmogelijk is om een geldige snelheidsmeting te doen. Dus, voor de zekerheid en om zever en discussies te vermijden gaat men dan flitsen op plaatsen waar men zeker is van een geldige meting.
Een speedgun zoals bijvoorbeeld in Frankrijk mag hier niet gebruikt worden. Belachelijk als je het mij vraagt.
ah sé, dat is nu eens interessante informatie

thx

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Bob »

Dirk Pauwels schreef: Met mijn bijdrage dit jaar kan je toch weeral een weekske naar centerparcs of zo :lol: :lol:
Dirk, doe zo voort want ik zou deze zomer liever naar 't buitenland gaan in plaats van weer eens naar Centerparcs :wink: En in uw specifiek geval : onder de vorm van een fles Calvados of iets dergelijks komen uw centen uiteindelijk toch ten dele terug bij uzelf terecht :lol:

Meer algemeen (en dus geen rechtstreekse reactie op Dirk's bericht) : ze leveren hier altijd grappige discussies op, die snelheidscontroles. Vooral de periodiek terugkerende stellingen als zou elke meneer/mevrouw agent zelf beslissen om nog eens te gaan flitsen en dat hij/zij er persoonlijk financieel beter van wordt hebben een realiteitsgehalte om u tegen te zeggen. :roll:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Trajectkontrole

Bericht door Dirk Pauwels »

Bob schreef: Dirk, doe zo voort want ik zou deze zomer liever naar 't buitenland gaan in plaats van weer eens naar Centerparcs :wink: En in uw specifiek geval : onder de vorm van een fles Calvados of iets dergelijks komen uw centen uiteindelijk toch ten dele terug bij uzelf terecht :lol:
Kheb eigenlijk voor niets gewerkt dan :grin: Kga mijn tarief wat opslagen denk ik :lol: 8-)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Trajectkontrole

Bericht door Harald »

Eén van de redenen waarom m'n in Belgie de snelheid naar beneden haalt is heel simpel.
Een bordje vervangen ( de paal staat er al ) kost minder dan enkele kilometer asfalt vernieuwen.
Dus laat de putten voor wat ze zijn , plaats een nieuw snelheidsbord ( liefst zonebord ) en flitsen maar.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Bob »

Persoonlijk weiger ik dat te geloven, Harald. Noem me gerust naief, ik zal het nog als een compliment beschouwen ook. Het zou natuurlijk wel kunnen dat er zich op lokaal vlak misschien eens zo een enkel voorval heeft voorgedaan. Dan nog vind ik het erg dat net jij - van wie iedereen hier de professionele achtergrond kent - dergelijke verhalen voor waar en wijdverspreid verkondigt.

Stel nu eens dat er ettelijke wetenschappelijke studies bestaan die aantonen dat 30 km/u de hoogst mogelijke snelheid is waartegen een menselijk lichaam in bijna 100 procent van de gevallen een impact overleeft (LETTERLIJK), zou dat dan misschien een reden kunnen zijn waarom men een zone 30 invoert ? Of zou het toch alleen maar zijn om de mensen wat te kloten ?

Een tip : zondag zijn er verkiezingen. Stem gewoon al die beunhazen die beslissingen nemen over snelheidsbeperkingen naar huis. En voor de rest : take it like a man wanneer je besluit de regels aan je laars te lappen maar daarbij betrapt wordt, en betaal je minnelijke schikking zonder gezeur.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Trajectkontrole

Bericht door wooter »

Bob schreef:Stel nu eens dat er ettelijke wetenschappelijke studies bestaan die aantonen dat 30 km/u de hoogst mogelijke snelheid is waartegen een menselijk lichaam in bijna 100 procent van de gevallen een impact overleeft (LETTERLIJK), zou dat dan misschien een reden kunnen zijn waarom men een zone 30 invoert ? Of zou het toch alleen maar zijn om de mensen wat te kloten ?
Dat klopt!

Het probleem is dat de meeste schoolgaande jeugd betrokken in een ongeval op weg van en naar school, vallen op weg van en naar school. Dus niet vlak voor de schoolpoort.

Daarenboven zit je nog met een vaststelling dat de meeste kinderen die gewond raken terwijl ze op weg van en naar school waren, in een auto zaten...

De vraag is bijgevolg in hoeverre zo een schoolzone met bijbehorende snelheidslimiet niet een vorm van symboolpolitiek is...
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Trajectkontrole

Bericht door Man in Black »

Ik betaal altijd mijn boetes zonder gezeur, maar ik hoef er daarom niet mee eens te zijn dat veel van de flitslocaties met verkeersveiligheid te maken hebben.
En ik ben er zeker van dat de agenten die deze opdrachten moeten uitvoeren er ook dikwijls niet mee eens zijn.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Trajectkontrole

Bericht door Lukas »

Bob schreef:... En voor de rest : take it like a man ...zonder gezeur.
:bsstupid:
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Bob »

wooter schreef:Het probleem is dat de meeste schoolgaande jeugd ...
Schrijf ik ergens iets over het beperken van mijn betoog tot schoolgaande jeugd of schoolomgeving ? Breid het gerust wat uit en neem als voorbeeld de binnenstad van Antwerpen. Het loopt daar vol wandelaars van alle slag die lustig voetgangerslichten en zebrapaden negeren, soms zelfs een Hollander die hier in groep wat lawaai komt maken, en je ziet er hoe langer hoe meer fietsers de gekste capriolen uithalen, en als je er daar eentje van omver rijdt komt de fietsersbond wel een kruispunt blokkeren. 't Moet echt geen kind zijn om een risico op een aanrijding te creëren hoor. Dus is zone 30 daar een bewuste en verdedigbare keuze. Zelfs 's nachts moet je daar niet gaan racen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Trajectkontrole

Bericht door KeeS16 »

In de stad 30 km/hr rijden is iets anders dan op een 4-baan (staatsbaan), waarbij de school ongeveer 50 m in de zijweg gelegen is!!! En dan spreek ik niet over de tijd dat die 30 per uur regel van gelding is, vaak reeds veel vroeger en een pak later buiten de school-uren, dit heeft totaal niets meer met veiligheid te maken, net als flitsen rond middernacht.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Trajectkontrole

Bericht door wooter »

Man in Black schreef:En ik ben er zeker van dat de agenten die deze opdrachten moeten uitvoeren er ook dikwijls niet mee eens zijn.
De paar agenten die ik gesproken heb die flitscontroles deden, leken anders wel overtuigd van hun taak :)
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Trajectkontrole

Bericht door wooter »

Bob schreef:
wooter schreef:Het probleem is dat de meeste schoolgaande jeugd ...
Schrijf ik ergens iets over het beperken van mijn betoog tot schoolgaande jeugd of schoolomgeving ? Breid het gerust wat uit en neem als voorbeeld de binnenstad van Antwerpen. Het loopt daar vol wandelaars van alle slag die lustig voetgangerslichten en zebrapaden negeren, soms zelfs een Hollander die hier in groep wat lawaai komt maken, en je ziet er hoe langer hoe meer fietsers de gekste capriolen uithalen, en als je er daar eentje van omver rijdt komt de fietsersbond wel een kruispunt blokkeren. 't Moet echt geen kind zijn om een risico op een aanrijding te creëren hoor. Dus is zone 30 daar een bewuste en verdedigbare keuze. Zelfs 's nachts moet je daar niet gaan racen.
Dus gemotoriseerd verkeer moet zich aan deze regels houden omdat andere weggebruikers dit niet doen?

Daar zie je net het probleem waarom de regels niet gevolgd worden: de ene regel wordt een compensatie op het negeren van een andere regel, en het blijven dezelfde mensen, dus alle regels worden overtreden.

Enkel jammer dat er nog geen flitspalen zijn die jaywalkende voetgangers flitst :)
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Bob »

Een andere optie is : rij ze maar omver. Eigen schuld, dikke bult.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Trajectkontrole

Bericht door wooter »

Zelfs in een Zone 30 moeten voetgangers nog altijd de voorrangsregels naleven :)

Wel een beetje jammer dat je niet met die nuances overweg kan, of kritisch naar de regels kan kijken.

En als je boven kijkt, zie je dat ik zelf zeg dat er een heel eenvoudige manier is om snelheidsboetes te vermijden. Maar dat laat me nog altijd toe om ze in vraag te stellen.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Bob »

wooter schreef: Wel een beetje jammer dat je niet met die nuances overweg kan, of kritisch naar de regels kan kijken
Geloof me vrij, ik kan dat wel en ik heb er ook mijn bedenkingen over. Maar - en dan viseer ik niemand in 't bijzonder - van het populistische gewauwel in de aard van "iedereen behalve ik" krijg ik soms het heen-en-weer. En dan reageer ik bewust al eens zwart-wit om ook anderen tot kritisch denken aan te zetten. En kritisch moet niet altijd afbrekend of negatief zijn hé, da's bij velen ook een misvatting. Objectief is een beter woord.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Mil »

wooter schreef:
Man in Black schreef:En ik ben er zeker van dat de agenten die deze opdrachten moeten uitvoeren er ook dikwijls niet mee eens zijn.
De paar agenten die ik gesproken heb die flitscontroles deden, leken anders wel overtuigd van hun taak :)
...En die zijn dan waarschijnlijk heiliger dan de paus...
Komaan zeg, er zijn er altijd bij die niet kunnen omgaan met de 'macht' die hen wettelijk gegeven is.
Kl*ten staat bij hen hoog in het vaandel.
Om maar te zeggen dat er tussen alle koren kaf zit, getuige de occasionele feiten die aan het licht komen. De realiteit ligt m.i. stukken hoger.
Excessen in het verkeer moeten uiteraard bestraft worden.
Maar de snelheidslimieten die vanuit de ivoren toren bepaald worden, zouden misschien toch wat inspraak kunnen gebruiken van mensen op het terrein.
Leven is het meervoud van lef...
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door GSMax »

Relax schreef:Dat was om te lachen, maar aangezien je betaald hebt, hebben ze maar gezwegen.
:lol: :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Trajectkontrole

Bericht door J »

anders heb ik ook nog een maatje die bij de federal werkt. Super streng, maar als je die op zijn R1 ziet snorren, dan zijn er de kanten ook van af hoor.
Op zijn R1 werken nog al zijn vijzen, maar in ploegen denk ik. Die hou ik met moeite bij!

en Ps: hij is niet van de club en heeft ook geen BMW naast zijn R1

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Trajectkontrole

Bericht door willy »

Mil schreef:
wooter schreef:
Man in Black schreef:En ik ben er zeker van dat de agenten die deze opdrachten moeten uitvoeren er ook dikwijls niet mee eens zijn.
De paar agenten die ik gesproken heb die flitscontroles deden, leken anders wel overtuigd van hun taak :)
Een agent hoeft ook niet persé (100%) achter de hem opgedragen taak te staan,
hij dient ze wel naar behoren uit te voeren.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Trajectkontrole

Bericht door willy »

Bob schreef:Een andere optie is : rij ze maar omver. Eigen schuld, dikke bult.
Da's wel een erg vuile optie, telkens al dat bloed moeten afspoelen :-?
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Trajectkontrole

Bericht door Dirk Pauwels »

willy schreef:
Bob schreef:Een andere optie is : rij ze maar omver. Eigen schuld, dikke bult.
Da's wel een erg vuile optie, telkens al dat bloed moeten afspoelen :-?
Als je niet te lang wacht gaat dat er nog vrij gemakkelijk af :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Trajectkontrole

Bericht door Dirk Pauwels »

J schreef:...
Op zijn R1 werken nog al zijn vijzen, maar in ploegen denk ik. ...
J
:lol: :lol: geweldige uitdrukking, moet ik onthouden.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Trajectkontrole

Bericht door Dirk Pauwels »

J schreef:anders heb ik ook nog een maatje die bij de federal werkt. Super streng, maar als je die op zijn R1 ziet snorren, dan zijn er de kanten ook van af hoor.
Op zijn R1 werken nog al zijn vijzen, maar in ploegen denk ik. Die hou ik met moeite bij!

en Ps: hij is niet van de club en heeft ook geen BMW naast zijn R1

J
Is vaak zo, 't zijn ook maar mensen. Enkel robots zijn altijd konsekwent.
zolang uwe maat de flik zijn boete ook betaald als hij geflitst wordt heb ik daar geen probleem, als ze "ons kent ons" beginnen spelen en zij wel ongestraft wegkomen met wat de gewone man niet mag, daar heb ik het moeilijk mee.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
toeternietoe
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jun 2013, 13:59
Woonplaats: Lebbeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Trajectkontrole

Bericht door toeternietoe »

Het blijft mij steeds opnieuw verwonderen hoe sterk mensen hun eigen fouten willen goedpraten door te verwijzen naar die van anderen.
(dit is een algemene opmerking en viseert niemand in het bijzonder)

Wie niet akkoord is met de regels moet zijn pijlen niet richten op degene die ze controleert, maar op degene die ze opgelegd heeft.
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
Plaats reactie