pinlock

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

pinlock

Bericht door ronnyb »

Iemand ervaring met zelfklevende antidampfilm ( pinlock van GIVI van bij RAD ) ?
Waarom , heb al jaren schubert C3 met origineel pinlock en nooit echt tevreden over geweest en ben nu weer aan een andere toe wegens lekken en toch aandampen .
Nu zou ik willen overwegen om die zelfklevende Givi te plaatsen .
Is dat een goede beslissing?
Merci voor de reacties ,
Ronny
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

pinlock

Bericht door st1100 »

Met givi heb ik geen ervaring. Maar ik kan je aanraden eens op de site van raleri te kijken. Ik had vroeger , met pinlock , altijd damp tussen de 2 lagen in. Heb toen die pinlock er zelfs uitgesmeten. De raleri kleeft , en als uw vizier heel vuil is , kan je het hele vizier gewoon onder de kraan reinigen , zonder het uit mekaar te halen. Ik ben er super tevreden van , gaat bij mij ook veel langer mee.
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: pinlock

Bericht door ronnyb »

st1100 schreef:Met givi heb ik geen ervaring. Maar ik kan je aanraden eens op de site van raleri te kijken. Ik had vroeger , met pinlock , altijd damp tussen de 2 lagen in. Heb toen die pinlock er zelfs uitgesmeten. De raleri kleeft , en als uw vizier heel vuil is , kan je het hele vizier gewoon onder de kraan reinigen , zonder het uit mekaar te halen. Ik ben er super tevreden van , gaat bij mij ook veel langer mee.
Doe ik ,
heb idd ook steeds hetzelfde probleem met de originele versie.
Thx
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: pinlock

Bericht door Man in Black »

Als ik solo rijd, in de koude maanden, dan gebruik ik mijn Caberg Tourmax met origineel pinlock.
Hier geen enkel probleem met aandampen, werkt perfect.
Misschien niet goed gemonteerd of de bevestigingen niet goed afgesteld?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Gixxer21
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: pinlock

Bericht door Gixxer21 »

Klopt. Weer een beetje aanspannen en het is opgelost.

@Man in Black

Ben je tevreden van de Tourmax?
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: pinlock

Bericht door Man in Black »

Van prijs/kwaliteit heel tevreden van, systeemhelm, zonnevizier, pinlock,... Het enige punt is, de kinband is redelijk kort, maar voor mij nog voldoende.
Ik heb ook het bluetoothsysteem Just Speak S ingebouwd (vooral voor de GPS), dit zit volledig in de helm verwerkt zonder unit of dergelijk aan de buitenzijde.
In de koude en natte maanden leek mij dit het handigste, werkt ook prima.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Re: pinlock

Bericht door de Ron »

Heb jaren geleden ook zo eens een zelfklevende anti-damp gebruikt, was zelfs merkloos en kostte iets van een 11 euro. Was er best een hele tijd tevreden van. Heb nu een Schubert C3 en een nieuwe pinlock gekocht van "Splash Disign"( denk ik). Was iets van een 35 euro en ik zie alles weer helder, zonder damp en krasvrij !
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Re: pinlock

Bericht door fronteradriver »

st1100 schreef:Met givi heb ik geen ervaring. Maar ik kan je aanraden eens op de site van raleri te kijken. Ik had vroeger , met pinlock , altijd damp tussen de 2 lagen in. Heb toen die pinlock er zelfs uitgesmeten. De raleri kleeft , en als uw vizier heel vuil is , kan je het hele vizier gewoon onder de kraan reinigen , zonder het uit mekaar te halen. Ik ben er super tevreden van , gaat bij mij ook veel langer mee.
Ik heb ook goede ervaringen met Raleri.
Als je helm voorzien is van Pinlock-gaatjes, zou ik daarvoor gaan.
Indien niet, zou ik geen gaten boren. Een raleri kleeft er gewoon in en blijft bij mij toch al 2.5 jaar zitten met een goed zicht.
Ooit eens een ander merk kleefvizier gebruikt en dat gaf een heel slecht zicht...
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: pinlock

Bericht door Dirk Pauwels »

Vroeger jaren met fogcity shield gereden in arai's, ging goed. Gekleefd.
Daarna 2 shuberts met pinlock, ook ok. Dan shoei neotec met pinlock. Na 1 jaar condens tussen pinlock en scherm. Afregelen bracht niets op. Nieuwe pinlock bracht niets op. Mss ligt het aan vizier, maar nieuw vizier is 70euro of zo... Dus gebruik hem nu zonder pinlock. Daarnaast rij ik vaak met scorpion adx-1, ondertussen ook al 2de pinlock...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: pinlock

Bericht door WILBIKE »

Heb nieuwe Shubert R2 met origineel pinlock, binnen een jaar na aankoop damp tussen scherm en pinlock zodanig dat het onmogelijk was nog duidelijk te zien...
Momenteel reeds een 2 maanden wachten op nieuwe via EKO in Kontich, nog steeds niet geleverd, ga misschien ook voor een andere oplossing moeten gaan en volg dit draadje met veel interesse. :-)
Lid BMW MC Vlaanderen...
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: pinlock

Bericht door Dirk Pauwels »

@wilbike, is garantie waarschijnlijk?
Als je niet wil wachten pinlock online kost iets van een 35€, sturen ze op in een envelop, dus verzending valt nog mee.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: pinlock

Bericht door WILBIKE »

Ik hoop te kunnen rekenen op garantie, anders is het de laatste aankoop in deze zaak geweest... de lekkage deed zich voor een 10 maanden na aankoop maar volgens de verkoper is het normaal dat een pinlock om het jaar dient vervangen te worden? Mijn Shoei Neotec had nog steeds geen lekkage na bijna 4 jaar, ik diende hem te vervangen omdat de binnenbekleding versleten was na meer dan 80000 km dienst. Heb al bijna spijt niet terug een Neotec (2) te hebben aangekocht.
Nu zit deze R2, net zoals de J1 als gegoten op mijn hoofd, dus hier geen klagen... maar een pinlock die standaard bevestigd is in deze Shubert mag volgens mij toch binnen het jaar niet de geest geven, toch?
Laat zeker nog een update na bericht, herstelling of bezoek aan EKO.
Lid BMW MC Vlaanderen...
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: pinlock

Bericht door Dirk Pauwels »

Bij mij was het net op een neotec dat de pinlock maar een jaar meeging, maar een nieuwe pinlock had net hetzelfde probleem dus het lijkt aan het vizier te liggen.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: pinlock

Bericht door WILBIKE »

Vandaag de pinlock opgehaald, vizier gereinigd door verkoopster en de nieuwe geplaatst...
niettegenstaande binnen het jaar toch € 37,5 betaald omdat er geen garantie zou zijn voor vizier en pinlock, spijtig voor zo een prijzige helm.
Zal bij mijn volgende aankoop eerst eens rondkijken op de markt alvorens bij EKO binnen te stappen, vind dit niet echt service na al die jaren van trouw (kom hier al van in de tijd dat er nog fietslichtjes verkocht werden). Vermoedelijk wordt mijn volgende exemplaar een BMW-uitvoering, kocht deze Shubert omdat de evenwaardige BMW-helm niet was uitgerust met ingebouwde radioapparatuur! :cry:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: pinlock

Bericht door Dirk Pauwels »

Koop liever bij Joma. Zijn vriendelijker. Eko ook al gekocht maar het lijkt steeds een beetje tegen de goesting te zijn daar. Ze zijn wel correct daar niet van, maar kan allemaal ook een beetje vriendelijker vind ik...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: pinlock

Bericht door WILBIKE »

De eigenaar is steeds erg behulpzaam en vriendelijk maar het personeel is inderdaad steeds een beetje afwachten... voor mij is dit niet echt een punt als de service top is.
Joma is inderdaad aangenamer, toen zij nog in Merksem gevestigd waren kocht ik ook bij hen. Aartselaar daarentegen gaat nog met de motor maar om even te passeren en iets af te geven/halen is het een ramp betreffende verkeersdrukte... :roll:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: pinlock

Bericht door Pol »

Dirk Pauwels schreef:Bij mij was het net op een neotec dat de pinlock maar een jaar meeging, maar een nieuwe pinlock had net hetzelfde probleem dus het lijkt aan het vizier te liggen.....
allé , dan koop ik maar beter geen nieuwe pinlock voor mijne neotec. merci voor de post.hopelijk beter bij de neotec 2
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: pinlock

Bericht door Danny »

Neotec 2 geen probleem tot op heden
Plaats reactie