Trajectkontrole
Moderator: GVN
Re: Trajectkontrole
Reeds meermaals de ordemanschappen om 12.15 hr met blauwlicht zien rijden, om maar snel met de bestelling frieten bij de collega's te komen!
Re: Trajectkontrole
En jij erachter op uw trottinet met de bitterballen ...
Sent from my RM-825_eu_belgium_393 using Tapatalk
Sent from my RM-825_eu_belgium_393 using Tapatalk
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Re: Trajectkontrole
Wie bij de trein werkt rijdt gratis met de trein, wie bij de lijn werkt rijdt gratis met de bus en tram, dus wie bij de polis werkt mag gratis door het rood rijdenKeeS16 schreef:Reeds meermaals de ordemanschappen om 12.15 hr met blauwlicht zien rijden, om maar snel met de bestelling frieten bij de collega's te komen!
Re: Trajectkontrole
azo moet dat zijn se,Flat Twin Power schreef:
Wie bij de trein werkt rijdt gratis met de trein, wie bij de lijn werkt rijdt gratis met de bus en tram, dus wie bij de polis werkt mag gratis door het rood rijden
ik werk in de psycho-sociale sector, en ik mag gratis zot worden (zijn)
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
- Woonplaats: Nazareth
- Locatie: Nazareth (België)
Re: Trajectkontrole
daar is iets van.J schreef:
ik werk in de psycho-sociale sector, en ik mag gratis zot worden (zijn)
J
Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Re: Trajectkontrole
Bob, ik weet zo uit het hoofd 3 plaatsen waar geregeld ongevallen gebeuren.Bob schreef:Persoonlijk weiger ik dat te geloven, Harald. Noem me gerust naief, ik zal het nog als een compliment beschouwen ook. Het zou natuurlijk wel kunnen dat er zich op lokaal vlak misschien eens zo een enkel voorval heeft voorgedaan. Dan nog vind ik het erg dat net jij - van wie iedereen hier de professionele achtergrond kent - dergelijke verhalen voor waar en wijdverspreid verkondigt.
Op al die plaatsen zijn de snelheden naar beneden getrokken.
Op de N9 van 120Km/ naar 90 Km/u en nu naar 70 Km/u ( 2 vaksbaan hé )
Op de N285 van 90Km/u naar 70 Km/u naar nu 50 Km/u. ( Buiten de bebouwde kom. )
De N211 van 90 KM/u naar 70 Km/u naar 50KM/u ( buiten de bebouwde kom en nu ook nog een doorlopende witte lijn getrokken )
Op al deze wegen heb ik persoonlijk dodelijke ongevallen vastgesteld.
Op al deze wegen hebben we geregeld nog zware ongevallen.
Maar nog nooit werd het asfalt aangepakt, nog nooit werd de hellingshoek herbekeken in de bocht. )
Re: Trajectkontrole
Oke Harald, maar dan was je bericht wat te weinig gedetailleerd. Laat nog zijn dat het asfalt er daar niet optimaal bijligt, het lijkt me eerder dat de snelheidsbeperkingen er kwamen om dodelijke ongevallen te verminderen, niet om asfalteringswerken te vervangen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: Trajectkontrole
Harald, je zegt zelf dat er nog altijd zware ongevallen gebeuren, al deze belerende maatergelen ten spijt. Wordt 't dan niet eens tijd dat men ophoudt om elke oorzaak van een ongeval bij de snelheid te zoeken? Ik ben nog nooit doodgegaan van eens 150 te rijdenHarald schreef:Bob, ik weet zo uit het hoofd 3 plaatsen waar geregeld ongevallen gebeuren.
Op al die plaatsen zijn de snelheden naar beneden getrokken.
Op de N9 van 120Km/ naar 90 Km/u en nu naar 70 Km/u ( 2 vaksbaan hé )
Op de N285 van 90Km/u naar 70 Km/u naar nu 50 Km/u. ( Buiten de bebouwde kom. )
De N211 van 90 KM/u naar 70 Km/u naar 50KM/u ( buiten de bebouwde kom en nu ook nog een doorlopende witte lijn getrokken )
Het is eigenlijk simpel. Risico is de som van kans maal gevolg. Bij een hogere sneleid is het gevolg groter, wat dus normaal gezien het risico vergroot. Als je daarentegen de kans zodanig verkleint (betere infrastructuur, veiligere voertuigen, maar vooral een onnoemelijk zwaardere rijopleiding waar een groot stuk van de aandacht moet besteed worden aan gevaarherkenning, defensief rijden, voertuigcontrole bij calamiteiten, inzicht in de vlotte gang van het verkeer etc) dat een ongeval quasi onbestaande is, dan mag 't gevolg nog zo groot zijn, het risico blijft gewoon klein.
My two cents
Grtz, Philip!
P.S: En die flitscontroles zijn gewoon geldklopperij, nah
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Re: Trajectkontrole
Over slechte wegen gesproken...
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140523_01116423" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140523_01116423" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Trajectkontrole
dat is het juist,Koppel!! schreef:
Harald, je zegt zelf dat er nog altijd zware ongevallen gebeuren, al deze belerende maatergelen ten spijt.
Wordt 't dan niet eens tijd dat men ophoudt om elke oorzaak van een ongeval bij de snelheid te zoeken? Ik ben nog nooit doodgegaan van eens 150 te rijden
de bestuurders passen hun snelheid "niet " aan.
Ze blijven te snel rijden, met als gevolg controleverlies over het stuur.
Gisteren weer 2 op net dezelfde plaats van altijd.
Slechte wegen zijn niet altijd putten in de baan hé.
Neem de N9 net voor de oprit van de Buitenring.
"Zo uit het hoofd Kmpaal 6.5"
Zelf bij droog weer is die glad.
Bij regen een ijspiste.
Kijk even naar het resultaat in HLN, van vandaag.
3 gewonden en een auto voor de sloop.
Max snelheid is er 70Km/u
Aan de overzijde is de snelheid terug gebracht tot 30Km/u. ( als ge van de ring komt. )
Wie sneller gaat vliegt van de baan. simpel.
Verwijder de asfalt , leg nieuwe, die het water doorlaat .....
Straks is het hier nog mijn fout!!!
Re: Trajectkontrole
Dat is het grote drama in België... Hier krijg je ze niet uit het hoofd gepraat dat SMA gewoon slecht is. SMA laat geen water door, dus heb je uren na een regenbui nog altijd een spekgladde weg. En aangezien het in België vaak regent...Harald schreef:Verwijder de asfalt , leg nieuwe, die het water doorlaat .....
De reden waarom men geen ZOAB wil aanleggen zoals in Nederland, is omdat dat sneller slijt en pekel er sneller doorheen sijpelt bij vriesweer. In Nederland gaat men elke 5 jaar tussen 20u en 6u het oude ZOAB afschrapen over een afstand, een nieuwe laag leggen en belijning erop zetten, terwijl men hier SMA op flanst, en na 15 jaar en menig slippartij de rijbaan weer voor weken afsluit om de SMA af te schrapen en een nieuwe laag aan te leggen.
We gebruiken het verkeerde materiaal, aan een te traag tempo, om mobiliteit en veiligheid te garanderen.
Re: Trajectkontrole
Ik heb de indruk dat 90% van jullie het bij het verkeerde eind heeft.
Ben nog nooit gepakt in trajectcontrole. Camera's nemen voorste nummerplaat...
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-m ... ~ae4438e6/
Ben nog nooit gepakt in trajectcontrole. Camera's nemen voorste nummerplaat...
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-m ... ~ae4438e6/
Honda CBF600 SA - BMW R1200RT (2005)
Re: Trajectkontrole
chips een biertje en gezellig lezen wat de brave Vlaming hier allemaal poneert ...
-
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
- Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Trajectkontrole
Waze werkt ook en gratis
Re: Trajectkontrole
ik zou wel willen weten welke controles werken, en welke niet ....
bv op E40thv Heverlee, Benzinestation, richting Luik : daar staat dat er trajectcontrole is ...en er staat een begincamera..maar ik heb nog nooit de eindcamera's gezien ...
Aan wie kan men dat vragen?
bv op E40thv Heverlee, Benzinestation, richting Luik : daar staat dat er trajectcontrole is ...en er staat een begincamera..maar ik heb nog nooit de eindcamera's gezien ...
Aan wie kan men dat vragen?
I like my bike!!
Re: Trajectkontrole
Aan iemand van de WPR (Federale Wegpolitie) Brabant, voorbeeld verkeerspost Bertem. Zij kunnen dan eens navraag doen bij hun collega's van het GVC (Gewestelijk Verwerkingscentrum). Maar of je een antwoord gaat krijgen, dat kan ik niet beloven. Andere optie is: proefondervindelijk vaststellenDen Dirk schreef:Aan wie kan men dat vragen?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: Trajectkontrole
https://wegenenverkeer.be/trajectcontrole" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1161
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
- Woonplaats: Oostduinkerke
- Locatie: W-VL
Re: Trajectkontrole
gratis ? bij een aarijding kan je 't wel gaan uitleggen .Flat Twin Power schreef:Wie bij de trein werkt rijdt gratis met de trein, wie bij de lijn werkt rijdt gratis met de bus en tram, dus wie bij de polis werkt mag gratis door het rood rijdenKeeS16 schreef:Reeds meermaals de ordemanschappen om 12.15 hr met blauwlicht zien rijden, om maar snel met de bestelling frieten bij de collega's te komen!
Re: Trajectkontrole
terloops , liggen er lussen in 'twegdek ter hoogte van die camera's ?Bob schreef:Aan iemand van de WPR (Federale Wegpolitie) Brabant, voorbeeld verkeerspost Bertem. Zij kunnen dan eens navraag doen bij hun collega's van het GVC (Gewestelijk Verwerkingscentrum). Maar of je een antwoord gaat krijgen, dat kan ik niet beloven. Andere optie is: proefondervindelijk vaststellenDen Dirk schreef:Aan wie kan men dat vragen?
Re: Trajectkontrole
Ik ben niet zeker, maar bij trajectcontrole- en ANPR-camera's niet denk ik. Dus zelfs voor motorrijders gevaarlijke dingenPol schreef:terloops , liggen er lussen in 'twegdek ter hoogte van die camera's ?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: Trajectkontrole
Bob schreef:Ik ben niet zeker, maar bij trajectcontrole- en ANPR-camera's niet denk ik. Dus zelfs voor motorrijders gevaarlijke dingenPol schreef:terloops , liggen er lussen in 'twegdek ter hoogte van die camera's ?
-
- Berichten: 1161
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
- Woonplaats: Oostduinkerke
- Locatie: W-VL
Re: Trajectkontrole
ja er liggen lussen (die liggen er trouwens al jaren bij elke op en afrit voor auto telling en er zijn er legio bijgekomen). Ook bij de APNR camera's en meestal hangt daar ook nog eens een normale camera bij gemonteerd. Dus ja ook moto rijders zijn niet veilig.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: Trajectkontrole
Onder aan top case een plaat met heldere gekleurde bollen en strepen, gedaan met flitsen of plaatherkenning.
BMW R1100R zonder KFR