Op sterven na dood?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Gixxer21
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Gixxer21 »

Feedback van moderators of bestuur komt hoer precies ook niet. :D
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Dirk Pauwels »

Wie? :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Lukas »

Ze zijn naar de hoeren.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Gixxer21
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Gixxer21 »

Lol, we zullen dat maar niet aanpassen zeker. :D
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Dirk Pauwels »

35€ de man lidgeld en 3000 leden...Die gaan nog niet rap terug zijn dan.... :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Op sterven na dood?

Bericht door alfa »

Dirk Pauwels schreef:35€ de man lidgeld en 3000 leden...Die gaan nog niet rap terug zijn dan.... :mrgreen:
Ze zijn daar op bochtencursus , is te hopen dat ze hun (zij)pikkel niet beschadigen :-P
BMW R1100R zonder KFR
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Dirk Pauwels »

alfa schreef:
Dirk Pauwels schreef:35€ de man lidgeld en 3000 leden...Die gaan nog niet rap terug zijn dan.... :mrgreen:
Ze zijn daar op bochtencursus , is te hopen dat ze hun (zij)pikkel niet beschadigen :-P
Ik hoop van wel né.... :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door WILBIKE »

gTa9000 schreef:Ook het clubleven (algemeen, niet specifiek onze club) an sich is sterk veranderd, bij 20 jaar geleden. Voornamelijk door de nieuwe media. Het kan m.i. dan ook geen kwaad om zelfs dié backbone even tegen 't licht te houden. Wordt daar ooit over nagedacht? Is er ondersteuning op dat vlak vanuit Duitsland (BMW Clubs)? Hoe staat het clubbestuur er tegenover? Wordt er modern gemanaged of op de oude (voorbijgestreefde) wijze "bestuurd"? Is er veranderingsbereidheid? Enzovoort. Ik denk niet dat het nu al té ver is afgegleden ... maar als de trend al duidelijk is, moet de trend gekeerd worden en dat vergt wil om te veranderen en de nodige (goeie) aanpak.
Slotwoordje: veel noten op mijn zang voor zo'n junior-lid dat nog niks (nul nada) bewezen heeft ten voordele van de club. Ik weet het. Vergeef 't me (of ook niet), maar al het bovenstaande is (1) maar mijn mening, dus misschien zie ik 't gewoon verkeerd en (2) met de beste bedoelingen. Anyway: de maatschappij is nu éénmaal zoveel directer geworden, dus ik doe maar wat vandaag bon ton is. ;-)
Ik vind dit een erg mooie reactie van gTa9000 maar daar blijft het vermoedelijk bij... hij lijkt BMW Vlaanderen nog niet écht te kennen gezien zijn ontleding ervan. Hopelijk zijn er nog mensen die er zo over denken en zelf 'hun' steentje willen bijdragen?

Maar...
Als secretaris van een vereniging die meer dan 1000 mensen aanspreekt ondervind ik dat het steeds moeilijker is om bestuursleden of helpende handen te vinden voor eender wat. Wij zoeken reeds 8 (acht) jaar mensen om het kleine bestuur van 7 ouder wordende leden aan te vullen met moderne gedachten, ideeën en oplossingen. Ik heb het bericht sinds begin dit jaar verwijderd van onze website, in 8 jaar kregen we geen enkele reactie...
Iedereen wil steeds hobby's, uitjes, feestjes e.d. maar voor een groep belangeloos werken is er niet bij. Veelal omdat de agenda dit niet toelaat, de afstanden te ver zijn of gewoon er geen zin in hebben. Ik ben nog steeds blij dat die kranige mannen in Lede alles in goede banen leiden al is het niet steeds wat ik zou doen of verwachten. Maar ik veronderstel dat er weinig animo is om mee aan de kar te trekken, liever in de kar zitten en genieten van het zweet van anderen. Ik beschuldig niemand op het forum hiervan maar dit is wat ik dagelijks ondervind in mijn vereniging en mijn regio. Spijtig maar vele verenigingen bloeden dood doordat er geen 'nieuw bloed' bijkomt. Jongeren vanaf 25 tot 45 kunnen wij niet gemotiveerd krijgen om mee in het bestuur te stappen en 4 evenementen uit te werken... de oudere garde lost het nog steeds op maar de bladeren beginnen te tanen en dit is in erg veel clubs zo... :-(
Lid BMW MC Vlaanderen...
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: Op sterven na dood?

Bericht door gTa9000 »

Leuk dat er reactie komt uit het bestuur, Wilbike, en zalig om te zien dat het respectvol en opbouwend is, en met motivatie / argumentatie.

Uiteraard ken ik de club niet, ik ben hooguit 1,5 jaar lid. :-) Een zeer inactief lid, bovendien. Mea culpa.

I feel your pain, wat betreft vrijwilligers zoeken. Ik heb het ook jaren gedaan en kreeg hetzelfde deksel op mijn neus.
Laat je me evt eens weten op welke vlakken jullie in de eerste plaats hulp kunnen gebruiken? Waar dringt het 't meest?
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Op sterven na dood?

Bericht door alfa »

Bedenk dat het vroeger enkel schrijvend was om meerdere te bereiken :idea:
Alle afspraken stonden in een kwartaalboekje en dat was het dan.
Maar om modern te zijn moet je mee op de kar springen zoals andere fora's .
één goed georganiseerde activiteit geeft meer voldoening op een jaar dan 5 mindere goede.
Voor één goede activiteit krijg je mensen bij elkaar maar voor 5 minder goede...
Vb. wij organiseerde vroeger een café weekend om onze kas te spijzen, wel het waren altijd de zelfde die werkten;
Later werd er één café dag georganiseerd en iedereen was paraat en was een gigantisch succes.
BMW R1100R zonder KFR
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Lukas »

Na jaren afwezigheid ben ik gisteren nog eens op het Nederlands GS-forum gaan piepen en ben zo'n uurtje blijven hangen. En dan vallen toch enkele zaken op.
* De layout ziet er modern.
* Precies meer functies. Klopt dat? De koppels en de dirken onder ons kunnen daar misschien meer over vertellen.
* Het lijkt alsof ze elkaar daar allemaal kennen. Mogelijks doet dat ook wat aan de sfeer.
* Er wordt rechtuit gereageerd op elkaar zonder blad voor de mond maar schelden heb ik niet gezien.
* Er staat verdorie geen enkele GS bij het gratis-weggeef-topic. Dat vind ik zwak.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Harald »

Lukas schreef:........* Er staat verdorie geen enkele GS bij het gratis-weggeef-topic. Dat vind ik zwak.
Ge zit dan ook bij de Ollanders te kijken hé Lukas. ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Gixxer21
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Gixxer21 »

* De layout ziet er modern.
* Precies meer functies. Klopt dat? De koppels en de dirken onder ons kunnen daar misschien meer over vertellen.
* Het lijkt alsof ze elkaar daar allemaal kennen. Mogelijks doet dat ook wat aan de sfeer.
* Er wordt rechtuit gereageerd op elkaar zonder blad voor de mond maar schelden heb ik niet gezien.
* Er staat verdorie geen enkele GS bij het gratis-weggeef-topic. Dat vind ik zwak.
* Als ze iets verkopen willen ze de prijs die ze zelf betaald hebben. :D
MaartenGS-R-RT
Berichten: 189
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door MaartenGS-R-RT »

* Als ze iets verkopen willen ze de prijs die ze zelf betaald hebben
* Ik durf zelfs niet uit te sluiten dat ze liegen over de prijs die ze zelf betaald hebben :lol:
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Koppel!! »

Het grootste verschil met het Nederlands GS forum is dat je daar niet geconfronteerd wordt met de BMW oogkleppen die hier bij de machtshebbers veelvuldig worden gebruikt. Een objectieve mening kan men hier niet kwijt, je wordt toch teruggefloten :roll:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door wolfrider »

Koppel!! schreef:Het grootste verschil met het Nederlands GS forum ...
Grtz, Philip!
Ben daar ook actief (geweest ) en vragen gesteld , de beste raad aldaar kreeg ik wederom ......van Dirk en Danny hoor !
8-)


rudy
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Koppel!! »

Beste raad inzake wat? Als 't gaat om een probleem met je motor is 't logisch dat je hier en ginder dezelfde antwoorden kan verwachten. Vraag echter iets om kledij of keuze van alternatieve motoren, en zie naar 't verschil :roll:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Danny »

Een alternatief voor nen oude GS is ne nieuwe he Philip dat moest je toch nie vragen he :grin: :grin: :mrgreen:
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Koppel!! »

Nog een geluk dat ik ondertussen al beter weet :lol:
Soit, dat is voor mij persoonlijk de reden dat ik hier veel minder post dan vroeger, als je postings niet naar waarde worden geinterpreteerd of in sommige gevallen als reclame worden aanzien, dan stopt het voor mij, zo simpel is 't. Een sjans dat ik geen geld verdien met reizen, of ik mocht daar ook mijn mond houden.

En voor er iemand iets zegt, mijn volgende woon-werkmotor is hoogstwaarschijnlijk terug een BMW, deels voor de keuze van modellen maar vooral doordat ik dan terug bij m'n vertrouwde dealer terecht kan :mrgreen:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Relax »

Koppel!! schreef:Het grootste verschil met het Nederlands GS forum is dat je daar niet geconfronteerd wordt met de BMW oogkleppen die hier bij de machtshebbers veelvuldig worden gebruikt. Een objectieve mening kan men hier niet kwijt, je wordt toch teruggefloten :roll:

Grtz, Philip!
Dit is dan ook weer geen objectieve mening :lol:

Je kan toch van een merkeigen club verwachten dat ze meer merkgericht zijn dan het GS-forum, waar veel meer getolereerd wordt? Zij zijn aan niemand iets verplicht.
Mijn mening verschilt ook nogal 'ns van de blauw-witte en toch had ik nooit last van censuur...

Nederlanders zijn recht door zee, maar veel minder snel op hun tenen getrapt dan Vlamingen.
Qua centen: tja, je zou soms geld moeten bijgeven om hen iets te verkopen, maar daar is fundamenteel niks fout mee.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Koppel!! »

Ik zou net wel verwachten dat je als volwassene kan omgaan met mensen die er een andere mening op nahouden, dat we daarvoor naar 't Nederlandse GS forum moeten gaan vind ik simpelweg spijtig. Is echter eigen aan de huidige verzuurde samenleving :cry:
Ik heb in al die jaren dat ik hier aanwezig ben, en da's ondertussen al meer dan 10j, er altijd dezelfde mening op nagehouden. Is iets goed durf ik 't zeggen, iets slecht ook, en kan een ander me van iets anders overtuigen zal ik het ook toegeven. Echter is dat laatste ondertussen totaal verdwenen, er wordt hier soms gedweept met de spreekwoordelijke str#nt zolang er maar een BMW embleem op kleeft.
Die merkblindheid vind ik heel triest. Als die eigen is aan dit forum, en daar vrees ik onderhand wel voor, dan vrees ik tevens voor 't einde van dit forum, het is nu al een triest flauw excuus van wat 't ooit is geweest.
De GS club daarentegen is ook merkeigen, kijk maar in 't "te koop hoekje" waar je resoluut niets mag plaatsen wat niet GS gerelateerd is, maar daar zijn ze tegelijk niet blind dat er ook andere merken zijn die motoren verkopen. De voorzitter rijdt momenteel zelfs met een KTM1290SA, en zo zijn er meerdere die eens een ander merk proberen, sommigen keren weer naar een GS, anderen blijven jaren bij het andere merk maar allen blijven ze welkom op 't forum, en blijven ze ook komen naar 't forum, gewoon omdat er heel open en zonder oogkleppen kan gepraat, gezeverd en geluld worden over heel veel dingen, zonder dat men verwijten naar mekaar ziet vliegen.
Misschien heeft dit laatste ook met de mentaliteit te maken van Nederlanders, die zeggen plat hun gedacht en verwachten dat ook van een ander zonder telkenmale geschoffeerd te zijn.
Je kan mijn mening ook weer als gekleurd portretteren, maar je kan onmogelijk zeggen dat ik niet in zekere zin gelijk heb. Het percentage waarin ik gelijk heb mag je zelf invullen.
Wanneer ik straks mijn GSR heb verkocht staat er voor 't eerst in 12j géén BMW meer op m'n oprit. Mag ik hier dan blijven, of mag ik met m'n andere merkenmotoren dan ergens ander gaan vertoeven?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

.

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 06 nov 2018, 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Relax »

Met merkeigen bedoel ik dat deze club gewoon een onderdeel is van BMW en daarom hebben zij zich te houden aan een aantal regels. Dat is de GS-club allerminst en dat willen ze zo houden. Terecht. Vandaar ook de veel ruimere kijk op de zaken. Ik zie daar trouwens ook regelmatig iemand toeteren om die blauw-witte bril af te zetten. Die posts lees jij toch ook?

En als er hier gedweept wordt met het merk, dan is het vooral door de gebruikers. Wat ik best wel kan begrijpen, als je zo'n dure motor koopt, die meestal erg lang iemands droom is geweest. Of zie jij meer posts dan ik, die dan van jouw 'machthebbers' afkomstig zijn en je de les spellen? Denk ut niet.

Jij ben gewoon nog pissed omdat ze vonden dat het hebben van een webwinkel niet te combineren was met je moderatorschap op dit forum. :lol:
Niet dat je ooit wat fout deed, maar de indruk zou kunnen ontstaan door iemand die al dan niet bewust iets fout gaat interpreteren. Daar heb je het ook over als je schrijft over goed bedoelde posts als reclame interpreteren. En dat wil men bij het merk BMW niet. En waarschijnlijk denken ze ook aan de sponsors van hun boekje.

Kwestie van perceptie...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Bob »

Relax schreef:Kwestie van perceptie...
Anderzijds laat men anderen schijnbaar ongemoeid - je moet niet ver zoeken boven jouw bericht - en creëert men hier zodoende een tweespalt. Mag het nu wel of niet, die publiciteit en/of commerciële activiteit?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Op sterven na dood?

Bericht door Relax »

Ik denk niet dat er sprake is van tweespalt. Koppel! was moderator en startte een webwinkel. Als ik mij goed herinner, wilde men enkel de schijn van eigen eigenbelang vermijden.
Ik kan natuurlijk fout zijn, maar voor zover ik weet, wordt de deskundige uitleg over pakken en materialen van Koppel! nooit afgeblokt door 'machtshebbers' of door mods. Dat er mensen zijn die het niet altijd appreciëren, kan je de club moeilijk ten kwade duiden. Dat moet ook Luc wel 'ns horen.
Zolang Luc zijn gangen kan gaan, moet Koppel! dat ook kunnen. En anderen.

't Is gewoon jammer dat de 'machtshebbers' niet verder wensen in te gaan op de vraag om duidelijkheid. Ik heb daar al een paar keer een pm voor verzonden, maar krijg er geen antwoord op.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie