Op sterven na dood?
Moderator: GVN
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Op sterven na dood?
niemand een nief gesmachine kopen ?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
-
- Berichten: 4699
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Op sterven na dood?
Alleen ast nen boxer is, uit china komt en er ne sticker van BMW ophangt.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
- Woonplaats: Niet van gisteren
- Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.
Re: Op sterven na dood?
... en dan heb je nog een paar amateur-hobbyisten waarvan men een antwoord verwacht op een vraag, of het probleem raakt niet opgelost.
Hebben die niet geantwoord op een probleem, dan blijft men maar zagen en zagen ... niettegenstaande het antwoord al door anderen gegeven is/kan zijn.
Enkel vergeet men tussen de lijnen te lezen dat ook deze er even vaak naast zitten als erop.
Hebben die niet geantwoord op een probleem, dan blijft men maar zagen en zagen ... niettegenstaande het antwoord al door anderen gegeven is/kan zijn.
Enkel vergeet men tussen de lijnen te lezen dat ook deze er even vaak naast zitten als erop.
Re: Op sterven na dood?
Ver van dood als ik dit lees...Moe'k waarschijnlijk nog ergens liggen hebben, ga niets beloven maar als ik 'm tegenkom is 'm voor u ;-)Gewoon belangeloos en dat is wat telt ook de vriendschap tussen mensen ontstaan door het forum en de degelijke hulp van mensen zoals Danny en Dirk (ook al krijgen ze af en toe wat naar hunnen kop....) maar zelfs al bereik je of help je maar een iemand dan is het forum nog geslaagd....En zeuren kunnen we altijd en dat mag ook maar liefst niet te lang!
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Op sterven na dood?
zorgde gij veur de stickerAlleen ast nen boxer is, uit china komt en er ne sticker van BMW ophangt.....
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
-
- Berichten: 5686
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Op sterven na dood?
Zot.tweecilinderke schreef:niemand een nief gesmachine kopen ?
Ik breng 't mijne langs voor onderhoud, da's al wel. De 16de?
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
- Woonplaats: Nazareth
- Locatie: Nazareth (België)
Re: Op sterven na dood?
zou dit ook eens moeten doen ,weet niet hoelang dit geleden is , is een Honda motor in Harry frame van begin de jaren 80 .Relax schreef:Zot.tweecilinderke schreef:niemand een nief gesmachine kopen ?
Ik breng 't mijne langs voor onderhoud, da's al wel. De 16de?
heb al eens geken voor een electrische op batterij minder lawaai,maar waarom voor die 100m² en die Honda blijft draaien !
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Op sterven na dood?
slecht voor de economie, beetje acide indoenen die Honda blijft draaien !
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
-
- Berichten: 5686
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Op sterven na dood?
Antwoord op mijn vraag ipv mensen slechte gedachten te bezorgen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Op sterven na dood?
My point exactly, er bestaat dan ook wel een tweespalt.Relax schreef:Zolang Luc zijn gangen kan gaan, moet Koppel! dat ook kunnen. En anderen.
Da's overigens geen charmeoffensief naar Koppel!! toe na de zomerBBQ-saga, daarvoor heb ik me - denk ik - duidelijk verontschuldigd.
Dit standpunt heb ik hier al eerder ingenomen telkens het onderwerp "wel of niet toestaan van publiciteit" ter sprake kwam. Ik zie echter nog steeds geen afzonderlijke afdeling "Commerciële mededelingen" terwijl sommigen, bijvoorbeeld Luc Boxer, weldegelijk commerciële mededelingen doen, al zal hij nu opwerpen dat het telkens om koopjes gaat waar jij en ik dus alleen maar blij mee moeten zijn. Zelfs al zijn het koopjes : Boxerpower zal er allicht ook niet slechter van worden, en dus is 't commerciëel gedoe. Vooralsnog geen argumenten gezien die me van die zienswijze afbrengen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 5686
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Op sterven na dood?
Dus is er toch geen probleem? Koppel! moet gewoon hetzelfde doen. Tot nu toe is dat nog niet gebeurd en dus ook niet terecht gewezen, voor zover mijn ouwe geheugen zich daar nog wat van herinnert.
Dat commerciële topic is al meer dan eens voorgesteld, maar ze vrezen volgens mij reactie van hun sponsors, die daar niet blij om zullen zijn. Zij betalen voor reclame en op het forum zou het dan gratis zijn. Dus stoppen ze hun sponsorschap en gaan volop in dat topic posten, waardoor er door de club een flink deel aan reclame-inkomsten mislopen wordt...
Dat commerciële topic is al meer dan eens voorgesteld, maar ze vrezen volgens mij reactie van hun sponsors, die daar niet blij om zullen zijn. Zij betalen voor reclame en op het forum zou het dan gratis zijn. Dus stoppen ze hun sponsorschap en gaan volop in dat topic posten, waardoor er door de club een flink deel aan reclame-inkomsten mislopen wordt...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Op sterven na dood?
Wat vraag jij nu weer juistRelax schreef:Antwoord op mijn vraag ipv mensen slechte gedachten te bezorgen.
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Op sterven na dood?
Met al die reacties is er dus terug leven in de brouwerij.
Zijn jullie nu niet aan het afdwalen van het eigenlijke onderwerp?
Niettegenstaande heeft Dirk een punt met die sponsoring alhoewel ik Koppel en zijn service over zijn producten
ten zeerste op prijs kan stellen.
Eventjes dus terug "to the point".
Ben zelf naar "Club 2017" geweest in Lede.
De reizen en ritten werden voorgesteld.
Veel volk maar als ik al met mijn bijna 44 lentes moet zeggen dat ik mij daar een "outsider" binnen BMW Club Vlaanderen voel,
dan is er toch zeker en vast iets mis.
Ligt dit alleen aan BMW Club Vlaanderen?
Neen.
Alsook aan het merk zelf alhoewel ze nu beetje bij beetje aan een inhaalbeweging bezig zijn om
motoren te fabriceren die binnen het budgetair bereik ligt van het jongere publiek.
Heeft BMW Club Vlaanderen behoefte aan een jongere generatie motorleden?
Ja.
Zal er in de toekomst iets moeten gaan veranderen?
Zeer zeker!!!
Wil m'n de jongere generaties motorrijders bereiken dan zal m'n op korte termijn het over een andere boeg
moeten gooien.
Wil ik daar mee zeggen dat alles slecht is binnen BMW Club Vlaanderen?
Zeker niet,vele ritten zijn wel in orde en er zijn vele schitterende reizen.
Alleen ontbreekt m'n het aan een grotere diversiteit en zal m'n in de toekomst veel meer
jong bloed moeten kunnen aantreffen die een nuchtere kijk hebben op de gang van zaken en
die ook kort op de bal kunnen spelen als er iets verandert in het motorwereldje.
Een betere en meer open communicatie met een luisterend oor naar anderen toe zou hier beter passen.
Hier bij kan ik Koppel zijn standpunt wel begrijpen.
Als ik de jonge mensen rijlessen motor rijden geef,zijn er weinigen die als eerst motor,
zelfs al is het een occasie,een BMW kopen.
Dus ligt het niet alleen aan de club zelf.
I rest my case.
Graz,Geert.
Zijn jullie nu niet aan het afdwalen van het eigenlijke onderwerp?
Niettegenstaande heeft Dirk een punt met die sponsoring alhoewel ik Koppel en zijn service over zijn producten
ten zeerste op prijs kan stellen.
Eventjes dus terug "to the point".
Ben zelf naar "Club 2017" geweest in Lede.
De reizen en ritten werden voorgesteld.
Veel volk maar als ik al met mijn bijna 44 lentes moet zeggen dat ik mij daar een "outsider" binnen BMW Club Vlaanderen voel,
dan is er toch zeker en vast iets mis.
Ligt dit alleen aan BMW Club Vlaanderen?
Neen.
Alsook aan het merk zelf alhoewel ze nu beetje bij beetje aan een inhaalbeweging bezig zijn om
motoren te fabriceren die binnen het budgetair bereik ligt van het jongere publiek.
Heeft BMW Club Vlaanderen behoefte aan een jongere generatie motorleden?
Ja.
Zal er in de toekomst iets moeten gaan veranderen?
Zeer zeker!!!
Wil m'n de jongere generaties motorrijders bereiken dan zal m'n op korte termijn het over een andere boeg
moeten gooien.
Wil ik daar mee zeggen dat alles slecht is binnen BMW Club Vlaanderen?
Zeker niet,vele ritten zijn wel in orde en er zijn vele schitterende reizen.
Alleen ontbreekt m'n het aan een grotere diversiteit en zal m'n in de toekomst veel meer
jong bloed moeten kunnen aantreffen die een nuchtere kijk hebben op de gang van zaken en
die ook kort op de bal kunnen spelen als er iets verandert in het motorwereldje.
Een betere en meer open communicatie met een luisterend oor naar anderen toe zou hier beter passen.
Hier bij kan ik Koppel zijn standpunt wel begrijpen.
Als ik de jonge mensen rijlessen motor rijden geef,zijn er weinigen die als eerst motor,
zelfs al is het een occasie,een BMW kopen.
Dus ligt het niet alleen aan de club zelf.
I rest my case.
Graz,Geert.
-
- Berichten: 4699
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Op sterven na dood?
Toen ik 30 jaar geleden als jong gastje met mijn GSX1100R meereed met mijne maat die zijne bijna nieuwe K100 ging binnensteken voor onderhoud bij Bavaria in hoevenen, werden we gewoon buitengekeken door de dealer... Mijne maat was zo pissed dat we toen van Hoevenen naar Bornem gereden zijn om de K bij Raf binnen te steken..... Bij Raf was iedereen welkom.
Heel veel is er nog niet veranderd, mss een paar dealers die openstaan voor een jong publiek, maar de meeste mikken bewust op een ouder, "kapitaalkrachtiger" publiek.
Kheb ook de indruk dat BMW het aantrekken van jongere klanten niet echt aanmoedigt. Bv de 9T die toch als de "hipster" motor wordt aanzien... kijk es wie daar mee rijdt; meestal venten van middelbare leeftijd zoals ik
Die 310 versies kunnen mss wat jongere rijders aantrekken, maar heel spannend zijn die moto's ook niet bepaald. Bovendien is de enige betaalbare volwassen BMW ook al 8-9000€ en zijn de recente 2dehandse 1200's ook meestal te duur voor jongere rijders.
Dat alles weerspiegeld in de club. Als je als merk hoofdzakelijk een ouder publiek hebt ga je als club zeker geen jonger publiek hebben....
Daarnaast merk ik ook dat jongere motards, eender met welk merk ze rijden, helemaal geen boodschap hebben aan een club. Ik heb de indruk dat ook andere merken clubs wat last hebben van vergrijzing......
Heel veel is er nog niet veranderd, mss een paar dealers die openstaan voor een jong publiek, maar de meeste mikken bewust op een ouder, "kapitaalkrachtiger" publiek.
Kheb ook de indruk dat BMW het aantrekken van jongere klanten niet echt aanmoedigt. Bv de 9T die toch als de "hipster" motor wordt aanzien... kijk es wie daar mee rijdt; meestal venten van middelbare leeftijd zoals ik
Die 310 versies kunnen mss wat jongere rijders aantrekken, maar heel spannend zijn die moto's ook niet bepaald. Bovendien is de enige betaalbare volwassen BMW ook al 8-9000€ en zijn de recente 2dehandse 1200's ook meestal te duur voor jongere rijders.
Dat alles weerspiegeld in de club. Als je als merk hoofdzakelijk een ouder publiek hebt ga je als club zeker geen jonger publiek hebben....
Daarnaast merk ik ook dat jongere motards, eender met welk merk ze rijden, helemaal geen boodschap hebben aan een club. Ik heb de indruk dat ook andere merken clubs wat last hebben van vergrijzing......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: Op sterven na dood?
Ik mis een echt topic met GPS routes (ook om te downloaden) en commentaren betreft die rit afzonderlijk.
Staat van wegen , wat te zien ? waar kan je overnachten enz.
De essentie voor de motorrijder.
Staat van wegen , wat te zien ? waar kan je overnachten enz.
De essentie voor de motorrijder.
BMW R1100R zonder KFR
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Op sterven na dood?
Dat kan als je lid bent van de BMW club Vlaanderen in de ledenzone ,dat kost u de volledige 35 euro voor een jaar, en heb je alvast de clubritten.Ik mis een echt topic met GPS routes (ook om te downloaden) en commentaren betreft die rit afzonderlijk.
En om even in te pikken, zoals Dirk zei is het den dag van vandaag enkel aan de kapitaalkrachtige om nog een nieuwe motor aan te schaffen.
Als ik die prijzen van den tupperware in de vitrine zie word ik ook ongemakkelijk om dan nog maar van de nazorg te zwijgen.
Welke jonge gast kan de dag van vandaag nog 15000 euro voorzien op zijn 25 ste en een motor kopen? De meeste zijn dan pas afgestudeerd en denken aan een gezin en een huis dat ook al niet meer te betalen is. ik ben ook ook bij die oudere aan het worden, welke al gesetteld zijn en meerdere motoren bezit, maar wij zullen de uitzondering worden in de toekomst vrees ik, een van de laatste generaties op de uitzondering na natuurlijk.
Wat het forum betreft zie ik het hier ook achteruit gaan ,fb neemt de bovenhand en moet toegeven dat ik er eerst ook niet voor stond te springen maar stiekem zie je mij hier ook minder en minder verschijnen omdat fb de bovenhand neemt. We moeten mee zekers met onze tijd
Maar het belangrijkste is, blijven bollen en genieten, leven is al kort genoeg ook zonder forums
2cil
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Op sterven na dood?
Afgezien van de aankoopkosten van de motorfiets ,komt er ook nog de kosten voor het behalen van een rijbewijs bij. Ook al niet goedkoop. En probeer als min 25 jarige maar eens een verzekering af te sluiten aan een deftige tarief.
Geen wonder dat de jeugd geen zin meer heeft in een motor en de auto verkiest.
Geen wonder dat de jeugd geen zin meer heeft in een motor en de auto verkiest.
Re: Op sterven na dood?
Ben daar niet helemaal mee eens. Er zijn nog nooit zoveel betaalbare middenklasser motoren geweest als nu. Ik denk maar aan heel de honda 600 reeks , om maar een voorbeeld te geven.En zelfs bij Bmw hebben ze tegenwoordig een R310GS. En je eerste motor hoeft helemaal geen nieuwe te zijn , integendeel zelfs.tweecilinderke schreef:.....Als ik die prijzen van den tupperware in de vitrine zie word ik ook ongemakkelijk om dan nog maar van de nazorg te zwijgen.
Welke jonge gast kan de dag van vandaag nog 15000 euro voorzien op zijn 25 ste en een motor kopen? De meeste zijn dan pas afgestudeerd en denken aan een gezin en een huis dat ook al niet meer te betalen is.......
En een huis is net van hetzelfde , als alles helemaal in orde moet zijn , zonder zelf veel te doen is het idd duur... Maar door zelf de handen uit de mouwen te steken , je kan nooit zoveel 'verdienen' op een paar jaar tijd
Re: Op sterven na dood?
Kan best meevallen hoor 125 CC (moet je mee beginnen als jonge gast....) Ongeveer een 300 euro verzekering een 4-tal uren opleiding (verplicht) Aankoop nieuwe motor 3250 euro(Sommige fietsen kosten meer) en rijden maar... Ok spotgoedkoop is het niet maar anderzijds elke hobby kost geld. Het verschil tussen de tweedehands en en de nieuwe was de moeite niet om voor de tweedehands te gaan.Maar of ze daarom bij een club gaan ....dat blijft een andere vraagJo De Paepe schreef:Afgezien van de aankoopkosten van de motorfiets ,komt er ook nog de kosten voor het behalen van een rijbewijs bij. Ook al niet goedkoop. En probeer als min 25 jarige maar eens een verzekering af te sluiten aan een deftige tarief.
Geen wonder dat de jeugd geen zin meer heeft in een motor en de auto verkiest.
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Op sterven na dood?
hier is er een die begonnen is met toentertijd een 25KW Funduro op zijn 18jaar . 6uur rijschool en theorie en praktijk examen . Theorie voor de auto telde niet , moest opnieuw gedaan worden.jovdt schreef:Kan best meevallen hoor 125 CC (moet je mee beginnen als jonge gast....) Ongeveer een 300 euro verzekering een 4-tal uren opleiding (verplicht) Aankoop nieuwe motor 3250 euro(Sommige fietsen kosten meer) en rijden maar... Ok spotgoedkoop is het niet maar anderzijds elke hobby kost geld. Het verschil tussen de tweedehands en en de nieuwe was de moeite niet om voor de tweedehands te gaan.Maar of ze daarom bij een club gaan ....dat blijft een andere vraagJo De Paepe schreef:Afgezien van de aankoopkosten van de motorfiets ,komt er ook nog de kosten voor het behalen van een rijbewijs bij. Ook al niet goedkoop. En probeer als min 25 jarige maar eens een verzekering af te sluiten aan een deftige tarief.
Geen wonder dat de jeugd geen zin meer heeft in een motor en de auto verkiest.
Verzekering kostte op zijn eigen naam 750€. Nu een R1100RT en ook eerst 750€ . ondertussen verzekerd als classic bike voor 168€ dus doenbaar.
Maar ik denk dat men met een 125cc of met een BMW 310 niet veel plezier zal beleven aan een Club toerrit tussen al dat 1200 geweld.
(Ikzelf rij geen ritten meer mee met mijn r100R just omwille van de afstanden naar de vertrekplaats en de lengtes van de rit. Plus het feit dat ik geen plezier meer beleef aan een motrfiets .)
-
- Berichten: 4699
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Op sterven na dood?
Het ging over BMW's niet over Hando's. Er zijn idd betaalbare middenklassers maar niet bij BMW.st1100 schreef:
Ben daar niet helemaal mee eens. Er zijn nog nooit zoveel betaalbare middenklasser motoren geweest als nu. Ik denk maar aan heel de honda 600 reeks , om maar een voorbeeld te geven.En zelfs bij Bmw hebben ze tegenwoordig een R310GS. En je eerste motor hoeft helemaal geen nieuwe te zijn , integendeel zelfs.
En een huis is net van hetzelfde , als alles helemaal in orde moet zijn , zonder zelf veel te doen is het idd duur... Maar door zelf de handen uit de mouwen te steken , je kan nooit zoveel 'verdienen' op een paar jaar tijd
De 310 roept bij de "jeugd" die ik ken helemaal niets op, zeker niet het gevoel "moet ik hebben"..... Bij diegenen die al een rijbewijs hebben en zwaardere motoren mogen rijden doet het ook niets volgens wat ik zo hoor.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Op sterven na dood?
Als het bmw moet zijn : autoscout24. Bmw max prijs 2000€ , f650 12000km , r1100s 39000km , k1200rs 60000 km. Perfect betaalbaar en kunnen nog 100.000km mee
-
- Berichten: 4699
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Op sterven na dood?
Kan best dat die betaalbaar zijn, maar vind je dat dat moto' s zijn die "jongere" rijders gaan verleiden om een BMW te kopen en toe te treden tot een BMW club?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
- Woonplaats: Gierle
- Locatie: Antwerpen,Gierle
Re: Op sterven na dood?
Hallo.
Ik rij nu zelf sinds 1980 met de motor (en voordien met brommers).
Ik heb mijn Autorijbewijs gehaald on December 78,en toen kon men
direct naar de motorwinkel stappen, en een Kawa 1000 kopen, zonder
problemen en zonder veel extra kosten,rijden moest ge zelf maar leren,
met schade of schande. Als ge nu 18 jaar bent, en ge wilt een Auto, en een
motor, dan kost het wel zeer veel geld, en dus kiezen de meeste 18 jarige voor
een Auto. En het wordt niet beter,want kom maar eens op een motortreffen,
en gooi daar iedereen buiten boven de 30 jaar,dan staat de DJ daar alleen.
Ik was(en nu nog) er bezeten van,reed met een Yamaha RD 50 naar de Motorrai
in Amsterdam om nieuwe motoren te zien. Ik denk dat die bezetenheid en nu
niet meer inzit.
Salu.
Chris.
Ik rij nu zelf sinds 1980 met de motor (en voordien met brommers).
Ik heb mijn Autorijbewijs gehaald on December 78,en toen kon men
direct naar de motorwinkel stappen, en een Kawa 1000 kopen, zonder
problemen en zonder veel extra kosten,rijden moest ge zelf maar leren,
met schade of schande. Als ge nu 18 jaar bent, en ge wilt een Auto, en een
motor, dan kost het wel zeer veel geld, en dus kiezen de meeste 18 jarige voor
een Auto. En het wordt niet beter,want kom maar eens op een motortreffen,
en gooi daar iedereen buiten boven de 30 jaar,dan staat de DJ daar alleen.
Ik was(en nu nog) er bezeten van,reed met een Yamaha RD 50 naar de Motorrai
in Amsterdam om nieuwe motoren te zien. Ik denk dat die bezetenheid en nu
niet meer inzit.
Salu.
Chris.
Re: Op sterven na dood?
Mijn dochter is gebeten door het motorvirus en binnenkort zal ze wel rijden. In februari wordt ze 20. Ze zit al twee jaar te zagen om haar motorrijbewijs af te leggen maar ik heb het voorlopig tegen gehouden omdat ik het nu er niet van in zie om eerst examen te doen voor een 125 en dan nog eens examen te doen voor een A2. Ik vind dat weggesmeten geld te meer omdat ze nog studeert en voorlopig toch geen motor kan betalen laat staan onderhouden. Ze heeft wel al haar auto rijbewijs en bolt nu rond met mijn auto, dik tegen haar goesting want ze wil motorrijden maar ze beseft wel dat naar school gaan met een motor in weer en wind met een laptop in haar rugzak inderdaad niet ideaal is. Ze heeft een motorcursus gevolgd bij Top vakantie dus ze kan al een beetje rijden.
Ze moet eerst afstuderen liefst zonder te blijven hangen en dan mag ze van mij haar A2 examen doen. Het groot motorrijbewijs zal niet voor haar zijn. Ze is amper 1.64 groot en weegt droog aan de haak 54 kg. Ik zie haar dus niet met een K 1600 GT rijden
Ondertussen doen we regelmatig een uitstapje en gaan we elk jaar in september op reis met de motor. Als ze afgestudeerd is en ze heeft haar eigen motor hebben we al afgesproken om dan ook nog verder samen op reis te gaan. Ze heeft een lief maar die moet dan maar thuisblijven zegt ze (het is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken ). Ze doet me erg aan mezelf denken op die leeftijd en dat pleziert me wel. Als ze op de motor zit is ze intens gelukkig en vergeet alles en iedereen. Hoe verder we gaan hoe liever ze het heeft.
Een motor kopen is voor jonge mensen inderdaad verschrikkelijk duur geworden. Een motor zelf kun je nog relatief goedkoop op de kop tikken maar vooral de verzekering is schandalig duur voor jonge mensen, dan kiezen ze inderdaad al snel voor een auto.
Ze moet eerst afstuderen liefst zonder te blijven hangen en dan mag ze van mij haar A2 examen doen. Het groot motorrijbewijs zal niet voor haar zijn. Ze is amper 1.64 groot en weegt droog aan de haak 54 kg. Ik zie haar dus niet met een K 1600 GT rijden
Ondertussen doen we regelmatig een uitstapje en gaan we elk jaar in september op reis met de motor. Als ze afgestudeerd is en ze heeft haar eigen motor hebben we al afgesproken om dan ook nog verder samen op reis te gaan. Ze heeft een lief maar die moet dan maar thuisblijven zegt ze (het is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken ). Ze doet me erg aan mezelf denken op die leeftijd en dat pleziert me wel. Als ze op de motor zit is ze intens gelukkig en vergeet alles en iedereen. Hoe verder we gaan hoe liever ze het heeft.
Een motor kopen is voor jonge mensen inderdaad verschrikkelijk duur geworden. Een motor zelf kun je nog relatief goedkoop op de kop tikken maar vooral de verzekering is schandalig duur voor jonge mensen, dan kiezen ze inderdaad al snel voor een auto.